حق اختراع شیائومی

شیائومی قرار است جای گلکسی نوت سامسونگ را با رقیب جدیدی پر کند

شیائومی یک حق اختراع جدید را منتشر کرده که نشان می‌دهد در حال کار روی یک گوشی تاشو شبیه به گلکسی زد فولد است که از یک قلم پشتیبانی می‌کند.

شرکت‌های گوشی‌سازی دائم در تلاشند نوع جدیدی از گوشی‌های موبایل را وارد بازار کنند. با پیشرفت روز افزون فناوری، ما شاهد عرضه گوشی‌های تاشو بهتر و پیشرفته‌تری هستیم. اینطور به نظر می‌رسد که شیائومی می‌خواهد نسل جدید گوشی تاشو خودش، شیائومی میکس فولد ۲ را با پشتیبانی از یک قلم هوشمند رونمایی کند.

شیائومی حق اختراع جدیدی را در همین راست، در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده منتشر کرده است. طبق فهرست توضیحات این پتنت، مکانیزم تاشو و طراحی لولای این گوشی شبیه به گوشی‌های سری گلکسی زد فولد سامسونگ است. طرح‌های این حق اختراع همچنین یک قلم هوشمند را نیز نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد به صورت مغناطیسی به یک طرف گوشی متصل می‌شود.

حق اختراع شیائومی

کلیدهای پاور و تنظیم ولوم این گوشی روی فریم سمت راست قرار دارند، در حالی که طرف چپ فضا مختص قلم استایلوس است. البته این حق اختراع تنها جزئیات طراحی گوشی تاشو شیائومی را فاش می‌کند و هیچ حرفی از مشخصات فنی آن نمی‌زند.

حق اختراع شیائومی

این گوشی تاشو، تنها یکی از گوشی‌هایی است که گوشی‌ساز چینی مشغول کار روی آن است. این شرکت در حال کار روی گوشی تاشوی دیگری نیز هست که شبیه به سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ است. شاید هم مثل زد فلیپ یک نمایشگر ثانویه روی قاب پشتی آن وجود داشته باشد تا حتی بعد از بستن صفحه گوشی هم بتوانید از آن استفاده کنید.