هیوندای گرند کرتا

هیوندای گرند کرتا معرفی شد؛ شاسی بلند 7 نفره جدید کره ای

هیوندای گرند کرتا معرفی شد. هیوندای این شاسی بلند سه ردیفه را ویژه بازار آفریقای جنوبی طراحی کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند 7 نفره کره ای آشنا می‌شویم.

امروزه شاسی بلندهای کوچک در بازارهای جهانی به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کردند و در همین راستا هیوندای برای بازار آفریقای جنوبی کراس اوور کوچک سه ردیفه‌ای را با نام گرند کرتا در نظر گرفت. گفتنی است هیوندای در ابتدای سال ۲۰۲۱ این شاسی بلند را با نام آلکازار به بازار هند عرضه کرده بود، اما اکنون با تغییر نام آن روانه بازار آفریقای جنوبی خواهد کرد. هیوندای گرند کرتا از همان پلتفرم K2 به کار رفته در کرتا 5 نفره بهره می‌برد.

مشخصات هیوندای گرند کرتا

هیوندای گرند کرتا

هیوندای پلتفرم K2 را برای ساخت شاسی بلند جدید خود ارتقا داده و به همین دلیل اکنون از طول و فاصله محوری بیشتری بهره می‌برد؛ به واسطه این تغییرات طراحان توانستند دو صندلی اضافی را در عقب این خودرو نصب کرده و این خودرو را به یک شاسی بلند کوچک سه ردیفه تبدیل کنند. همچنین این خودرو از فضای صندوق بار ۱۸۰ لیتری بهره می‌برد، اما با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم می‌توان این فضا را به ۱۶۷۰ لیتر افزایش داد.

هیوندای گرند کرتا

هیوندای گرند کرتا به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۱۹۱ نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین این شاسی بلند ۷ نفره با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل نیز به فروش می‌رسد.

هیوندای گرند کرتا

این پیشرانه دیزلی می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته دستی به شکل استاندارد قدرت تولیدی از این پیشرانه‌ها را به چرخ‌ها منتقل می‌کند، اما مشتریان می‌توانند برای آن گیربکس 6 سرعته اتوماتیک را نیز سفارش دهند.

هیوندای گرند کرتا

مشتریان در بازار آفریقای جنوبی می‌تواند هیوندای گرند کرتا را در دو تیپ Executive و Elite سفارش دهند که هر دو تیپ به شکل استاندارد به تجهیزات مناسبی مجهز شده‌اند. از امکانات تیپ Executive می‌توان به رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های LED، اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین دید عقب، نمایشگر 8 اینچی لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی و شارژر بی‌سیم موبایل اشاره کرد.

هیوندای گرند کرتا

تیپ Elite نیز برای مالکان خود امکاناتی چون صندلی برقی راننده، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، میز تاشو برای سرنشینان ردیف دوم، سنسورهای پارک، سانروف پانورامیک، استارت دکمه‌ای و رینگ‌های ۱۸ اینچی را به همراه دارد.

هیوندای گرند کرتا

هیوندای برای شاسی بلند خود در بخش جلو از سیستم تعلیق مک‌فرسون و در عقب از سیستم میله پیچشی استفاده کرده است. 5 حالت رانندگی معمولی، اسپرت، اکو، ماسه، گل و برف به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های تیپ Elite محسوب می‌شوند.

هیوندای گرند کرتا

عرضه هیوندای گرند کرتا به شکل ویژه در آفریقای جنوبی نشان می‌دهد شاسی بلندها علاوه بر اروپا و آمریکا در سایر بازارها نیز به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کردند و خودروسازان قصد دارند با عرضه محصولات اختصاصی در این بازارها نگاه مشتریان بیشتری را جلب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*