ال جی آماده تولید انبوه نمایشگرهای تاشو : گوشی های تاشو و رول شونده در راه است !

به تازگی بخش تولید و توسعه نمایشگر در شرکت ال جی که به LG Display مشهور است ، اعلام کرده که این شرکت آماده تولید انبوه نمایشگر های تاشو بوده و بزودی این کار را آغاز خواهد کرد.به گفته ال جی دیسپلی ، این صفحه نمایش ها می توانند تا ۱۰۰ هزار بار و بدون کوچکترین آسیبی خم شوند.ای خبر می تواند نویدی برای تولید گوشی ، تبلت و دیگر گجت ها با صفحه نمایش تاشو و رول شونده باشد.

در سال های اخیر، کمپانی های کره ای سامسونگ و ال‌جی که همواره از پیشگامان در عرصه تولید نمایشگرها محسوب می شوند، به پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه دست یافتند و موفق به تولید نمایشگرهایی شده اند که از قدرت خم شدگی بسیار بالایی برخوردار هستند.از این رو، شرکت سامسونگ قصد دارد تا جدیدترین محصولات خود را مجهز به این نمایشگرها روانه بازار کند و به نوعی شوک بزرگی را به بازار محصولات هوشمند وارد کند.

lg-foldable-displays

اما گزارش های رسیده از کره جنوبی حاکی از این است که شرکت رقیب یعنی ال‌جی، هیچ تمایلی برای استفاده از چنین نمایشگرهایی در گوشی های هوشمند خود ندارد و به تازگی اعلام کرده که به زودی تولید انبوه این نمایشگرها را برای کمپانی دیگری آغاز خواهد کرد.اگرچه در این گزارش اشاره ای به نام این کمپانی نشده است اما گفته می شود که یک کمپانی بزرگ نرم افزاریست که قصد دارد اسمارت فون های بالارده شرکت هایی همچون اپل و سامسونگ را به چالشی بزرگ بکشاند.

این چنین بر می آید که این کمپانی مرموز مشکلی از لحاظ منابع مالی ندارد، چرا که شرکت ال‌جی بخشی از هزینه های سرمایه گذاری بر روی تولید این نمایشگرها را به این کمپانی واگذار کرده است که چیزی بالغ بر صدها میلیون دلار برایش آب خواهد خورد. گفته می شود ال‌جی این نمایشگرهای تاشو را در کارخانه ای در شهر GUMI کره جنوبی تولید خواهد کرد.

در حال حاضر، شرکت مایکروسافت، عنوان بزرگ‌ترین شرکت نرم افزاری جهان را یدک می کشد و با توجه به شواهد موجود، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده اند که این کمپانی مرموز همان مایکروسافت است.جالب اینجاست که در این گزارش آمده که شرکت مذکور از نمایشگرهای تاشوی شرکت سامسونگ نیز به صورت آزمایشی استفاده کرده است و در نهایت تصمیم گرفت تا قرارداد همکاری خود را با شرکت ال‌جی منعقد کند.

شواهد حاکی از این است که زمان زیادی تا رونمایی از اولین اسمارت فون های مجهز به نمایشگرهای تاشو باقی نمانده است چرا که شنیده هایی مبنی بر تصمیم سامسونگ برای معرفی گوشی هوشمندی مجهز به این صفحه نمایش در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی به گوش می رسد که البته فعلاً در حد شایعه بوده و نمی توان با قاطعیت در مورد آن اظهار نظر کرد.

در ادامه تصاویری از نمونه نمایشگر های تاشو ال جی برای گوشی های هوشمند را مشاهده خواهید کرد :

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی جالب بود مرسی