آمریکا از ژاپن در برابر حملات سایبری محافظت می کند

ایالات متحده آمریکا ژاپن از در برابر حملات سایبری محافظت می کند.این خلاصه بیانیه ای است که پس از نشست مشترک گروه کاری سیاست دفاع سایبری آمریکا و ژاپن در توکیو منتشر شد. در این بیانیه آمده است که آمریکا چتر دفاع سایبری خود بر ژاپن را با هدف کمک به این کشور در برابر حملات سایبری به پایگاه های نظامی و زیرساخت ها در این کشور آسیایی گسترش می دهد.ایالت متحده آمریکا به خوبی می داند که محافظت از سیستم های ارتباطی و امنیتی خود به تنهایی کافی نیست و برای مقابله با هرگونه تهدیدات سایبری می بایست از دیگر کشورهای متحد نیز محافظت به عمل آید.

ایالات متحده توافق کرده تا از شبکه های اینترنتی، ملی و نظامی کشور ژاپن در برابر حملات سایبری حفاظت کرده و امنیت شبکه ای این کشور را افزایش دهد چراکه تیم حفاظت اینترنتی ژاپن تنها از ۹۰ متخصص و کارشناس تشکیل می شود که برای دفاع در برابر حملات سطح بالا و قدرتمند دیگر کشورها به اندازه ی کافی توانمند نیست.

وزارت دفاع ژاپن نیز قول داد تا در همه زمینه های مرتبط با تهدیدات متنوع سایبری علیه اهداف نظامی و غیرنظامی و یا زیرساخت های حیاتی مشترک آمریکا همکاری و مشارکت فعال داشته باشد.در اهمیت همکاری دفاعی و سایبری آمریکا و ژاپن باید گفت که آمریکا سال ها است برای مقابله با چین دارای منافع نظامی راهبردی در ژاپن است.

بدون شک همکاری ژاپن با آمریکا باعث افزایش سطح امنیتی ژاپن خواهد شد و این کشور می تواند در برابر تهدیدات سایبری از کشورهای همسایه از جمله چین و کره شمالی بیش از پیش ایمن شود.

منبع : gizmodo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*