اومودا 5

شاسی بلند جدید چری معرفی شد؛ با اومودا 5 آشنا شوید + عکس و مشخصات

اومودا 5 به عنوان شاسی بلند جدید چری در نمایشگاه گوانگژو 2021 معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور چینی آشنا خواهیم شد.

خودروسازان چینی طی هفته قبل با حضور در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 از جدیدترین محصولات خود پرده‌برداری کردند. چری نیز در این نمایشگاه چند خودرو را به نمایش گذاشت که اومودا ۵ به عنوان جدیدترین شاسی بلند این خودروساز چینی محسوب می‌شود. این کراس اوور کامپکت جدید چری در اواسط سال 2022 میلادی روانه بازار خواهد شد.

مشخصات چری اومودا 5

اومودا 5

چری اومودا 5 که به عنوان آغازگر سبکی جدید در طراحی‌ها و نامگذاری محصولات این خودروساز چینی محسوب می‌شود، از طراحی بسیار متفاوتی نسبت به سایر محصولات چری بهره می‌برد. البته طراحی این خودرو به سبک طراحی محصولات هیوندای نظیر توسان جدید و سانتاکروز شباهت دارد. چری برای این شاسی بلند در ابتدا نام X-C را در نظر گرفته بود، اما اکنون این خودرو با نام چری اومودا ۵ به معرض نمایش درآمد که در انتخاب نام آن از واژه مد نیز استفاده شده است.

اومودا 5

در نمای جلو این کراس اوور چینی شاهد یک جلوپنجره یکپارچه به همراه یک سپر بزرگ هستیم که از طرح مشبک لوزی شکل بهره می‌برد. در بالای جلوپنجره نیز خطی کرومی دو چراغ روشنایی روز کشیده را به یکدیگر متصل کرده و چراغ‌های جلو در گوشه‌های سپر به چشم می‌خورند.

اومودا 5

نمای کناری خودرو نیز از طراحی بسیار مدرن و جذابی بهره می‌برد. در بالای گلگیرها نیز طراحان از خطوط برجسته‌ای استفاده کردند که باعث شده خودرو پهن‌تر شود. هرچند نمای عقب دارای سبک طراحی جدیدی است، اما به طراحی لکسوس NX نیز شباهت زیادی دارد. به طور کلی باید طراحی چری اومودا 5 را مدرن دانست. البته چری در طراحی این کراس اوور جدید خود از سایر محصولات الگوبرداری کرده و به همین دلیل این خودرو بر خلاف تیگو 8 محصولی منحصر‌به‌فرد محسوب نمی‌شود.

اومودا 5

طراحان برای کابین از رنگ زمینه مشکی استفاده کردند. همچنین برای صندلی‌ها، رودی‌ها و بخش‌هایی از داشبورد نیز از روکش چرم استفاده شده است. چری برای این کراس اوور یک صفحه نمایش یکپارچه را از وسط تا پشت فرمان در نظر گرفته که سیستم اطلاعات سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را ارائه خواهد داد.

اومودا 5

چری اومودا ۵ از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت بهره می‌برد. قدرت تولیدی از موتور نیز توسط گیربکس 7 سرعت دو کلاچه اتوماتیک به محور جلو انتقال پیدا خواهد کرد. همچنین چری سیستم تعلیق این شاسی بلند را در محور عقب به شکل مستقل در نظر گرفته است.

اومودا 5

طبق اعلام این خودروساز چینی، اومودا ۵ در آینده در مدل‌های هیبریدی و الکتریکی نیز روانه بازار خواهد شد تا بتواند در بازارهای جهانی حضور پرقدرتی را تجربه کند. به احتمال زیاد سری اومودا به جای برخی از مدل‌های تیگو به بازار عرضه خواهد شد و حتی امکان دارد طی سال‌های آینده به طور کامل جایگزین سری تیگو شود.