آپشن های دنا پلاس اتوماتیک

آشنایی با آپشن های دنا پلاس اتوماتیک

با آپشن های دنا پلاس اتوماتیک آشنا شوید. ایران خودرو برای دنا پلاس اتوماتیک علاوه بر گیربکس جدید چندین آپشن را نیز در نظر گرفت که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

دنا پلاس اتوماتیک به عنوان جدیدترین عضو خانواده دنا محسوب می‌شود که ایران خودرو مدتی بعد از مدل توربو اتومات برای این سدان ایرانی گیربکس اتوماتیک 6 سرعته چینی را نیز در نظر گرفت. دنا پلاس از لحاظ ساختار بدنه و نوع موتور با سمند EF7 تفاوت چندانی ندارد، اما به دلیل برخورداری از گیربکس اتوماتیک جدید برای انتقال قدرت می‌تواند تجربه رانندگی جذاب‌تری را ارائه دهد. دنا در مدل پلاس به آپشن‌های مختلفی مجهز شده است، از این رو قصد داریم شما را با آپشن های دنا پلاس اتوماتیک آشنا کنیم.

بررسی آپشن های دنا پلاس اتوماتیک

سیستم روشنایی

آپشن های دنا پلاس اتوماتیک

ایران خودرو برای دنا پلاس اتوماتیک چراغ‌های جلو و عقب جدید با لامپ‌های LED و گرافیک داخلی زیبای طرح نئون در نظر گرفته است. در واقع استفاده از لامپ‌های LED باعث افزایش طول عمر سیستم روشنایی و کاهش مصرف و فشار روی باتری خودرو خواهد شد؛ از این رو بار اضافی از روی سیستم تامین برق خودرو نیز برداشته می‌شود.

علاوه بر این، چراغ‌های دی لایت یا روشنایی روز نیز باعث افزایش زیبایی خودرو و افزایش ایمنی خواهند شد. همچنین سامانه تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از درون کابین، سیستم روشنایی فضای پایین پا هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ‌های سقفی ویژه سرنشینان جلو و عقب، چراغ داخل داشبورد، چراغ خطر سوم، چراغ نقشه‌خوان درون کابین، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب جزو سایر تجهیزات سامانه روشنایی دنا پلاس اتوماتیک محسوب می‌شوند.

آینه و شیشه

آپشن های دنا پلاس اتوماتیک

در حال حاضر آینه‌های تاشونده الکتریکی اتوماتیک به عنوان یک آپشن مهم و رایج در محصولات جدید به‌شمار می‌روند که علاوه بر افزایش استایل خودرو باعث افزایش امنیت آینه‌ها خواهند شد و همچنین می‌توانند امکان برخورد خودروهای عبوری را به میزان چشمگیری کاهش دهند. دنا پلاس اتوماتیک در کنار آینه‌های تاشونده برقی اتوماتیک به قاب آینه، چراغ آرایشی آینه روی آفتاب‌گیر سمت شاگرد و شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب نیز مجهز شده است.

یکی دیگر از آپشن های دنا پلاس اتوماتیک سانروف (سفارشی) است. سانروف به عنوان یکی از محبوب‌ترین آپشن‌های خودروهای امروزی محسوب می‌شود و می‌تواند تجربه سواری را لذت‌بخش‌تر کند. ایران خودرو آپشن سانروف را به شکل سفارشی برای این خودرو در نظر گرفته است که البته سفارش هر یک از این آپشن‌ها روی قیمت این محصول نیز تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

سیستم مالتی مدیا

آپشن های دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس اتوماتیک در بخش سامانه چند رسانه‌ای از یک نمایشگر لمسی با سیستم رهیاب GPS و قابلیت اتصال بلوتوث موبایل بهره می‌برد. بلندگوهای جلو و عقب در کنار تیوتر می‌توانند انواع موسیقی را با کیفیت صدای مناسب پخش کنند.

صندلی

صندلی‌ها به عنوان یکی دیگر از آپشن های دنا پلاس اتوماتیک محسوب می‌شوند. کاربران ردیف جلو این خودرو قادرند صندلی‌های خود را طبق قد خود در بهترین موقعیت به شکل برقی تنظیم کنند. ضمن این که پشت‌سری‌های این صندلی‌ها نیز از قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه بهره می‌برند که باعث خواهد شد کاربر با خستگی کمتری در سر و گردن مواجه شود.

از سایر امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به دسترسی به صندلی عقب از طریق صندلی‌های ردیف دوم، زیر آرنجی در هر دو ردیف صندلی‌ها به همراه امکان نصب صندلی کودک در ردیف عقب ایزوفیکس اشاره کرد.

سیستم تهویه مطبوع

ایران خودرو در دنا پلاس اتوماتیک امکانی را فراهم کرده تا به کمک سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک دمای مورد نظر خود را وارد سیستم کرده تا دمای کابین بر اساس سلیقه سرنشینان تنظیم شود. برای سرنشینان عقب نیز دریچه تهویه مجزا تعبیه شده تا دما را به شکل یکسان میان تمام سرنشینان تقسیم کند.

بخش ایمنی 

آپشن های دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس اتوماتیک نسبت به سدان‌های هم‌رده از ترمزهای دیسکی عقب بهره می‌برد که توانسته قدرت بازدارندگی سامانه ترمز این خودرو نسبت به انواع کاسه‌ای به میزان چشمگیری ارتقا دهد. این خودرو از ترمز ضد قفل و سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز بهره می‌برد که باعث شده عملکرد سیستم ترمز به خصوص در مسیرهای لغزنده بهبود پیدا کند. همچنین این خودرو همانند سایر خودروهای تولید داخل از دو عدد کیسه هوا ویژه سرنشینان جلو بهره می‌برد.

بخش تزئینات

از مهم‌ترین آپشن های دنا پلاس اتوماتیک در بخش تزئینات می‌توان به کفپوش موکتی، تودوزی پارچه‌ای مخمل، نوار کرومی دور شیشه‌ها، دستگیره‌های آسان بازشو به رنگ کرومی، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تریم داخلی تک رنگ مشکی یا دو رنگ اشاره کرد که توانستند این سدان میان‌رده اقتصادی را کمی امروز‌ی‌تر و جذاب‌تر کنند.

امکانات هشداردهنده و حفاظتی

دوربین و حسگر پارک عقب یکی دیگر از آپشن های دنا پلاس اتوماتیک محسوب می‌شوند که بیشترین امنیت را در زمان حرکت به سمت عقب برای راننده و عابران به همراه دارد. از سایر آپشن‌های حفاظتی ایمنی این خودرو می‌توان به کمربند ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، قفل مرکزی با ریموت و سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر اشاره کرد. البته این آپشن‌ها در انواع سدان‌های مشابه تولید داخل نیز وجود دارد.

سایر تجهیزات

آپشن های دنا پلاس اتوماتیک

از سایر تجهیزات رفاهی و ایمنی دنا پلاس اتوماتیک می‌توان به سامانه کنیستر یا کنترل بخار بنزین، سیستم قطع سوخت خودکار در هنگام تصادف، بازکن قفل در صندوق از داخل، نمایشگر دماسنج محیط روی داشبورد، سامانه روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، ستون فرمان تلسکوپی جمع‌شونده و کروز کنترل یا سیستم تثبیت سرعت اشاره کرد.

جمع‌بندی

با وجود این که دنا پلاس اتوماتیک به عنوان یک سدان ملی از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل مقایسه با رقبای چینی نیست، اما امکاناتی نظیر سانروف (سفارشی)، آینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک، ترمز دیسکی عقب و تهویه مطبوع اتوماتیک باعث شده تا این خودرو نسبت به سایر خودروهای اقتصادی تولید داخل اندکی در سطح بالاتری قرار بگیرد و بتواند به نیاز مشتریان به خصوص خانواده‌ها پاسخ دهد.