سیستم عامل IOS 16 اپل

4 چیز مهمی که باید درباره سیستم عامل IOS 16 اپل بدانید

اپل به زودی در کنفرانس WWDC 2022 از سیستم عامل iOS 16 رونمایی می‌کند. در اینجا به ۴ ویژگی مهمی که باید از آی او اس ۱۶ بدانید می‌پردازیم.

کنفرانس اواسط سال اپل تأیید شده، ولی زمان رسمی برگزاری آن مشخص نیست. طرفداران اپل منتظر این رویداد هستند، زیرا در آن قرار است از دستگاه‌های جدید زیادی در کنار دستاوردهای نرم افزاری جدید اپل رونمایی شود.

اپل در رویداد WWDC 2022 از سیستم عامل iOS 16 رونمایی می‌کند. در این رویداد نه تنها نسخه جدید آی او اس برای آیفون‌ها معرفی می‌شود، بلکه نسخه جدید آیپد او اس برای تبلت‌های آیپد و واچ او اس نیز برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ رونمایی خواهد شد. در حال حاضر شایعات و اخبار زیادی در حوالی سیستم عامل آی او اس ۱۶ وجود دارد. ما ۴ تا از مهم‌ترین شایعات در خصوص این پلتفرم را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید در ادامه آن‌ها را بخوانید.

تاکنون از سیستم عامل iOS 16 چه می‌دانیم؟

۱. چه زمانی معرفی می‌شود؟

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در سال ۲۰۲۲ به نام WWDC 2022 از ششم تا دهم ژوئن (۱۶ تا ۲۰ خرداد) برگزار خواهد شد. اگرچه اپل مستقیماً تأیید نکرده که این سیستم عامل را در کنفرانس پیش رو معرفی می‌کند، اما احتمال این اتفاق بسیار زیاد است. به خاطر داشته باشید که این رویداد هم به صورت حضور برگزار نمی‌شود و توسعه‌دهندگان اپل می‌توانند به صورت آنلاین در آن شرکت کنند.

سیستم عامل IOS 16 اپل

نطق اصلی این رویداد در نخستین روز آن یعنی ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) ذکر خواهد شد و ما انتظار داریم در طول این سخنرانی، بخش‌هایی از سیستم عامل iOS 16 و iPadOS 16 به نمایش گذاشته شود. به دنبال آن اولین نسخه آزمایشی آی او اس ۱۶ نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. یک ماه بعد، در ژوئن نیز اپل معمولاً نسخه آزمایشی سیستم عامل جدیدش را در اختیار عموم کاربران می‌گذارد.

۲. دستگاه‌های سازگار با آن

بر اساس گزارش منتشر شده توسط iPhonesoft، آی او اس ۱۶ دیگر از آیفون ۶ اس، ۶ اس پلاس و نسل اول آیفون SE پشتیبانی نخواهد کرد. این یعنی آیفون اس ای ۲، آیفون ۷ و آیفون‌های جدیدتر همگی می‌توانند این بروزرسانی را دریافت کنند. البته نمی‌دانیم چقدر می‌توان به گزارش این منبع اعتماد کرد. اگر این گزارش درست باشد، این یعنی آی او اس ۱۶ به عنوان حداقل سخت افزار مورد نیاز به چیپست A10 Bionic نیاز خواهد داشت.

این همچنین نشان دهنده پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت آیفون ها است. گوشی‌های آیفون ۶ اس و آیفون اس ای که این بروزرسانی را دریافت نمی‌کنند، سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ وارد بازار شدند و به مدت ۶ سال توانستند زیر چتر حمایتی اپل باقی بمانند. اگر هم این گزارش غلط باشد، این گوشی‌ها وارد هفتمین سال پشتیبانی از سوی اپل می‌شوند. این دستگاه‌ها احتمالاً طی این سال‌ها بین ۳ یا ۴ خریدار دست به دست شده‌اند.

۳. منتظر تغییرات زیادی در آی او اس ۱۶ نباشید

اگر چیزی در سیستم عامل iOS 16 بدون تغییر مانده باشد، طراحی آن خواهد بود. طراحی رابط کاربری سیستم‌های آی او اسی از زمان عرضه iOS 7 اندک تغییراتی به خودش دیده است. این یعنی حدوداً ۱۰ سال است که نسخه‌های مختلف این سیستم عامل شبیه به یکدیگر هستند. شاید این ناامیدکننده باشد، اما اپل وقتی می‌بیند کاربران با سیستم عاملش احساس راحتی دارند، دلیلی برای تغییر دادن آن نمی‌بیند.

سیستم عامل IOS 16 اپل

بر اساس گزارش‌های اخیر، رابط کاربری آی او اس ۱۶ نیز تغییری در طراحی خود نخواهد داشت. البته که قابلبت‌های جدیدی به این سیستم عامل اضافه می‌شود، ولی بزرگ‌ترین تغییرات آن به نوتیفیکیشن‌های یادآور و امکانات جدید نظارت روی سلامت محدود خواهد شد. اپل شاید یک مدیریت مالتی‌تسکینگ جدید را به آیپد او اس اضافه کند. اپل واچ نیز بروزرسانی بزرگی را برای امکانات نظارت و ردیابی سلامت و فعالیت‌های فیزیکی دریافت خواهد کرد. همانطور که احتمالاً می‌دانید اپل در این رویداد به جز iOS 16 و iPadOS 16 از سیستم عامل‌های macOS 13 و watchOS 9 و همچنین tvOS 16 نیز رونمایی خواهد کرد.

۴. امکانات احتمالی جدید

همانطور که پیشتر گفتیم، تغییرات بزرگی در طراحی سیستم عامل iOS 16 ایجاد نخواهد شد، اما بدیهیست که امکانات جدیدی به آن اضافه می‌شود. بی‌شک بروزرسانی کردن گوشی آیفون به این نسخه از هر لحاظ خوب است. این سیستم عامل امکانات جدیدی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که در ادامه با برخی از این امکانات احتمالی آشنا خواهید شد:

نوتیفیکیشن: طی دو سال اخیر، اپل تغییرات چشمگیری را در سیستم نوتیفیکیشن گوشی‌هایش ایجاد کرده است. بنابراین جالب است ببینیم امسال نیز نوتیفیکیشن‌ها تغییرات بزرگی به خود خواهند دید یا خیر. ما در گذشته امکانات جذابی مثل Notification Summary و Focus Modes را دیده‌ایم و حالا نوبت قابلیت‌های سودمند جدید است.

امکانات نظارت روی سلامت: فارغ از سیستم عامل آی او اس یا اندروید، نظارت روی سلامت در حال تبدیل شدن به یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر گوشی‌های موبایل است. اپل نیز نمی‌خواهد از این قافله عقب بماند و به همین خاطر امکانات نظارتی بیشتری را به آی او اس جدید اضافه خواهد کرد. این شرکت اپلیکیشن Health را برای همکاری با اپل واچ توسعه داده که بعید است امسال تغییر خاصی داشته باشد. اپل در واقع امکانات سلامتی را در آی او اس نسخه ۱۶ ارتقا خواهد داد و بزرگ‌ترین پیشرفت متعلق به سیستم عامل واچ او اس ۹ در اپل واچ است.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده: گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اضافه شدن امکانات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جدید به آی او اس ۱۶ شنیده می‌شود. این درحالیست که ما حتی شنیده‌ایم اپل می‌خواهد یک هدست واقعیت ترکیبی را هم به زودی معرفی کند. البته انتظار نداریم این اتفاق در کنفرانس WWDC رخ دهد.

رابط کاربری مالتی‌تسکینگ: همچنین گزارش‌هایی مبنی بر تلاش اپل برای توسعه رابط کاربری مالتی‌تسکینگ جدید مخصوص آیپدها شنیده می‌شود. آی او اس ۱۵ با تغییراتی در این رابط کاربری عرضه شد و حالا نوبت به نسخه جدید آن رسیده است که تغییرات تازه‌ای را تجربه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*