بیت کوین

2022، سالی سرنوشت ساز برای بیت کوین ؛ احتمال سقوط تا 10 هزار دلار

بسیاری از کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که سال 2022 برای بیت کوین سال سرنوشت‌سازی خواهد بود و احتمالا قیمت محبوب‌ترین رمزارز جهان تا 10 هزار دلار نیز سقوط خواهد کرد.

سال 2021 رو به پایان است؛ سالی که برای ارزهای دیجیتالی پر فراز و نشیب بود. در این سال ارزهای دیجیتال جدیدی عرضه شدند و ارزهای محبوبی چون اتریوم و بیت کوین نیز توانستند رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت برسانند. علاوه بر این، بانک‌های بزرگ وال استریت نیز با مشارکت در بازار ارزهای دیجیتالی نشان دادند این بازار به چه میزان حائز اهمیت است.

قیمت بیت کوین در ماه نوامبر به رکورد تاریخی 69 هزار دلار رسید، اما اکنون قیمت آن نسبت به ماه نوامبر حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده و با نرخ 47 هزار دلار معامله می‌شود. البته گویا این روند کاهشی در سال 2022 نیز ادامه خواهد داشت؛ چرا که برخی از کارشناسان بر این باورند که قیمت بیتکوین در سال 2022 میلادی به میزان چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

کاهش قیمت بیت کوین تا 10 هزار دلار

کارول الکساندر، استاد اقتصاد عنوان کرد در سال 2022 قیمت بیت کوین تا 10 هزار دلار نیز کاهش خواهد یافت و تمام ارزش خود که طی 1.5 سال قبل کسب کرده را از دست خواهد داد. این استاد اقتصاد تاکید کرد اگر من یک سرمایه‌گذار در بازار ارزهای دیجیتالی به خصوص بیت کوین بودم، سعی می‌کردم به سرعت از این بازار خارج شوم؛ زیرا قیمت بیتکوین در سال آینده میلادی به شدت سقوط می‌کند.

الکساندر در ادامه بیان کرد هم‌اکنون بیت کوین به جای یک دارایی برای سرمایه‌گذاران حکم یک نوع اسباب بازی را دارد. وی افزود در سال 2022 باز هم شاهد ترکیدن حباب قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتالی خواهیم بود؛ گفتنی است Bitcoin در سال 2018 چند ماه بعد از آن که قیمت آن به 20 هزار رسید تا 3 هزار دلار نیز کاهش یافت.

بیت کوین

البته حامیان بیت کوین بر این باورند که شرایط امروز با سال 2018 بسیار متفاوت است؛ زیرا بسیاری از موسسه‌های سرمایه‌گذاری بزرگ به بازار ارزهای دیجیتالی وارد شدند، اما تاد لونستین، کارشناس ارشد موسسه یونیون بانک تاکید کرد این نوع اظهارنظر سابقه تاریخی Bitcoin را نشان می‌دهد.

عرضه اولین صندوق قابل معامله بورس ETF بیت کوین در آمریکا برای بسیاری از فعالان این بازار حائز اهمیت بوده است و به همین دلیل در سال 2022 باید به آن به شکل ویژه توجه کرد؛ زیرا علی‌رغم اینکه عرضه ETF بیتکوین در ماه اکتبر توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید شد، اما این صندوق معاملاتی بیش از آن که سرمایه‌گذاران را در معرض مستقیم معاملات ارزهای دیجیتالی قرار دهد، آنها را درگیر معاملات آتی خواهد کرد. در همین راستا برخی کارشناسان هشدار دادند ETF بیت کوین برای سرمایه‌گذاران تازه وارد و حتی برای کسانی که در این بازار با سابقه هستند نیز بسیار خطرناک خواهد بود.

بیت کوین

در گذشته بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتالی بی‌رقیب بود و بسیاری از سرمایه‌گذاران فقط روی این رمزارز سرمایه‌گذاری می‌کردند، اما اکنون سایر ارزهای دیجیتالی با رشد چشمگیری مواجه شدند و سهم بیتکوین نیز کوچک‌تر از قبل شده است؛ مثلا اتریوم در حال حاضر در بازار نقش زیادی را بر عهده دارد. کارشناسان بر این باورند که روند کاهشی قیمت Bitcoin در سال 2022 نیز کماکان ادامه خواهد داشت؛ زیرا سرمایه‌گذاران قصد دارند سبد سهام خود را با ارزهای کوچک پر کنند تا سود بیشتری را به دست آورند.

همچنین اعمال قوانین سخت‌گیرانه از سوی دولت‌ها نیز روی مبادلات ارزهای دیجیتالی تاثیر می‌گذارد و همین موضوع می‌تواند باعث کاهش قیمت بیت کوین شود. ویجای آیار، کارشناس بازار ارزهای دیجیتالی عنوان کرد کشورهای مختلف از جمله آمریکا در سال 2022 قطعا روی بازار ارزهای دیجیتالی قوانین سختگیرانه‌ای را اعمال خواهند کرد.