طرح مفهومی آيفون ایر

طرح مفهومی آيفون ایر، نخستین آیفون تاشو اپل + ویدیو

اپل سخت در حال کار روی آيفون تاشو است و حالا شاهد انتشار طرح مفهومی آيفون ایر هستیم. iPhone Air از تراشه اپل M1 و طراحی صدفی بهره می‌‌برد.

در حال حاضر سامسونگ توانسته با سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ، بازار گوشی‌های تاشو را در دست بگیرد. در این میان اگرچه برخی شرکت‌های دیگر همچون شیائومی، هواوی و اوپو سعی کرده‌اند با این شرکت رقابت کنند؛ اما هنوز اپل وارد این بخش از بازار نشده است.

طرح مفهومی اپل آیفون ایر – iPhone Air

طرح مفهومی آيفون ایر

مینگ چی کوئو، تحلیلگر مطرح محصولات اپل نیز بر این باور است که گوشی تاشو اپل یا همان آيفون ایر تا سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد و البته همانند گلکسی زد فلیپ سامسونگ از طراحی صدفی بهره می‌برد. بر همین اساس یک طراح به نام Antonia De Rosa طرح مفهومی جدیدی از نخستین آیفون تاشو اپل منتشر کرده و آن را آیفون ایر نامیده است.

وی بر این باور است که این گوشی به تراشه ۵ نانومتری و قدرتمند اپل M1 مجهز خواهد شد که از ۱۶ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد. این میزان یک میلیارد بیشتر از ترانزیستور‌های موجود در تراشه A15 Bionic است که در سری آيفون 13 حضور دارد.

طرح مفهومی آيفون ایر

تراشه M1 در گام اول برای جایگزینی تراشه‌های اینتل توسط اپل توسعه پیدا کرد و بعدها در آخرین نسل از تبلت‌های سری آيپد پرو هم استفاده شد. به همین خاطر شاید استفاده از آن در یک گوشی باریک و تاشو خیلی منطقی به نظر نرسد. طرح مفهومی آيفون ایر از لولا کرومی بهره می‌برد و همانند رندرهای آيفون 14، دوربین‌های اصلی با بدنه پشتی در یک سطح قرار دارند.

گفته می‌شود که اگرچه اپل طرح‌ها مختلفی را برای آیفون تاشو بررسی کرده است؛ اما نیم نگاهی هم به واکنش کاربران به گوشی‌های تاشو فروخته شده توسط رقیب اصلی خود یعنی سامسونگ دارد. در ویدیو منتشر شده از طرح مفهومی آيفون ایر، مشخص است که این گوشی بدون پورت است.

Jony Ive مدیر سابق بخش طراحی اپل نیز سعی داشت آيفون بدون پورت را عرضه کند؛ اما در این کار ناکام ماند. اگر هم به نمایشگر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که به جای ناچ بحث برانگیز اپل یک بریدگی به شکل قرص در وسط بخش بالایی نمایشگر دیده می‌شود. گفته می‌شود که آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس هر دو بدون ناچ و با یک بریدگی قرصی شکل عرضه خواهند شد.

به طور کلی می‌توان گفت که طراح مذکور، مجموعه‌ای از شایعات مربوط به آیفون‌های آینده اپل را با آرزوهای خود ترکیب کرده و در قالب طرح مفهومی آیفون ایر ارائه داده است. طرحی که به نظر می‌رسد فاصله زیادی با واقعیت داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*