مومیایی فضایی

معمای مومیایی یک موجود فضایی دانشمندان را حسابی گیج کرده است

پیدا شدن یک مومیایی عجیب باعث سردرگمی دانشمندان شده است. شکل عجیب این مومیایی فضایی و ترکیب DNA آن سبب حدس و گمان‌های زیادی شده است.

در سال 2003 یک مومیایی عجیب در بیابان آتاکاما شیلی پیدا شد و دانشمندان به همین خاطر آن را «آتا» نامیدند. وقتی دانشمندان استخوان‌های این مومیایی احتمالا فضایی را بررسی کردند، اعلام کردند که این موجود بین ۶ تا ۸ سال داشته است. شکل عجیب جمجمه مومیایی، چشمهایی کشیده آن و داشتن ۱۰ دنده سبب تعجب دانشمندان شد.

داستان یک مومیایی فضایی به نام آتا

مومیایی فضایی

Oscar Muno که برای اولین بار این مومیایی را در اطراف یک کلیسای متروکه پیدا کرده بود، گفت مومیایی با یک پارچه سفید و روبان بنفش پوشیده شده بود و درون یک کیسه چرمی قرار داشت. هیچ نشانه‌ای هم وجود نداشت که این مومیایی از کجا آمده است. این اسکلت ۲ دنده نسبت به یک انسان عادی کمتر داشت و همین نیز سبب گمانه‌زنی‌های زیادی شد.

برخی از علاقه‌مندان به موجودات فضایی گفتند که این مومیایی می‌تواند سندی برای وجود اینگونه موجودات باشد و به همین خاطر تعداد زیادی از آنها مشغول کند و کاو در اطراف محل کشف مومیایی شدند. حتی یک مستند به نام Sirius هم پخش شد که مومیایی را به یک قبیله از موجودات فضایی مربوط می‌دانست.

در ابتدا دانشمندان گمان می‌کردند که این مومیایی خیلی قدیمی باشد؛ اما بررسی‌های بیشتر در سال ۲۰۱۲ نشان داد که این اسکلت کوچک به دهه ۱۹۷۰ تعلق دارد. بررسی اسناد رسمی نیز نتوانست به پیدا کردن ماهیت این مومیایی کمک کند و در نهایت دانشمندان پس از انجام تست‌های مختلف اعلام کردند که ۸ درصد از DNA این مومیایی به انسان مربوط نیست.

مومیایی فضایی

البته نظریه مومیایی فضایی در سال ۲۰۰۸ توسط پژوهشگران دانشگاه استنفورد رد شد. آنها اعلام کردند که مومیایی مربوط به یک نوزاد دختر زودرس بوده که از مشکلات ژنتیکی متعددی همچون کوچکی غیر طبیعی و نابه‌هنجاری استخوان رنج می‌برده است. این موارد مانع رشد جنین شده بودند و به همین خاطر نوزاد مدت کمی پس از تولد مرده است.