انتشار تصاویر و بنچمارک های سونی اکسپریا Z5 و Z5 کامپکت

سونی امروز راس ساعت ۱۸:۴۵ به وقت تهران کنفراس رونمایی از محصولات جدید خود را در نمایشگاه IFA 2015 برگزار خواهد کرد.قطعا مهمترین محصول سونی در این رویداد گوشی اکسپریا Z5 خواهد بود.اسمارت فونی که باید ناکامی های اخیر سونی در بازار موبایل را جبران کند.تا امروز مشخصات و تصاویر بسیاری از این گوشی فاش شده و دید نسبتا خوبی از آن پیش از رونمایی داریم اما اکنون ساعاتی قبل از کنفرانس سونی در IFA ، بنچمارک و تصاویر جدید اکسپریا Z5 و Z5 compact منتشر شده است.گفتنی است که گوشی اکسپریا Z5 در ۳ نسخه پایه ،کامپکت و پریموم عرضه خواهد شد.با گجت نیوز همراه باشید.

سونی در گوشی اکسپریا Z5 از یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل استفاده کرده است. اگرچه در این بنچمارک اندازه صفحه نمایش اندکی کوچکتر (۵.۱ اینچ) است، تمامی شایعات قبلی، سایز ۵.۲ اینچی را برای این گوشی تایید کرده‌اند.

توان پردازشی مورد نیاز این گوشی توسط چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ تامین می‌شود. این چیپست به یک پردازنده هشت هسته‌ای با سرعت ۱.۹ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنوی ۴۳۰ مجهز شده است. سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز فضای ذخیره‌سازی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

کیفیت دوربین اصلی اکسپریای جدید سونی ۲۳ مگاپیکسل بوده که می تواند تصاویر ویدیویی با کیفیت ۴K را ضبط کند.علاقه مندان به عکس‌های سلفی نیز می توانند از دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی این گوشی لذت ببرند.

اکسپریا Z5 کامپکت نیز همان طور که از نام آن بر می آید مانند سایر گوشی‌های سری کامپکت سونی، از پرچم دار اصلی کوچک‌تر بوده و ابعاد صفحه نمایش این گوشی ۴.۶ اینچ با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است. این گوشی نیز به چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ همراه با پردازنده هشت هسته‌ای و سرعت ۱.۹ گیگاهرتز و آدرنوی ۴۳۰ مجهز شده است. رم این گوشی جمع و جور ۲ گیگابایت و حافظه داخلی آن نیز ۳۲ گیگابایت است. دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی Z5 در این گوشی نیز تکرار شده است.

پیش‌بینی می‌شود سونی در کنار این دو گوشی از عضو سوم دیگری به نام اکسپریا Z5 پرمیوم با مشخصاتی شامل نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن خارق العاده ۴k رونمایی کند. این رزولوشن، تراکم پیکسلی معادل ۸۰۰ppi را ارایه خواهد کرد که تا به امروز بالاترین رزولوشن مورد استفاده در یک اسمارت فون خواهد بود.

در ادامه می توانید اطلاعات حاصل از بنچمارک GFXBench را برای گوشی های Z5 و Z55 کامپکت و هم چنین جدیدترین تصاویر منتشر شده از این دو گوشی را مشاهده کنید.

منبع : phonearena & phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*