مایکروسافت ویندوز 8 را در 9 نسخه مختلف منتشر خواهد کرد

 


بسیاری معتقد بودند که 6 نسخه متفاوت برای ویندوز ویستا و 7 بسیار زیاد بوده، اما به نظر می رسد که مایکروسافت قصد دارد ویندوز 8 را در 9 نسخه متفاوت منتشر نماید تا کاربران براساس نیازهای خود نسخه متناسب را انتخاب و استفاده نمایند. لیست نسخه های احتمالی ویندوز را به همراه توضیحات بیشتر در ادامه مشاهده کنید.
براساس اطلاعاتی که از دل رجیستری ویندوز 8 نسخه آزمایشی مخصوص مصرف کننده به دست آمده، ویندوز 8 در 9 نسخه متفاوت عرضه خواهد شد:

    Windows 8 Enterprise Edition
    Windows 8 Enterprise Eval edition
    Windows 8 Home Basic Edition
    Windows 8 Home Premium edition
    Windows 8 ARM edition
    Windows 8 Professional edition
    Windows 8 Professional Plus edition
    Windows 8 Starter edition
    Windows 8 Ultimate edition

این اولین بار نیست که مایکروسافت از نسخه Professional Plus در محصولات خود استفاده می کند. پیش از این نیز نسخه کامل مجموعه نرم افزاری آفیس 2010 با همین عنوان منتاشر شده بود.

 


نسخه نهایی ویندوز 8 قرار نیست تا اواخر سال 2012 وارد بازار شود. پس مایکروسافت هنوز زمان زیادی دارد تا تغییرات بیشتری را در سیستم عامل جدید خود اعمال کند و ممکن است تعداد نسخه های این سیستم عامل کمتر و یا بیشتر شوند. اما به هر حال برای بسیاری از کاربران نسخه ARM Edition و یا Home Basic یا Starter Edition اصلا اهمینی ندارد چون ARM که برای تبلت ها و ابزارهای پرتابل استفاده خواهد شد و Home Basic و Starter Edition نیز بسیار ابتدایی و با امکانات بسیار محدود ارائه می شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*