تصویر جدید فضاپیمای نیوهورایزنز از پلوتو ، ساختارهایی عجیب در سطح این سیاره را نمایان کرده است

اسرار سیاره کوتوله پلوتو در حال فاش شدن است.هرچه فضاپیمای افق های نو ( نیوهورایزنز ) به این سیاره نزدیک تر می شود ساختارهای تازه تری هم بر سطح این دنیای ناشناخته نمایان می گردد.فضاپیمای نیوهورایزنز دیروز تصویری جدید از پلوتو به زمین ارسال کرده که ساختارهایی عجیب بر سطح این سیاره را نشان داده است.(تصویر بزرگتر را از اینجا ببینید )

در سمت چپ این تصویر سیاه و سفید که پنجشنبه ی گذشته گرفته شده و دیروز انتشار یافته است، یک ساختار چندضلعی شگفت انگیز به پهنای تقریبی ۲۰۰ کیلومتر دیده می شود، در حالی که درست زیر آن، یک سطحِ به نسبت پیچیده را می بینیم که در راستای قطر بر روی این سیاره ی کوتوله کشیده شده. همچنین یک ناحیه ی پیچیده هم بر لبه ی “دُم نهنگ” پلوتو به چشم می خورد.

در عکس زیر این ساختارها با نوشته و نمودار مشخص شده اند :

Pluto-1

عکس ها و داده هایی که نیوهورایزنز از این ساختارها به زمین فرستاده به احتمال بسیار در تلاش برای شناخت بیشترِ تاریخ زمین‌شناختی پلوتو و سامانه ی خورشیدی، تا چند سال بررسی خواهند شد.

نیوهورایزنز با پشت سر گذاشتن یک ناهنجاری دردسرساز که هفته ی پیش برایش رخ داد، اکنون آماده است تا در روز سه شنبه ۱۴ ژوییه (۲۳ تیر)، در رویدادی تاریخی از کنار پلوتو و ماه هایش بگذرد.

منبع : nasa

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*