ارزان ترین کامیون کشنده

ایران خودرو دیزل ارزان ترین کامیون کشنده ایران با موتور و شاسی بنز را به بازار عرضه می‌کند

مدیرعامل ایران خودرو دیزل اعلام کرد این شرکت خودروسازی ارزان ترین کامیون کشنده ایران با موتور و شاسی بنز را به بازار عرضه خواهد کرد.

شرکت ایران خودرو دیزل قصد دارد محصولات جدیدی چون ارزان ترین کامیون کشنده بازار و پیکاپ جدید را به بازار عرضه کند. همچنین این خودروساز در سال جاری برنامه‌هایی چون تولید مینی بوس جدید، اتوبوس، ون و پیکاپ را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

جواد توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل عنوان کرد فروش این مجموعه به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده؛ به گونه‌ای که فروش این شرکت نسبت به سال 98 حدود 15 برابر شده است. وی افزود اگر حمایت‌های لازم انجام شود، این خودروساز می‌تواند عملکرد درخشان‌تری را تجربه کند. در واقع این شرکت قصد دارد ارزان ترین کشنده  ایران را به بازار عرضه کند که با وجود مشخصات بالای کیفی، قیمت آن بسیار مناسب خواهد بود.

جواد توسلی مهر در ادامه با اشاره به این که ایران خودرو دیزل در سال جدید چند محصول جدید را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد گفت برای مثال طی ماه‌های آینده قصد داریم کامیونت جدید را به بازار عرضه کنیم. همچنین در حوزه کشنده‌ها نیز در سال جاری موفق به فروش کشنده 6در6 شدیم که البته ایران خودرو دیزل هم‌اکنون تنها تولیدکننده کشنده 6در6 در ایران محسوب می‌شود.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه بیان کرد کشنده جدید این شرکت با شاسی درایو و پیشرانه 430 اسب بخاری بنز به بازار عرضه خواهد شد. ضمن این که کشنده 2630 نیز با چهره قدیمی و با برخی تغییرات اساسی به بازار عرضه می‌شود که تا به امروز 12 دستگاه از آن را به فروش رسانده‌ایم. هدف ما برای سال بعد تولید 500 دستگاه از این محصول است.

ارزان ترین کامیون کشنده ایران در راه است

توسلی مهر در ادامه بیان کرد آتامان یکی دیگر از محصولات جدید این شرکت محسوب می‌شود که از اتاق فوتون و شاسی بنز بهره می‌برد و در آینده نزدیک روانه بازار خواهد شد. هم‌اکنون 10 مدل اولیه از آن آماده تولید بوده و فرایند مربوط به دریافت مجوزهای استاندارد آن نیز به‌زودی نهایی خواهد شد. وی افزود باید این خودرو 45 استاندارد را پاس کند که خوشبختانه بسیاری از آنها را پاس کرده است. وی افزود آتامان حدود 3 میلیارد تومان قیمت دارد که چنین قیمتی آن را به ارزان ترین کشنده بازار ایران تبدیل می‌کند.

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص استفاده از اتاق فوتون برای آتامان عنوان کرد طی مکاتباتی که انجام شد برند فوتون اعلام کرد این محصول نقطه عطف همکاری با ایران خودرو محسوب می‌شود. وی افزود آتامان جای فوتون H4 را در بازار خواهد گرفت. در همین راستا فوتون از اینکه آتامان با شاسی درایو بنز و قیمت مناسب‌تر می‌توان جای فوتون H4 را بگیرد ابراز نگرانی کردند. از این رو برای رفع نگرانی‌ها سعی کردیم با عرضه فوتون H5 با گیربکس اتوماتیک سهم بازار را حفظ کرده و سبد محصولات خود را نیز گسترش دهیم. همچنین تا به امروز حدود 144 دستگاه از فوتون H5 با گیربکس اتوماتیک را به فروش رساندیم.

توسلی مهر در ادامه به طراحی یک مینی بوس 7 متری بسیار شیک و زیبا اشاره کرد و گفت مینی بوس آرین نیز یورو 5 شده و هم‌اکنون به عنوان محصول جدید به تولید می‌رسد. در حوزه ون و پیکاپ نیز چند پروژه مانند تولید 14 هزار ون پایه گازسوز را در نظر گرفتیم که بودجه این پروژه توسط وزارت نفت تامین شده و مقدمات تولید آن نیز در حال انجام است.