کشف یک کنسول بازی با نام نینتندو پلی استیشن !

به تازگی شخصی چند تصویر از یک کنسول بازی با نام عجیب نینتندو پلی استیشن (Nintendo PlayStation) در اینترنت منتشر که گفته می شود از نمونه های اولیه این کنسول بازی که هیچگاه به بازار عرضه نشده ، تهیه شده است.بر اساس شنیده ها ، کنسول نینتندو پلی استیشن حاصل همکاری شرکت سونی با نینتندو بوده و قرار بود تا نسخه ارتقا یافته ای از کنسول سوپر نینتندو و مجهز به درایو CD-ROM باشد.

ظاهرا نینتندو این همکاری را بر هم زده و در نتیجه سونی تصمیم گرفته به تنهایی وارد بازار کنسول های بازی شود. به این صورت بود که کنسول پلی استیشن سونی چند سال بعد وارد بازار شد و به کلی صنعت بازی های رایانه ای را متحول کرد.

تا کنون گمان می کردیم که همکاری نصفه و نیمه سونی و نینتندو هیچ خروجی ای نداشته ولی طبق اعلام وب سایت Metro حدود ۲۰۰ نمونه اولیه از کنسول نینتندو پلی استیشن ساخته شده بود. همانطور که از تصویر هم مشخص است این کنسول شباهت زیادی به سوپر نینتندو دارد و تنها یک درایو CD-ROM به آن اضافه شده است.

Nintendo-PlayStation-1

دسته های این کنسول نیز دقیقا مشابه دسته های سوپر نینتندو بوده و از یک ورودی کارتریج نیز برای قرار دادن بازی ها برخوردار بوده است. البته هیچ بازی ای برای کنسول نینتندو پلی استیشن ساخته نشد، بنابر این به احتمال فراوان درایو CD-ROM این کنسول قادر به اجرای هیچ دیسکی نمی باشد.

اگر همکاری سونی و نینتندو لغو نمی شد و این شرکت ها طرح های مشترک خود را ادامه می دادند، معلوم نبود الان صنعت بازی های رایانه در چه وضعیتی قرار داشت. ولی آنچه که مشخص است این است که این صنعت با مستقل شدن سونی و عرضه کنسول پلی استیشن بسیار مسیر متفاوتی پیدا کرد و پیشرفت زیادی را شاهد بود.

منبع: attackofthefanboy

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. کنسولى که نام پلى استیشن روش باشه هیچ ارزشى نداره

  2. وااااای عشقمممممممممممم
    دومیلیون بابتش پول نقد میدم همین الان
    من اینو میخوامممممم

    • به جان خودم من از اینا دارم این جوریه که هم بازیای نینتندورو باز میکنه هم بازی های پلی استیشن وان رو الان حدود دوسالی هست تو انباری خاک میخور حالا آووردم خونه باهاش بازی کنم الان بیشتر حال میده چون فهمیدم چه گنج با ارزشی دارم راستی اون موقع که من خریدم قیمتش حدود پانوزده هزارتومن بود.