نگاهی به بهترین سرویس های استریمینگ موزیک

همانطور که در گزارش کنفرانس توسعه دهندگان اپل یا WWDC 2015 به اطلاع شما رساندیم ، کمپانی اپل هم با معرفی سرویس جدید خود با نام اپل موزیک ( Apple Music ) به جمع ارائه دهندگان سرویس های استریمینگ موزیک ( پخش موسیقی آنلاین ) پیوست.در حال حاضر شرکت های زیادی سرویس استریمینگ موزیک را ارایه می دهند که از میان آنها سرویس اسپاتیفای بیشترین سهم از کاربران را در اختیار دارد و توانسته است درآمد هنگفتی را از این طریق بدست بیاورد.

اپل دو روز پیش در قالب انتشار بروزرسانی سیستم عامل iOS 8.4 سرویس Apple Music را هم عرضه کرد.به همین بهانه در این پست نگاهی داریم به بهترین سرویس های استریمینگ موزیک ، با گجت نیوز همراه باشید.

۱. Apple Music

قیمت: ۹.۹۹ دلار در ماه و ۱۴.۹۹ دلار برای خانواده‌های حداکثر شش نفره
کاربران فعال: در تاریخ ۳۰ ژوئن عرضه شد، پیش‌بینی می شود بیش از ۱۰۰ میلیون عضو داشته باشد.
تعداد آهنگ: ۳۵ میلیون

شرکت اپل به تازگی از سرویس استریمینگ موسیقی جدید خود رونمایی کرد که می تواند رقیبی جدی برای سایر سرویس های مطرح همچون اسپاتیفای باشد. این شرکت امیدوار است که با برنامه ها و طرح هایی که در سر دارد بتواند به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دست یابد.

بیتس ۱ عنوان اولین ایستگاه رادیویی اپل نام دارد که در ۱۰۰ کشور فعال خواهد بود. این برنامه به صورت ۲۴ ساعته و توسط دی جی های معروف در تمامی نقاط دنیا مدیریت خواهد شد. در این اپلیکیشن امکان جستجو و مشاهده ویدیوها با بالاترین کیفیت نیز فراهم شده است. علاوه بر این، قسمتی به نام Connect در این اپلیکیشن وجود دارد که خوانندگان مشهور می توانند صفحه اختصاصی خود را در آن ایجاد کرده و موزیک، تصاویر، ویدیوهای خود را در آن آپلود کنند. کاربران نیز می توانند با ورود به این صفحه از تمامی رخدادهای مربوط به هنرمندان مورد علاقه خود باخبر شوند.

۲. Spotify

قیمت:حق اشتراک ماهیانه ۹.۹۹ دلار در آمریکا و ۵ یورو در اروپا، ۵۰درصد تخفیف برای هر عضو خانواده
کاربران فعال: ۷۰ میلیون – ۲۰ میلیون حق اشتراک پرداخت می کنند
تعداد اهنگ: ۳۰ میلیون

شاید کمتر کسی با سرویس استریمینگ اسپاتیفای آشنا نباشد. محبوبیت این سرویس به گونه ایست که بیش از ۸۶ درصد از بازار استریمینگ آمریکا را به خود اختصاص داده است و در سایر کشورها نیز از میزان محبوبیت بالایی برخوردار است. رابط کاربری زیبا و آسان این برنامه آن را در برابر سایر برنامه های مشابه متمایز می کند.

۳. Deezer

قیمت: ۵ یورو در ماه
کاربران فعال: ۱۶ میلیون، ۶ میلیون حق اشتراک پرداخت می کنند
تعداد آهنگ: ۳۵ میلیون نفر

اگرچه بسیاری از کاربران اسپاتیفای را بعنوان محبوبترین سرویس استریمینگ موزیک حال حاضر می دانند و همچنین آینده این صنعت را در دستان Apple Music می بینند، اما نباید دیزر را فراموش کرد و آن را در گروه بهترین های این بخش نادیده گرفت.

این برنامه با داشتن ویژگی ها و قابلیت هایی از قبیل دسته بندی گسترده موزیک، سازگاری با آیتونز و ایکس باکس موزیک، پخش موسیقی به صورت آفلاین و نمایش متن آهنگ ها، را در شمار بهترین سرویس های استریمینگ موزیک دنیا جای دارد.

۴. Xbox Music

قیمت: ۹.۹۹ دلار در ماه
کاربران فعال: هنوز عرضه نشده است
تعداد اهنگ: ۳۸ میلیون

از آنجایی که خبری از عرضه رقیب آیتونز مایکروسافت یعنی Zune نشد اپلیکیشن ایکس باکس موزیک با دسته بندی گسترده موزیک خود، به همگان معرفی شد. از ویژگی های این سرویس می توان به امکان گوشی دادن موزیک به صورت آفلاین و سازگاری با اکثر پلتفرم ها اشاره کرد. پیش بینی می شود این اپلیکیشن نیز مورد استقبال بسیاری از علاقه مندان به استریمینگ موزیک قرار گیرد.

 ۵. Pandora

قیمت: ۴.۹۹ یورو در ماه، تخفیف های خانوادگی نیز ارایه نمی شود
کاربران فعال: ۷۹.۲ میلیون نفر، ۵ میلیون حق اشتراک پرداخت می کنند
تعداد اهنگ: ۲ میلیون

۲ میلیون آهنگی که در این برنامه وجود دارد در برابر تعداد آهنگ هایی که در سایر سرویس ها وجود دارد مقدار ناچیزیست. اما این اپلیکیشن برای “پروژه ژنوم موسیقی” طراحی شده است. هدف از این پروژه ایجاد لیستی از آهنگ های مورد علاقه کاربر بر اساس سبک موسیقی خواننده مورد علاقه وی است.

۶. Rdio

قیمت: ۹.۹۹ دلار در ماه، ۵۰ درصد تخفیف برای خانواده ها
کاربران فعال: ۱۰ میلیون نفر
تعداد آهنگ: ۳۵ میلیون

این برنامه نیز همانند پاندورا امکان ایجاد فهرستی از آهنگ های مورد علاقه را بر اساس خواننده و شخصی سازی لیست اهنگ ها برای کاربر فراهم می کند. این اپلیکیشن بر روی اکثر پلتفرم ها قابل اجراست.

۷. Google Play Music

قیمت: ۹.۹۹ دلار در ماه
کاربران فعال: هنوز عرضه نشده است
تعداد آهنگ: ۳۰ میلیون

این سرویس به زودی عرضه خواهد شد و قرار است امکان دانلود نامحدود آهنگ ها به صورت آفلاین را فراهم کند. با استفاده از این سرویس می توانید از میان میلیون ها آهنگ، بهترین ها را برای خود انتخاب و گوش کنید. همچنین این برنامه می تواند با فهرست آهنگ های آیتونز شما نیز هماهنگ شود.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*