فورد اورست 2022

فورد اورست 2022 ، کوه عضله آمریکایی معرفی شد

فورد اورست 2022 معرفی شد. نسل سوم این شاسی بلند غول پیکر آمریکایی روی پلتفرم فورد رنجر توسعه پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت فورد نخستین بار از شاسی بلند اورست در سال 2003 میلادی پرده برداشت. این خودروساز آمریکایی فورد اورست را با هدف عرضه به بازارهای آسیایی در نظر گرفته بود و کارخانه‌های هند، ویتنام و تایلند نیز وظیفه مونتاژ آن را بر عهده داشتند. این خودرو بسیار موفق ظاهر شد و فورد بدون تغییر اساسی در بدنه آن را تا سال ۲۰۱۵ تولید و به بازار عرضه می‌کرد. نسل دوم این شاسی بلند آمریکایی نیز با موتورهای اکوبوست فورد از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ در کارخانه‌های هند، آفریقای جنوبی، چین، ویتنام و تایلند مونتاژ و به بازار عرضه شدند.

فورد اورست 2022

شرکت فورد به تازگی نسل سوم اورست را معرفی کرد که روی پلتفرم فورد رنجر توسعه پیدا کرده و آن را باید یک شاسی بلند بزرگ آمریکایی با توانایی‌های آفرود دانست. این خودرو در نسخه اصلی از ساختار فرمان راست بهره می‌برد و به شکل ویژه به بازار آسیا و اقیانوسیه عرضه خواهد شد، اما فورد قصد دارد نسخه فرمان چپ آن را نیز به بازار اروپا عرضه کند. در ادامه با مشخصات و امکانات فورد اورست 2022 آشنا می‌شویم.

مشخصات فورد اورست 2022

فورد اورست 2022

فورد عرض اورست 2022 را نسبت به نسل قبلی حدود 5 سانتی‌متر افزایش داده است. این خودرو اکنون در نسل سوم می‌‌تواند در مسیرهای آفرودی عملکرد بهتری را ارائه دهد. در نمای جلو شاهد الگوبرداری‌هایی از فورد رنجر هستیم و خط بین جلوپنجره تا بین چراغ‌ها نیز به فورد F-150 شباهت زیادی دارد. در واقع فورد اورست 2022 نسبت به رنجر برای سرنشینان عقب فضای بهتری را به همراه دارد و همچنین از درهای بزرگتری نیز بهره می‌برد.

فورد اورست 2022

در کابین این خودرو نمایشگر ۱۰ اینچی عمودی برای مدل استاندارد و ۱۲ اینچی به شکل سفارشی به چشم می‌خورد. مشتریان می‌توانند برای پشت فرمان نیز پنل تمام رنگی با ابعاد 8 یا ۱۲.۳ اینچ را سفارش دهند. طراحان روی سطح داشبورد از پلاستیک سخت استفاده کردند و صندلی‌ها نیز از چرم مصنوعی با ترکیب پارچه بهره می‌برند که باعث شده نمای کابین اسپرت به نظر برسد.

فورد اورست 2022

مشتریان می‌توانند فورد اورست 2022 را با سه نوع موتور توربو دیزل با حجم‌های 2 لیتر، 2.3 لیتر و 3 لیتر سفارش دهند. همچنین برای این خودرو امکان سفارش گیربکس دستی 6 سرعته یا گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته نیز وجود دارد. هنوز در خصوص قدرت و گشتاور مدل‌های مختلف این شاسی بلند بزرگ آمریکایی جزئیاتی منتشر نشده است.

فورد اورست 2022

قابلیت رانندگی در رودخانه تا عمق ۸۰ سانتی‌متر به عنوان یکی از مهم‌ترین توانایی‌های فنی فورد اورست 2022 محسوب می‌شود. فورد سقف این خودرو را نیز در نسل جدید تقویت کرده تا بتواند روی باربند آن حداکثر 350 کیلوگرم بار قرار بگیرد. همچنین امکانی برای خریداران فراهم شده تا با نصب باتری اضافی زیر کاپوت هنگام طبیعت‌گردی یا مصارف صنعتی به انرژی الکتریکی دسترسی پیدا کند.

فورد اورست 2022

از سایر امکانات این شاسی بلند می‌توان به فناوری تغییر فرمان خودکار در زمان تصادف، ترمز خودکار، هشدار نقطه کور تا شعاع ده متر، ورود و خروج از پارکینگ با کنترل از راه دور، سیستم پارک اتوماتیک، دوربین 360 درجه و چراغ‌های ماتریکس ال ای دی اشاره کرد.

فورد اورست 2022

فورد اورست 2022 با سیستم انتقال نیرو به محور عقب یا دو دیفرانسیل در ماه‌های پایانی سال 2022 به بازار عرضه می‌شود و در حال حاضر نیز جزئیاتی از قیمت نسخه‌های مختلف این شاسی بلند منتشر نشده است. این خودرو همانند سال‌های قبل در خارج از قاره آمریکا و به بازارهای آسیا و اروپا عرضه خواهد شد. این خودرو در نسل‌های قبلی با قیمت حدود 35 تا 50 هزار دلار در بازار فرانسه، استرالیا و هند فروش بالایی را به ثبت رسانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*