پیش فروش فیدلیتی

آمار و ارقام عجیب و غریب متقاضیان پیش فروش فیدلیتی و دیگنیتی تنها در 37 دقیقه

پیش فروش اینترنتی فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور در هفته گذشته برگزار شد و با استقبال چشم‌گیری از سوی متقاضیان مواجه شد.

فروش فیدلیتی و دیگنیتی شرکت بهمن موتور در هفته گذشته از طریق وبسایت ایرانی کار (شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما) به عنوان همکار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد که ابهاماتی در برخی از وبسایت‌ها و فضای مجازی داشت. با توجه به این که سایر شرکت‌ها برای فروش اینترنتی محصولات خود از طریق شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما (مگا) اقدام می‌کنند و همچنین بهمن موتور نیز فروش آنلاین محصولات خود را از طریق همین شرکت انجام می‌دهد، شرکت مگا در ارتباط با موضوع مذکور جوابیه‌ای صادر کرد.

بهمن موتور در پیش فروش فیدلیتی و دیگنیتی دخالتی نداشت

لازم به ذکر است که گروه خودروسازی بهمن هیچ دخالتی در اجرای فروش اینترنتی نداشته و تمام مراحل بر عهده شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما بود و این شرکت مسئول برقراری امنیت شبکه با فراهم نمودن تمهیداتی است که فروش بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شود.

نامه ارسال شده از سوی شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما به گروه خودروسازی بهمن موتور به شرح زیر است:

– بر اساس اطلاعیه رسمی گروه خودروسازی بهمن و همچنین برنامه‌های از پیش تعیین شده فروش بدون تأخیر و رأس ساعت ۱۰ صبح آغاز شد و در ساعت ۱۰:۳۷:۰۲ نیز به پایان رسید.

– در این روز سامانه فروش اینترنتی بهمن موتور با درخواست بالای متقاضیان مواجه شد، اما با این وجود سامانه به صورت مستمر در دسترس قرار داشت و متقاضیان برای انجام مراحل خرید به هیچ مشکلی بر نخوردند.

– طی این فروش ۶۶ هزار نفر به منظور خرید محصولات وارد سامانه شدند. حداکثر تعداد کاربران لحظه‌ای همزمان (concurrent User) بی‌سابقه بوده و ۲۴ هزار نفر در ثانیه به ثبت رسیده است. این در شرایطی است که سایت‌های عادی با چند هزار کاربر از دسترس خارج می‌شوند.

– با توجه به استقبال چشم‌گیر متقاضیان از محصولات دیگنیتی و فیدلیتی،‌ با سپری شدن ۱۵ دقیقه از آغاز فروش، بیش از ۸۵ درصد ظرفیت فروش خودروها خریداری شده و متقاضیان دیگر نیز در صف خرید ظرفیت باقی مانده حضور داشتند. بدیهی است که در شرایط این‌چنینی متقاضیانی که برای خرید مراجعه کنند با پیغام (میزان تقاضای ثبت شده بیش از حد مجاز می‌باشد) روبه‌رو می‌شوند.

– تصویر پیغام اتمام یافتن فرآیند فروش، پیش از ساعت ۱۰ صبح مربوط به برنامه فروش قبلی بوده که در حافظه موقت (Cash) کامپیوتر شخصی کاربر باقی مانده است. بدیهی است که با یک بروزرسانی (Refresh) ساده این صفحه از حافظه موقت کاربر حذف شده و صفحه اصلی سایت به نمایش درمی‌آمد.

– متقاضیانی که با وجود مراجعه سروقت به سایت، از عدم موفقیت گلایه‌مند شده‌اند، آگاهی ندارند که همزمان با آن‌ها، در هر ثانیه ۲۴۰۰ نفر دیگر نیز در حال ثبت نام برای خرید تعداد اندکی خودرو بودند.

لازم به ذکر است که مطابق با بررسی‌های صورت گرفته،‌ در طرح فروش فیدلیتی و دیگنیتی، استان تهران بیشترین پراکندگی خریداران را داشته است. رتبه‌های دوم و سوم نیز به ترتیب به استان‌های فارس و اصفهان تعلق داشت. مجموعا ۲۴ درصد از تهران، ۱۲ درصد از اصفهان، ۱۰ درصد از فارس و همچنین ۵۴ درصد از ۲۸ استان دیگر موفق به ثبت نام شدند.