غیر عادی ترین گجت های اندرویدی بازار

این روز ها رد پای سیستم عامل اندروید در اکثر ابزارهای الکترونیکی قابل مشاهده است.از گوشی و تبلت و کامپیوتر گرفته تا کنسول بازی و ساعت و خودرو …! اما بیشترین سهم گجت های اندرویدی بازار را گوشی های هوشمند و تبلت ها از آن خود کرده اند.پس طبیعی است که رقابت سختی میان شرکت های تولید کننده اینگونه گجت ها در جریان باشد و این شرکت ها مدام در حال طراحی و برنامه ریزی برای عرضه محصولات خاص و متفاوت به بازار هستند.

در این میان هرزگاهی شاهد عرضه محصولاتی غیر عادی و عجیب به بازار هستیم که برخی با اقبال مواجه شده و برخی دیگر خیلی زود فراموش خواهند شد.امروز می خواهیم شما را با ۱۲ مورد از غیر عادی ترین گجت های اندرویدی بازار آشنا کنیم ، با گجت نیوز همراه باشید.

۱. Kyocera Echo

Kyocera_Echo

در حال حاضر از این دستگاه به عنوان عجیب‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی یاد می شود. طراحی و ظاهر این گوشی به قدری عجیب است که به عقیده بسیاری از کارشناسان، عجیب ترین محصولی است که می توانست توسط یک شرکت تولید شود. این گوشی از دو نمایشگر ۳.۵ اینچی تشکیل شده است که قابل تا شدن و باز شدن هستند و می توان از آن به عنوان یک تبلت نیز استفاده کرد. به این ترتیب ابعاد صفحه نمایش این گوشی در مجموع به ۴.۷ اینچ می رسد و نوار بزرگی به رنگ مشکی نیز در وسط آن قرار خواهد گرفت که از نقاط ضعف آن محسوب می شود.

دو نمایشگر مجزای این گوشی به کاربر این امکان را می دهد تا به طور همزمان از دو اپلیکیشن متفاوت استفاده کند. همچنین می توان از نمایشگر پایینی این گوشی به عنوان صفحه کلید استفاده کرد و فضای خالی بیشتری را در نمایشگر بالایی برای اجرای برنامه ها و بازی ها به کاربر ارایه کرد. در اولین نگاه، این ویژگی بسیار جالب توجه استاما از آنجایی که تنها چند اپلیکیشن محدود در این گوشی قابل اجراست، می توان آن را به عنوان بزرگترین ضعف آن محسوب کرد. باتری ضعیف ۱۳۷۰ میلی‌آمپرساعت این گوشی نیز از دیگر معایب آن به شمار می رود که روی هم رفته، آن را در طیف غیرمعمول ترین گوشی های اندرویدی تولید شده تا به امروز قرار می دهد.

۲. Sony Tablet P

gf279qaw

این تبلت نیز همانند گوشی Kyocera Echo از طراحی تقریبا مشابهی برخوردار است. به نظر می رسد سونی از این گوشی الگوبرداری کرده و تنها تغییرات جزیی را در ظاهر و مشخصات این محصول اعمال کرده است. این تبلت به دو نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۴۸۰ پیکسل مجهز شده است که قابلیت تاشدن دارد. این محصول با پشتیبانی از شبکه AT&T می تواند برای آن دسته از افرادی که همواره در حال مسافرت هستند بسیار مناسب باشد.

۳. Sony Ericsson Xperia Play

Xperia-PLAY-S..product-1

از این گوشی سونی به عنوان “گوشی ویژه پلی استیشن” یاد می شود. هدف سونی از طراحی این گوشی اندرویدی، ارایه یک کنسول بازی قابل حمل برای علاقه مندان به دنیای بازی ها بود. آنچه که این گوشی را در مقایسه با سایر نمونه های موجود در بازار متمایز می کند صفحه مخصوص بازی این گوشی است که کاربر می تواند از آن برای اجرای برخی بازی های به نسبت پیچیده نیز استفاده کند. این گوشی در زمان عرضه ، به عنوان قدرتمندترین گوشی برای اجرای بازی ها شناخته می شد و تنها مشکل آن پشتیبانی از تعداد محدودی بازی بود.

۴. Notion Ink Adam

NotionInkAdamPixelQiTablet

درست در زمانی که گوشی های اندرویدی سهم بزرگی از بازار گوشی ها را در دست گرفته بودند و شایعاتی نیز در خصوص عرضه تبلت های اندرویدی در فضای مجازی و در میان مردم منتشر شده بود Notion Ink از موبایل تبلتی جدیدی به نام Notion Ink Adam پرده برداشت.

در آن زمان صفحه نمایش بزرگ، ویژگی های برجسته سخت افزاری و نرم افزاری و رابط کاربری خاص این گوشی تمامی نگاه ها را به خود جلب کرد. این محصول در زمان عرضه با استقبال خوبی مواجه شد اما طولی نکشید که کمپانی بزرگ سامسونگ با تولید اولین Galaxy Tab خود، آن را به حاشیه راند.

۵. LG Optimus Vu

LG-Optimus-Vu

عرضه این محصول توسط ال جی در سال ۲۰۱۲ میلادی همزمان با استقبال مردم از گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ بود و از آنجایی که این شرکت تمایلی به عقب ماندن از سایر کمپانی های رقیب نداشت این فبلت را روانه بازار کرد. نمایشگر ۵ اینچی این فبلت در کنار ظاهر مربعی شکل آن، در نوع خود بسیار جالب و کمی عجیب به نظر می رسید و کاربران نمی توانستند آن را به راحتی در جیب جای دهند. اما نسبت ابعادی ۴ در ۳ صفحه نمایش این گوشی، کار را برای علاقه مندان به وبگردی و همچنین افرادی که سرعت تایپ برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است بسیار آسان می کرد.

۶. LG Double Play

LG-Doubleplay

ال جی با تولید این گوشی که به دو نمایشگر مجهز است خود را در میان شرکت های عرضه کننده گوشی هایی با دو نمایشگر جای کرد. صفحه کلید این گوشی کشویی بوده و نکته جالب اینجاست که در وسط این صفحه کلید یک نمایشگر کوچک ۲ اینچی تعبیه شده است. شورت‌کات هایی نیز در این صفحه نمایش کوچک برای دسترسی سریع به برنامه ها طراحی شده است که این گوشی را در نوع خود منحصر به فرد می کند.

۷. Samsung Galaxy Beam

Samsung-Galaxy-Beam

شرکت سامسونگ با عرضه این گوشی متفاوت و در عین بسیار جالب سعی داشت تا مشکل استفاده از گوشی هایی با صفحه نمایشی بزرگ و همچنین حمل و نقل پروژکتورهای سنگین را حل کند. از این رو، تمامی تلاش خود را برای عرضه گوشی جدیدی تحت عنوان Galaxy Beam به کار است. اگر چه این گوشی به مرحله تولید نرسید اما در صورت تحقق این امر، کاربران می توانستند با استفاده از پروژکتور ۱۵-Lumen Pico از آن برای نمایش فیلم درست مانند یک پروژکتور کوچک استفاده کنند. پروژکتورهای این گوشی مفهومی می توانستند تصاویر را با رزولوشن ۶۴۰ در ۳۶۰ پیکسل بر روی پرده به نمایش بگذارند.

۸. Zettaly Avy

Zettaly-Avy-Android-speaker

اکثر گوشی های اندرویدی موجود در بازار از کیفیت صدای مطلوبی برخوردار نیستند و به جرات می توان گفت تقریبا هیچ گوشی اندرویدی نمی تواند صداهایی با کیفیت بسیار بالا را از خروجی اسپیکرهای خود بیرون دهد. با این حال گوشی Zettaly Avy را می توان از جمله معدود گوشی هایی دانست که منحصرا توجه ویژه ای به کیفیت صدای خروجی داشته است. این گوشی مجهز به ۵ بلندگوی استریوی ۵W است که می تواند بهترین کیفیت صدا را برای کاربر به ارمغان بیاورد. از دیگر مشخصات این گوشی نیز می توان به صفحه نمایش ۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی، باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، پلتفرم اندروید ۴.۴ کیت‌کت و پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد.

۹. Samsung Galaxy Note Edge

samsung-galaxy-note-edge-fi

شرکت سامسونگ با عرضه این گوشی توانست به موفقیت و فروش قابل توجهی دست یابد. گلکس نوت اج به صفحه نمایش منحنی مجهز شده است که در آن میانبرهایی برای دسترسی سریع و آسان کاربران به اپلیکیشن ها و برخی نوتیفیکشن ها ایجاد شده است. اگرچه این محصول به طور کامل حمایت نشد اما توانست استانداردهایی را برای گوشی هایی که درآینده روانه بازار خواهند شد تعیین کند.

۱۰. Samsung Galaxy S6 Edge

Samsung-Galaxy-S6-Edge-4-71

سامسونگ در طراحی این گوشی جدید تمامی قدرت و خلاقیت خود را به کار بسته است و می توان زیبایی در طراحی این گوشی را از جمله علل موفقیت و استقبال بالای خریداران دانست. این گوشی به گونه ای ساخته شده است که کاربر می تواند به راحتی آن را در دست بگیرد. علاوه بر این، نمایشگر دولبه منحنی و مجهز بودن به آخرین ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری را می توان از جمله ویژگی های بارز این محصول دانست.

۱۱. Samsung Galaxy Round

Samsung-Galaxy-Round-Hands-

زمانی که سامسونگ در اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی از این گوشی پرده برداشت صفحه نمایش انعطاف پذیر OLED آن، بیشترین نگاه ها را به خود جلب کرد. البته این انحنا کاربرد چندانی ندارد اما زمینه را برای ساخت گوشی هایی با نمایشگرهای منحنی فراهم کرد.

۱۲. LG G Flex

LG-G-Flex-Hands-on-AA-6-of-

پس از آنکه سامسونگ گوشی هایی با صفحه نمایش منحنی را روانه بازار کرد، شرکت کره ای ال‌جی نیز که همواره از رقبای اصلی سامسونگ محسوب می شود، باتولید G Flex توانست به فروشی حتی بالاتر از Galaxy Round دست یابد. قابلیت خم شدگی و انعطاف پذیری بالای این گوشی در کنار استقبال خوب خریداران، این شرکت را بر این داشت تا نمونه های بعدی این گوشی را با نام های LG G Flex2 و LG G4 روانه بازار کند.

منبع : androidauthority

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سامسونگ گلکسی بیم تولید شد ولی وارد بازار ایران نشد من خودم به شخصه این گوشیو دسته چند زائر مشهدی دیدم و کمی هم باهاش کارکردم
    پردازنده اش مشابه سامسونگ گلکسی اس۲ هست و بااین تفاوت که پروژکتور داره وکمی ضخامتش بیشتره