10 مورد از ناشناخته‌ ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

10 مورد از ناشناخته‌ ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

در این مطلب به 10 مورد از ناشناخته ترین محصولات سامسونگ در صنایع مختلف از خودرو و کشتی‌های حمل‌ونقل تا تجهیزات نظامی و رباتیک می‌پردازیم.

کمپانی پرآوازه سامسونگ، عمده شهرت خود را تا حد زیادی مدیون تولید تلفن‌های همراه، لوازم خانگی، تلویزیون و سایر وسایل و محصولات الکترونیکی است. نام این غول کره‌ای را می‌توان بر روی انواع لوازم الکترونیکی مصرفی از گوشی‌های محبوب گلکسی تا لوازم منزل و آشپزخانه رویت کرد. با این‌حال، در سال 1938، زمانی‌که لی بیونگ-چول این شرکت را در Taegu کره جنوبی راه‌اندازی کرد، آنها در یک تجارت کاملا متفاوت و تولید محصولات ناشناخته فعالیت می‌کردند.

به‌نقل از بریتانیکا، فعالیت آغازین لی، از طریق تجارت نودل و سایر محصولات در سراسر شهر و هم‌چنین صادرات به چین رقم خورد. او سپس یک کارخانه تولید پشم و ریسندگی افتتاح کرد و فعالیت شرکت را به سمت منسوجات تغییر داد. طی دهه‌های بعد، سامسونگ بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و هر کمپانی دیگری که می‌توانست جذب کند را خریداری کرد و خدمات مورد ارائه خود را گسترش داد.

سرانجام در اواخر دهه 60 میلادی، سامسونگ برای اولین بار به حوزه الکترونیک وارد شد و در حالی‌که با داشتن مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع به مسیر خود ادامه می‌داد، به‌عنوان یکی از برترین توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان عرصه الکترونیک در جهان ظاهر شد. با این‌حال، این برند براساس میراثی از نوآوری و آزمون و خطا ساخته شده است. تنوع موجود به این شرکت اجازه داده تا مجموعه‌ چشم‌گیر و گاها غیرمنتظره‌ای از محصولات خود ایجاد کند که ممکن است از تصویر عمومی مورد انتظار ما فاصله داشته باشد.

معرفی ناشناخته ترین محصولات سامسونگ

خودروسازی سامسونگ موتورز

10 مورد از ناشناخته‌ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

در حالی‌که سامسونگ یک شرکت فوق‌العاده موفق بوده و از همان روزهای اول به سرعت مسیر رشد را طی کرده است، اما هر سرمایه‌گذاری ضمانتی برای موفقیت‌ نیست. این حقیقت در ارتباط با واحد سامسونگ موتورز نیز صدق می‌کند. در دهه 90 میلادی، سامسونگ تصمیم گرفت تا وارد عرصه خودروسازی شود و در سال 1994، این شرکت واحدی به‌نام Samsung Motors را تاسیس کرد. تنها چهار سال بعد، این شرکت اولین خودروهای خود را به‌فروش رساند، اما با وقوع بحران مالی آسیایی، ورود به این بازار، در زمان بسیار وحشتناکی اتفاق افتاد.

در سال 2000، یعنی دو سال پس از عرضه اولین سری از خودروها، بخش بزرگی از این شرکت به قیمت 78 میلیارد دلار به رنو، خودروساز فرانسوی فروخته شد و سامسونگ تنها به حفظ 18 درصد از واحد سامسونگ موتورز بسنده کرد.

همکاری سامسونگ و رنو برای بیش از دو دهه پابرجا ماند و محصولات مشترک رنو-سامسونگ، این مجموعه را به یکی از سه خودروساز برتر کره تبدیل کرد. پس از 22 سال شراکت، این همکاری قرار است در آگوست 2022 به پایان برسد و شرکت به‌طور کامل به رنو بازگردد. از مارس 2022، رنو-سامسونگ به رنو-کره موتورز تغییر نام داد. در حال حاضر، خودروهای سامسونگ تنها در بازارهای دسته‌دوم قابل خریداری هستند.

پارک تفریحی اورلند

10 مورد از ناشناخته‌ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

این حقیقتی جا افتاده است که یک شرکت با ثروتی نجومی، احتمالا خواهان احداث یک پارک تفریحی بزرگ خواهد بود. بسیاری از شرکت‌ها هرگز این کار را انجام نمی‌دهند و آن دسته که به تاسیس یک مجموعه رفاهی علاقه‌مند هستند، معمولا کار ساخت و توسعه را به‌ شرکت‌هایی مانند دیزنی و یونیورسال واگذار می‌کنند. با این‌حال، سامسونگ در این میان، راه خود را پیدا و ایده مورد نظر را عملی کرد.

در 17 آوریل 1976، پارک تفریحی اورلند در خارج از سئول افتتاح شد. طرح اولیه صرفا شامل 9 سواری، باغ گیاه‌شناسی، پارک حیوانات آزاد و باغ وحش حیوانات بود. اما در طول سال‌ها، این پارک گسترش یافته و اکنون شامل پنج منطقه با تم‌های مختلف است که شما را به سفری جهانی می‌برد.

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های اورلند، باغ وحشی است که Zootopia نام دارد، جایی‌که شرکت‌کنندگان می‌توانند از نزدیک با حیوانات سراسر جهان از جمله یک جفت پاندا آشنا شوند. Ai Bao و Le Bao که هر دو پانداهایی بالغ هستند، به‌عنوان یک هدیه دولتی از سوی دولت چین در سال 2016 به این پارک اهدا شدند.

پس از چندین سال زندگی در پارک اورلند، این دو پاندا با موفقیت جفت شدند و اولین توله آنها در سال 2020 متولد شد. این نوزاد که فو بائو نام دارد، اولین پاندای غول‌پیکری محسوب می‌شود که در کره جنوبی به‌دنیا آمده است. بنابراین، سامسونگ به تولد پانداها در میان نادرترین حیوانات پرورش یافته در اسارت کمک کرده است.

ماتریکس سامسونگ

10 مورد از ناشناخته‌ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

زمانی‌که فیلم ماتریکس در سال 1999 منتشر شد، علاقه زیادی را به زیبایی‌شناسی سایبرپانک برانگیخت. در حالی‌که بیش‌تر فناوری‌های به نمایش درآمده در فیلم، صرفا به ماشین‌های تخیلی آینده تعلق دارد، اما تکه‌ای از فناوری، یعنی تلفن خاطرانگیز شخصیت نئو، جنبه‌ واقعی داشت. آن گوشی یک نوکیا 8110 بود و مکانیک کشویی صفحه‌کلید آن برای زمان خود، یک فناوری استثنایی محسوب می‌شد.

در سال 2003، در حالی‌که جهان در حال آماده شدن برای دنباله یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین فیلم‌های علمی-تخیلی تمام دوران بود، سامسونگ نیز در زمینه آماده‌سازی یک فناوری مرتبط با اتصال فعالیت داشت. مانند بسیاری از دنباله‌ها، ماتریکس نیز باید با فناوری‌های کاملا جدید پیشرفت می‌کرد. این وظیفه به سامسونگ محول شد و این شرکت دستگاه جدیدی را برای ارتباط میان سه شخصیت‌ نئو، ترینیتی و مرفیس ساخت. این دستگاه که SPH-N270 نام دارد، بیش‌تر با نام محاوره‌ای Samsung Matrix شناخته می‌شود.

SPH-N270، دستگاهی با تولید محدود بود که دقیقا به تلفن موجود در فیلم شباهت داشت، اگرچه نسخه قابل خریداری گوشی این بر خلاف ماتریکس، این امکان را نمی‌داد تا به‌وسیله آواتارهای رایانه‌ای دیجیتال با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. تعداد دقیق تولید این گوشی‌ها دقیقا مشخص نیست، اما عرضه بین 2500 تا 10000 دستگاه مورد تخمین است. امروزه می‌توان این مدل را صرفا از طریق خرده‌فروشی‌ها و سایت‌هایی نظیر eBay (در صورت موجودی) پیدا کرد.

گوشی مچی SPH-WP10

10 مورد از ناشناخته‌ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

از زمانی‌که بینندگان، شاهد مکالمه میان جیمز باند و دیک تریسی از طریق دستگاه‌های ارتباطی نصب شده روی مچ بودند، بحث و گفتگو در مورد چنین قابلیتی مطرح است. امروزه، به‌لطف اپل و دیگر سازندگان تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند به‌طور گسترده در دسترس هستند.

امروزه بخش بزرگی از مردم با رایانه‌های پیشرفته و دستگاه‌های ارتباطی که به مچ دست بسته می‌شوند، در حال پیمایش و جابجایی هستند. نکته جالب اینکه، ما بیش از آنکه برای برقراری تماس از این ساعت‌ها استفاده کنیم، شمارش قدم‌ها یا بررسی اعلان‌ها را با این گجت‌های پوشیدنی انجام می‌دهیم. در حقیقت، چنین کاربردی با انتظارات کاربران چندان مطابقت ندارد.

در حالی‌که اپل برای واقعیت بخشیدن به ساعت‌های هوشمند اعتبار بسیاری به‌دست آورده، سامسونگ با انتشار SPH-WP10 در سال 1999، یعنی پانزده سال پیش از عرضه اپل‌واچ این فناوری را خلق کرده بود. این محصول، یک گوشی فشرده و کوچک‌شده بود و در کنار قابلیت چرخش به طرفین، به مچ‌بند متصل می‌شد. در کنار وظیفه اعلام زمان، خصوصیت برقراری تماس آن، برای مچ‌بندی در آن زمان کاملا غیرمعمول بود.

این گجت دقیقا وعده برقراری تماس از طریق مچ دست را عملی کرده بود و به کاربر اجازه می‌داد از این طریق ارتباط تلفنی برقرار کند. این گوشی حتی از تعدادی عملکرد جالب دیگر نیز مانند برقراری تماس‌ با اتصال هندزفری برخوردار بود. در نهایت معایبی مانند عمر محدود باتری و طراحی ناخوشایند بزرگ، باعث عدم موفقیت این ایده جاه‌طلبانه شد.

کشتی‌های حمل‌ونقل

10 مورد از ناشناخته‌ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

اگر می‌خواهید در عرصه لوازم الکترونیکی مصرفی نقش‌‌آفرینی کنید، این بدان معنی است که باید بتوانید محصولات خود را در سراسر جهان به‌موقع توزیع کنید. بنابراین چه بهتر که به‌جای تکیه به شخصی دیگر، خودتان بتوانید به‌طور مستقل این کار را انجام دهید. به‌نظر می‌رسد این همان فلسفه‌ای است که سامسونگ در مورد واحد حمل‌ونقل خود اتخاذ کرده است، اگرچه بخش صنایع سنگین سامسونگ، تنها به عملیات حمل‌ونقل محصولات خود محدود نیست.

واحد صنایع سنگین سامسونگ، یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت است که پیش از ورود به حوزه الکترونیک، به‌وجود آمد. در سال‌های اخیر، برخی از بزرگ‌ترین کشتی‌های جهان توسط این واحد تولید شده است. این کشتی‌ها که “Q Max” نام‌ دارند، از بزرگ‌ترین نمونه‌هایی هستند که برای پهلوگیری در بندر قطر و امکان حمل گاز طبیعی طراحی شده‌اند.

در سال 2021، صنایع سنگین سامسونگ، قراردادهایی را برای ساخت کشتی‌های اضافی با هدف حمل گاز طبیعی و جابجایی هزاران کانتینر حمل‌ونقل روی کشتی‌های منفرد امضا کرد.

کانتینرهای حمل‌ونقل، احتمالا رایج‌ترین نوعی نیستند که با آنها مواجه خواهید شد، اما چندان نیز نادر نیستند. نوآوری‌های مستمر سامسونگ در این عرصه، بسیار جالب است. به‌نقل از کره اکونومیک دیلی، این شرکت در حال کار بر روی کشتی‌های مستقلی است که بتوانند بدون خدمه در دریاهای آزاد حرکت کرده و در عین حال از موانع و برخورد با دیگر کشتی‌ها اجتناب کنند.

پالایشگاه‌های نفت

10 مورد از ناشناخته‌ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

در سال 1970، دولت کره برنامه‌ای به‌نام مهندسی کره را با هدف توسعه زیرساخت‌های پیشرفته در داخل مرزهای خود تدوین کرد. قبل از پایان دهه، سامسونگ این شرکت را خریداری کرد، اما نام اصلی آن حفظ شد. سپس در سال 1991، این مجموعه به سامسونگ تغییر نام یافت و به مهندسی سامسونگ تبدیل شد.

طی چند دهه بعد، سامسونگ عملیات خود را در کره و هم‌چنین خارج از کشور گسترش داد و کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی را برای فرآوری کربنات باریم و در نهایت پالایشگاه‌های نفت راه‌اندازی کرد. از سال 2010، این شرکت فرآیندهای هیدروکربنی سرتاسری را توسعه می‌دهد که به آنها امکان داده تا نفت را از شکل خام خود گرفته و تا پایان پالایش و ورود به نیروگاه فرآوری کند و در عین حال، این فرآیند به‌طور کامل در داخل خطوط لوله سامسونگ باقی بماند.

این شرکت در حفظ قراردادهای جدید، از جمله یک پالایشگاه نفت جدید در الجزایر و مکزیک سابقه‌‌ای طولانی داشته است. میزان نفتی که در سطح جهانی تولید و مصرف می‌شود، در سال‌های اخیر به لطف افزایش منابع تجدیدپذیر آبی، بادی و خورشیدی، در حال کاهش است. در سال 2019، نفت کم‌تر از 31 درصد از کل انرژی جهان را به‌خود اختصاص داده که با تداوم این روند، پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی پالایشگاه‌های نفت منسوخ خواهند شد.

صندلی توالت دیجیتال

10 مورد از ناشناخته‌ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

دسترسی به مکانی تمیز، راحت و در دسترس برای رسیدگی به نیازهای مرتبط با دفع بدن، امروزی ضروری است. انسان‌ها خیلی زود متوجه شدند که سیستمی برای دور کردن مواد زائد فردی یک ویژگی مفید است. مکان‌های تعیین شده برای استفاده از حمام، با دسترسی به آب جهت شستشو، دست‌کم به چند هزار سال قبل برمی‌گردد.

زمانی‌که توالت فلاش توسط سر جان هرینگتون اختراع شد و بعدا به‌وسیله توماس کراپر و الکساندر کامینگز ارتقا یافت، نوآوری‌های توالت تا حد زیادی به افزایش راحتی آنها با ارتقای صندلی مربوط می‌شد. این روند در طول چند قرن گذشته نیز تغییر زیادی نداشته است. به‌نظر می‌رسد، تنها راه‌های مشخصی وجود دارند که می‌توانید دستگاهی برای آن کاربرد خاص بسازید. با این حال، محدودیت موجود، سامسونگ را از طراحی صندلی‌های توالت نوآورانه متوقف نکرده است.

نگاهی گذرا به مجموعه صندلی‌های توالت سامسونگ نشان می‌دهد که وفاداری به کارکرد اصلی باعث شده تا نتوان با استفاده از فناوری، در زمینه یک عمل طبیعی و انسانی، تغییراتی انقلابی به‌وجود آورد. بلکه با پرداخت چندصد دلار، صرفا می‌توانید کار خود را روی یک صندلی توالت انجام دهید که پشت شما را گرم نگه می‌دارد و پس از اتمام کار، فرآیند پاک‌سازی شما را به‌وسیله فشار چند دکمه انجام می‌دهد.

کمربند سلامتی

10 مورد از ناشناخته‌ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

فناوری‌های پوشیدنی، یک بخش رایج از زندگی مدرن است. بسیاری از ما حداقل از یک دستگاه استفاده می‌کنیم که برای جمع‌آوری داده‌ها یا گزارش‌های بدنی آنها رو پوشیده و یا با خود حمل می‌کنیم. کاربرد اکثر این دستگاه‌ها، گزارش وضعیت ایده‌آل جسمانی و مقایسه آن با موقعیت فعلی ما است.

کمربند پوشیدنی Welt که در خلال نمایشگاه CES 2016 رونمایی شد، مخفف واژه Wellness Belt است و به‌طرز جالبی به یک کمربند معمولی شباهت دارد. اکثر قطعات این گجت، از جمله سنسورها و یک درگاه شارژ، در سگک پنهان شده‌اند. حسگرهای این کمربند قادرند تا به ردیابی گام‌های شما پرداخته و با اندازه گیری دور کمر، این اطلاعات را به یک اپلیکیشن اختصاصی در گوشی هوشمندتان ارسال کنند. حتی کشش کمربند نیز در طول روز مورد ردیابی قرار می‌گیرد تا زمانی‌که بیش از حد غذا خورده‌اید، بدین وسیله شما را مطلع کند. این وسیله جانبی، با بهره‌گیری از قدرت دیجیتالی خود، به‌خوبی احساس شرم و گناه را به کاربر خود منتقل می‌کند!

تانک‌های نظامی

10 مورد از ناشناخته‌ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

لوازم الکترونیکی مصرفی، اگرچه به‌عنوان شاکله سامسونگ محسوب می‌شوند، اما آنها از کاوش در سایر صنایع واهمه‌ای ندارند و این مقوله در مورد صنایع دفاعی نیز صادق است. در خلال افزایش فعالیت‌های متنوع این شرکت در دهه 70 میلادی، شرکت سامسونگ، مجموعه Samsung Techwin را تاسیس کرد.

بعدا سامسونگ با Hanwha شریک شد که در نهایت مجموعه تکوین را خریداری کرد و محصولاتی از جمله هویتزر K9 را توسعه داد. این تانک 47 تنی به قابلیت شلیک خودکار، دوربین‌های یکپارچه برای تصویربرداری حرارتی و نمای زره‌پوش بیرونی مجهز است و می‌تواند تا 8 گلوله در دقیقه را شلیک کند. عمده استفاده از این ماشین‌ها در کره جنوبی است اما به کشورهایی نظیر ترکیه، لهستان، فنلاند، هند، نروژ و استونی صادر شده‌اند.

این تانک به یک تفنگ 155 میلی‌متر با تجهیز به پرتابه‌های انفجاری مجهز شده و می‌تواند از خدمه خود در برابر شلیک گلوله‌های ورودی و زره‌زن محافظت کند. این ماشین اساسا یک پناهگاه غلتان است که با عملکرد مناسب خود، درخواست‌هایی از سراسر جهان داشته است. به‌نقل از Army Technology، ارتش استرالیا نیز یکی دیگر از مشتریان جدید این تانک محسوب می‌شود.

ربات‌های قاتل

10 مورد از ناشناخته‌ترین محصولات سامسونگ که روح شما هم از آن‌ها خبر ندارد!

آیا واقعا می‌توان بدون ساخت یک یا دو ربات قاتل، نیروگاهی از فناوری جهانی باشید؟ ظاهرا خیر! همان زیرمجموعه‌ای که مسئول ساخت و توسعه تانک‌های K9 است، در زمینه ساخت ربات نگهبان مسلسل‌دار معروف به SGR-A1 نیز فعالیت دارد.

پیش از خرید این بخش توسط Hanwha، سامسونگ تکوین، ربات SGR-A1 را برای استقرار در امتداد منطقه غیرنظامی میان کره جنوبی و شمالی (DMZ) طراحی و تولید کرد. هدف از ساخت این ربات، پشتیبانی از نیروهای انسانی در داخل محدوده DMZ، به‌طور مستقل و بدون کنترل انسانی بود.

ربات SGR-A1 به نرم‌افزار تشخیص الگو مجهز است که به آن اجازه می‌دهد تا انسان و حیوان را از یک‌دیگر تفکیک کرده و از فعالیت در مواقع غیرضروری جلوگیری کند. هم‌چنین طبق گزارش‌ها، فعالیت این ربات با صداهای هشداردهنده آغاز و سپس به شلیک گلوله‌های لاستیکی و در نهایت گلوله‌های واقعی تبدیل می‌شود.

این ربات در صورت نیاز به تشدید عملکرد خود، قادر است تا یک مکمل 1000 گلوله‌ای و یک نارنجک‌انداز را از خود آزاد کند. ربات‌های SGR-A1 عمدتا در محدوده DMZ وجود دارند و به طرز وحشتناکی در آنجا رایج هستند.