NVIDIA AndroidWorks مجموعه تکنولوژیها و بهینهسازیهای انویدیا برای برای ارتقاء کیفیت بازی های اندرویدی است.انویدیا با این تکنولوژی می خواهد از تمام توان سخت افزاری و نرم افزاری گجت های اندرویدی برای اجرای بهتر بازی ها استفاده کند.
زمانی که از بازیهای موبایل سخن میگوییم، کسی به گرافیکی مثل بازی کرایسیس فکر نمیکند. بازی جدید ویچر ۳ با آن گرافیک خیرهکننده، نورپردازی و سایههای دقیق و … برای ابزارهای همراه بسیار عجیب می باشد.
در واقع تراشههای موبایل با قدرت پردازش خام چند صد گیگافلاپسی در برابر کارت گرافیکهای چند ترافلاپسی بسیار ضعیف و ناامیدکننده به نظر میرسند، اما باز هم میشود بهینهسازیهایی انجام داد تا سرعت اجرای بازیها و گرافیکشان ارتقاء یابد.
حالا انویدیا به عنوان یکی از دو مغز متفکر دنیای گرافیک پیشقدم شده تا وضعیت گرافیک در بازیهای اندرویدی را بهبود بخشد. البته برخی بهینهسازیهای فعلی به تراشههای بیرقیبی مثل Tegra X1 یا Tegra K1 محدود شده اما مقصد نهایی بهبود گرافیک بازیها برای تمام تراشه هاست.تکنولوژی محاسبات فیزیکی و دینامیکی انویدیا یعنی PhysX، افکتهای بهتر با VisualFX، OptiX توسط واسط برنامهنویسی خاص انویدیا که NVAPI نام دارد، به بازیها اضافه میشوند و برای اجرای صحیح به پردازندههای گرافیکی انویدیا نیاز دارند.
AndroidWorks نامی است که انویدیا برای هدف جدیدش انتخاب کرده است. با اندرویدورکس فرآیند توسعهی بازی برای سیستم عامل اندروید سادهتر میشود. کتابخانههایی حتی نمونه کدهایی در اختیار برنامهنویس قرار میگیرد تا سرعت اجرا و کیفیت گرافیک بهینه شود. اندرویدورکس بر اساس Tegra Android Developer Pack انویدیا شکل گرفته اما کاربرد آن به تراشههای تگرا محدود نمیشود. در واقع انویدیا اندرویدورکس را روی تبلت Memopad ایسوس و همینطور Google Nexus Player و نکسوس ۷ و تبلت گلکسی تب اس سامسونگ آزموده است.
خوشبختانه انویدیا بستهی توسعهی نرمافزاری خود یعنی NDK را به ویژوآل استودیو IDE مایکروسافت اضافه کرده تا کار برنامهنویسان سادهتر شود.
منبع : forbes