یوان منگ

یوان منگ ، خودرویی که چینی‌ها به آن می‌بالند؛ تلفیق طراحی کلاسیک با امکانات مدرن

یوان منگ معرفی شد. این خودرو چینی جدید تلفیقی از طراحی کلاسیک با امکانات مدرن محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا خواهیم شد.

برند WEY که به عنوان زیرمجموعه لوکس‌ساز شرکت گریت وال محسوب می‌شود از یک محصول جدید با ظاهری کلاسیک به همراه امکانات مدرن پرده برداشت. خودرو یوانگ منگ از طراحی سبک رترو بهره می‌برد؛ هرچند در سبک رترو خودروسازان از طراحی خودروهای کلاسیک الهام می‌گیرند، اما محصولی با مهندسی مدرنی را به بازار عرضه خواهند کرد.

مشخصات یوان منگ

یوان منگ

از آنجایی که این خودروساز برای یوان منگ از طراحی رترو استفاده کرده در بدنه آن عناصری از خودروهای اواسط قرن گذشته میلادی به چشم می‌خورد. هرچند طراحی این خودرو به خودروهای کلاسیک شباهت دارد، اما طراحان برای آن جلوپنجره بزرگ و قوس‌داری را در نظر گرفتند که توانست ظاهر جذابی را به وجود بیاورد. همچنین جلوپنجره و خطوط کرومی آن با سپر جلو هماهنگی مناسبی دارند.

یوان منگ

طراحان برای بخش سقف از طراحی منحنی استفاده کردند که این بخش نیز به خودروهای کلاسیک شبیه است. همچنین شیب سقف در تا بخش عقب و روی صندوق ادامه دارد. در بخش عقب نیز شاهد طراحی مشابه فولکس واگن بیتل کلاسیک هستیم که نشان می‌دهد این خودروساز چینی در ساخت یوان منگ از ترکیب چند خودرو کلاسیک استفاده کرده است. در بخش صندوق هم یک برآمدگی جعبه شکل به چشم می‌خورد که توانسته فضای صندوق را افزایش دهد، اما به نظر می‌رسد این برآمدگی مانع جذابیت بخش عقب شده است.

یوان منگ

شرکت WEY اعلام کرد برای این خودرو طیف گسترده‌ای از سفارشی‌سازی‌ها را در نظر گرفته تا مشتریان بتوانند بر اساس سلیقه خود خودرو را تزئین کنند، اما در حال حاضر فقط تصاویری از کابین استاندارد آن منتشر شده که نشان می‌دهد بخش داخلی با بیرون آن کاملا متفاوت به نظر می‌رسد؛ چرا که شرکت سازنده برای این بخش امکانات و طراحی مدرنی را در نظر گرفته است.

یوان منگ

هنگام ورود به کابین روی داشبورد 3 صفحه نمایش بزرگ شامل دو نمایشگر برای سیستم اطلاعات سرگرمی و یک نمایشگر برای جلوپنجره به چشم می‌خورد. طراحان رنگ سفید را برای زمینه کابین استفاده کردند و صندلی‌ها، سقف و رودری‌ها نیز از روکش‌های چرم و جیر بهره می‌برند. از سایر امکانات جذاب کابین یوان منگ می‌توان به  خروجی تهویه مجزا برای بخش عقب، جدیدترین سیستم اطلاعات و سرگرمی WEY، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، روکش چرم، گرم کن صندلی‌های جلو و سانروف اشاره کرد.

یوان منگ

در حال حاضر مشخصات فنی یوان منگ به شکل رسمی منتشر نشده است، اما این خودروساز مدتی قبل اعلام کرد این خودرو به یک قوای محرکه هیبریدی مجهز خواهد بود. از این رو با توجه به موتورهای هیبریدی شرکت گریت وال می‌توان گفت قوای محرکه هیبریدی این خودرو نیز به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربو مجهز خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با 238 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس دو کلاچه 9 سرعت نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*