متاسفانه گالکسی نکسوس بیش از حد بزرگ است

 

 


تلفن هوشمند گلکسی نکسوس، محصول مشترک سامسونگ و گوگل است که عنوان اولین تلفن مجهز به ساندویچ بستنی اندروید را نیز یدک می کشد. این تلفن مجهز به صفحه نمایش جذاب و بزرگ 4.65 اینچی است که در نگاه اول بسیار دوست داشتنی به نظر می رسد اما بهتر است هنگام کار با آن از هر دو دست خود استفاده کنید!
سامسونگ و گوگل برای مقابله با iPhone انتخاب های هوشمندانه ای را ایجاد کرده اند تا کسانی که سیستم عامل اندروید را دوست دارند انتخاب های مناسب تری داشته باشند. شما امکان مشاهده ویدئو در صفحه بزرگ تر را دارید، نقشه ها بزرگتر نمایش داده می شوند و فضای بیشتری برای خواندن ایمیل و صفحات وب در اختیار دارید.
اما در مورد گالکسی نکسوس یک نقطه ضعف مهم را نیز باید در نظر گرفت. این گوشی برای کار کردن با یک دست کاملا غیر کاربردی است.

 


این موضوع حداقل برای نویسنده این مقاله که دو ماه مداوم از این گوشی استفاده می کند، کاملا محسوس بوده است. البته اگر یک بسکتبالیست حرفه ای باشید این موضوع کاملا برایتان نامحسوس خواهد بود!
من واقعا صفحه بزرگ و با کیفیت آن را دوست دارم ولی اکثر اوقات وقتی از گوشی استفاده می کنم فقط یک دستم آزاد است. مثلا در سرمای شدید وقتی در خیابان راه می روم ترجیح می دهم یک دستم را در جیبم قرار دهم. یا وقتی در مترو ایستاده ام باید با یک دست دستگیره را بگیرم و یا وقتی به خرید می روم باید با یک دست وسایل را حمل کنم. هنگامی که سعی می کنم با یک دست با گوشی کار کنم بسیار سخت است که انگشتانم را به گوشه های دیگر تصویر برسانم، مگر آنکه گوشی را از حالتی که در دستانم قرار دارد خارج کرده و با حرکت کل دست بتوانم انگشت شستم را به آن گوشه تلفن برسانم و این کار باعث شده چندین بار گوشی از دستم بیفتد.
گوشی قبلی من نکسوس اس بود که به نظرم با وجود آن که صفحه اندک بزرگ تری نسبت به آیفون داشت اما هیچ گاه حس نکردم که بزرگی اش آزار دهنده است. همچنین در ابتدا تصورم این بود که انحنای آن یک سوء تدبیر است اما به مرور فهمیدم این انحنا هم باعث می شود جای انگشتانم را بهتر تشخیص دهم و هم گوشی را راحت تر در جیبم قرار دهم.
مطمئن هستم که نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد و من نمی گویم سامسونگ به خاطر حرف من باید طراحی اش را تغییر دهد اما این یک هشدار است برای افرادی که به دنبال خرید یک گوشی جدید هستند. همچنین هشداری برای گوشی های بزرگ چون گلکسی نوت و دو گوشی جدید که در MWC معرفی شدند یعنی Panasonic Eluga Power و LG Optimus Vu است.
اگر چه Galaxy Nexus مجهز به نمایشگر 4.65 اینچی است اما حدود 5.33 اینچ طول، 2.66 اینچ عرض و 0.35 اینچ ضخامت دارد.
واقعیت آن است که صفحه نمایش بزرگ هنگامی که هر دو دست آزاد باشند مزایای بسیاری دارد اما نویسنده این مطلب حاضر است چند پیکسل را با امنیت بیشتر و کار کردن با یک دست راحت تر مبادله کند.


منبع :Cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*