مایکروسافت با ۳ پرچم دار به استقبال ویندوز ۱۰ موبایل می رود

براساس اخبار و شایعه‌هایی منتشر شده مایکروسافت قصد دارد گوشی‌های هوشمند پرچمدار لومیا ۹۴۰ و ۹۴۰XL را که از ویندوز ۱۰ بهره می‌برند را به زودی رونمایی و عرضه کند. این در حالی است که به تازگی اخباری مبنی بر تصمیمی جدید از سوی مایکروسافت هم منتشر شده است.براساس این اطلاعات به‌نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد لومیا ۸۴۰ را هم تا پایان سال میلادی و پس از معرفی رسمی پرچمداران جدید خود، عرضه کند. سیستم‌عامل پیش فرض روی این گوشی هم ویندوز ۱۰ خواهد بود.

براین اساس پرچمداران بعدی مایکروسافت لومیا ۹۴۰ و لومیا ۹۴۰XL خواهند بود و خبری از وجود لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL نخواهد بود. لازم به ذکر است که مایکروسافت در این گوشی‌ها استفاده از دکمه‌های لمسی خازنی را متوقف کرده و از دکمه‌هایی روی نمایشگر بهره گرفته است.
به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در لومیا ۹۴۰ از یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی بهره گرفته است. توان پردازشی این گوشی از طریق یک پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۸ تامین می‌شود. همچنین در این گوشی ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول باید به یک دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری‌های سلفی اشاره کرد.

همچنین تمام مشخصات سخت‌افزاری لومیا ۹۴۰ با برادر بزرگ‌تر خود که لومیا ۹۴۰XL است برابر بوده و تنها تفاوت این دو در سایز صفحه نمایش و پردازنده خواهد بود. در لومیا ۹۴۰XL از یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD و پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰ بهره گرفته شده است.
لازم به ذکر است که مایکروسافت در هر دو محصول پرچمدار خود قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را فراهم کرده و هر دو این گوشی‌ها از ویژگی کانتینیوم ویندوز ۱۰ از طریق لوازم جانبی مورد نیاز پشتیبانی می‌کنند. براساس شایعه‌های منتشر شده ضخامت در این گوشی‌ها حدود ۷ تا ۸ میلی‌متر است و جنس بدنه آن‌ها از پلی‌کربنات خواهد بود. البته هنوز هیچ اخباری در مورد گوشی هوشمند لومیا ۸۴۰ منتشر نشده و هیج اطلاعاتی در مورد جزییات سخت‌افزاری آن وجود ندارد.

منبع : wmpoweruser

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*