نسل چهارم اپل تی‌وی معرفی شد : گام بلند اپل برای تحول در دنیای تلویزیون

همانطور که انتظار داشتیم ، اپل در جریان رویداد معرفی آیفون های جدید از نسل چهارم اپل تی‌وی نیز رونمایی کرد.اپل تی‌وی ( Apple Tv ) جدید به وای‌فای، بلوتوث، و پورت Ethernet مجهز است و به خوبی می تواند به مدیا پلیر مرکزی خانه‌ شما مبدل شود.اما یکی از بزرگترین تغییررات در این گجت جدید ، استفاده از سیستم عامل اختصاصی اپل برای آن با نام tvOS می باشد که نشانه ای از گام بلند اپل برای تحول در دنیای تلویزیون است.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

شاخص‌ترین ویژگی‌های tvOS ادغام‌شدن عمیق با سیری برای دریافت فرامین صوتی و پشتیبانی کامل از اپلیکشن و بازی، و به معنای وسیع‌تر اپ استور است. رابط کاربری این سیستم عامل به کلی دگرگون و سپس طوری بازطراحی شده است که کاربران بتوانند به راحت‌ترین و سریع‌ترین روش به محتوایی که می‌خواهند دست پیدا کنند. البته در این مسیر نباید نقش ریموت کنترل جدید اپل تی‌وی ۴ را نادیده گرفت.

new-appletv

ریموت کنترل این مدیا سنتر مجهز به صفحه‌ای لمسی شده است که کار حرکت بین صفحات و اسکرول بین گزینه‌ها را بسیار سریع‌تر می‌کند. برای حرکت بین منو، به جای آن که به تعداد قدم‌هایتان دکمه‌های چپ یا راست را فشار دهید، کافی است یک سوایپ سریع روی قسمت لمسی انجام دهید. به فاصله‌ی کوتاهی از این سوی منو به سوی دیگر خواهید رفت.

apple-event-sept9-2015-appletv-3369

در کنار قسمت تاچ، دکمه‌های معمول Menu، Home و تغییر ولوم، دکمه‌ای مستقل برای فراخوانی سیری خواهید دید. کافی است این دکمه را فشار دهید تا سیری آماده به خدمت شود. در اپل تی‌وی ۴ سیری یک قابلیت نمایشی یا اضافی نیست. سیری طوری با tvOS ادغام شده است که شاید استفاده از اپل تی‌وی ۴ بدون سیری ممکن نباشد. به سیری بگویید دوست دارید سریال ببینید یا فیلم. به اون بگویید فیلم‌های خنده‌دار برایتان لیست کند. بگویید می‌خواهید فیلم ده ثانیه به عقب برگردد. تمامی این دستورات مواردی هستند که سیری در tvOS از عهده‌ی انجامشان برخواهد آمد.

apple-event-sept9-2015-appletv-3304

جالب اینجاست که از این ریموت به عنوان کنترلر نیز می‌توان استفاده کرد. در بازی‌های حرکتی می‌توان از ریموت اپل تی‌وی ۴ به عنوان گجتی که می‌تواند حرکات شما را به بازی منتقل کند استفاده کرد. البته طبیعتاً این موضوع نیازمند آن است که پشتیبانی از آن در بازی به عمل آمده باشد. اپل برای آن که پای بازی‌های و اپلیکیشن‌های شخص ثالث بیشتری به اپل تی‌وی جدید باز شود، امکان توسعه‌ی اپلیکیشن برای آن را فراهم خواهد کرد. تمامی توسعه‌دهندگانی که تا به امروز به توسعه‌ی اپلیکیشن و بازی برای پلتفرم آی‌اواس و واچ او اس پرداخته‌اند، می‌توانند به توسعه در بستر tvOS نیز مشغول شوند. این قابلیت در نسخه‌های آینده‌ی Xcode تعبیه خواهد شد.

۱۸f0035d-e38f-480b-b7d8-752a1772bb20800

اپل تی‌وی ۴ به همراه سیستم عامل tvOS در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. در قیاس با نسل قبل، قیمت‌گذاری این مدل کمی بالاتر است. مدل ۳۲ گیگابایتی اپل تی‌وی ۴ با قیمت ۱۴۹ دلار و مدل ۶۴ گیگابایتی آن با قیمت ۱۹۹ دلار با په خانه‌های کاربران خواهد گذاشت.

منبع : CNET

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*