مقایسه تصویری دو ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس ۲ و نسل دوم موتورولا موتو ۳۶۰

ساعت های هوشمند یا همان اسمارت واچ ها رفته رفته در حال پیدا کردن جایگاه خود در بازار شده اند.ساعت های هوشمند امروزی نسبت به مدل های اولیه این گجت ها ، زیباتر و کارامد تر گشته اند و اپلیکیشن های کاربردی برای این محصولات به سرعت در حال زیاد شدن است.در این مطلب می خواهیم دو نمونه از بهترین ساعت های هوشمند بازار یعنی گیر اس ۲ سامسونگ ( Samsung Gear S2 ) و نسل دوم موتورولا موتو ۳۶۰ ( Motorola  Moto 360 2nd-gen ) را به صورت تصویری مقایسه کنیم تا ببینم برتری ها و کمبود های این دو گجت در مقایسه باهم ، چه چیزهایی می باشد.

ابعاد

دو نسخه‌ی مختلف از Gear S2 وجود دارد: مدل استاندارد در سمت چپ تصویر و Gear S2 Classic که بیشتر شبیه به یک ساعت معمولی است (همچنین یک نسخه‌ی کمی بزرگ‌تر و ضخیم‌تر ۳G نیز از این ساعت سامسونگ عرضه شده که تصویر آن در بالا نیست).

موتورولا نسل دوم موتو ۳۶۰ را در دو اندازه‌ی مختلف عرضه کرده است: مدل ۴۶ میلی‌متر که در همان اندازه‌ی موتو ۳۶۰ سال گذشته است و مدل کوچک‌تر ۴۲ میلی‌متری.

جنس بدنه

تمامی نسخه‌های هر دو ساعت دارای بدنه‌های فولادی هستند.

جنس بند

این بخش یکی از دلایل گران‌تر بودن قیمت Gear S2 Classic نسبت به مدل استاندارد آن است، این ساعت دارای بند چرمی به جای پلاستیکی می‌باشد. موتورولا به خریداران خود امکان انتخاب میان بندهای چرمی و فولادی را می‌دهد.

بند سریعا بازشونده

بند هر دو ساعت به سادگی قابل درآوردن است.

آپشن‌های رنگ

آپشن‌های رنگ هر ساعت را می‌توانید در تصویر بالا ببینید، تنها نکته‌ی قابل بیان آن است که رنگ سرخ طلایی فقط برای مدل کوچک‌تر موتو ۳۶۰ در نظر گرفته شده است.

نمایشگر کاملا مدور

جای تعجب است که موتورولا از همان نمایشگر مسطح سال گذشته در ساعت جدید خود استفاده کرده است.

اندازه نمایشگر

در بهترین برآورد، نمایشگر Gear S2 دارای حدود ۶۱ درصد بزرگی نمایشگر موتو ۳۶۰ است.

رزولوشن نمایشگر

بر اساس تراکم پیکسل، نمایشگر Gear S2 به اندازه‌ی ۱۵ درصد شفاف‌تر از نمایشگر موتو ۳۶۰ کوچک‌تر و ۳۰ درصد شفاف‌تر از مدل بزرگ‌تر ساعت موتورولا است.

نوع نمایشگر

با توجه به ارزش و محبوبیت نمایشگرهای AMOLED در گجت‌های پوشیدنی، جای تعجب است که موتورولا از همان نمایشگر IPS بکار رفته در مدل سال پیش استفاده کرده است.

نمایشگر همیشه فعال

هر دو ساعت دارای آپشن نمایشگر همیشه فعال می‌باشند.

قاب چرخان

مانند تاج دیجیتال اپل واچ، می‌توانید با چرخاندن قاب Gear S2 به سادگی به اسکرول میان منوهای طولانی ساعت سامسونگ بپردازید.

آپشن سلولار مستقل

سامسونگ، Gear S2 را با شبکه‌ی سلولار ۳G مستقل عرضه کرده است. این ویژگی در ساعت Gear S سال گذشته یک استاندارد بوده است، اما سامسونگ امسال آن را در قالب یک نسخه‌ی اختیاری ارائه کرده است.

سازگاری با اندروید

سامسونگ امسال ساعت‌های هوشمند خود را با قابلیت سازگاری با تلفن‌های اندرویدی غیر سامسونگ نیز ارائه کرده است.

سازگاری با آیفون

گوگل اخیرا پشتیبانی از آیفون را به پلتفرم پوشیدنی خود افزوده است.

باتری

بر اساس برآورد تولیدکنندگان، Gear S2 دارای عمر باتری طولانی‌تری است.

شارژ وایرلس

هر دو ساعت دارای قابلیت شارژ وایرلس داخلی می‌باشند.

پرداخت موبایل

Gear S2 از بخش مبتنی برNFC سرویس Samsung Pay پشتیبانی می‌کند.

مقاومت در برابر آب

موتو ۳۶۰ دارای درجه‌بندی مقاومت در برابر آب تا عمق یک متری است، درحالیکه رتبه‌ی IP68 ساعت Gear S2 آن را برای شناوری در عمق‌های بیشتر نیز مناسب کرده است.

سنسور ضربان قلب

هر دو ساعت دارای سنسورهای ضربان قلب در بدنه‌ی پشت خود هستند.

پردازنده

Gear S2 دارای یک پردازنده‌ی دوهسته ای نامشخص در درون خود می‌باشد، درحالیکه تقریبا مانند سایر ساعت‌های اندروید ویر موتو ۳۶۰ جدید به اجرای اسنپدراگون ۴۰۰ می‌پردازد.

رم

در این بخش هر دو اسمارت‌واچ استاندارد رایج میان ساعت‌های هوشمند را رعایت کرده‌اند.

فضای ذخیره‌سازی

این بخش نیز از قانون اغلب اسمارت‌فون‌ها پیروی می‌کند.

نرم‌افزار

سامسونگ دارای سیستم‌عامل اختصاصی Tizen OS برای Gear S2 است که شامل پشتیبانیز از قابلیت قاب چرخان می‌باشد. مجموعه برنامه‌ها از دغدغه‌های پلتفرم تایزن جیرهای پیش سامسونگ بوده، اما ظاهرا توسعه‌دهنده این بخش را ارتقا داده است. موتو ۳۶۰ نیز با جدیدترین نسخه‌ی اندروید ویر عرضه می‌شود.

زمان عرضه

موتو ۳۶۰ از اواخر همین ماه عرضه خواهد شد، درحالیکه Gear S2 ماه اکتبر وارد بازارها می‌شود.

قیمت پایه

سامسونگ هنوز قیمتی برای Gear S2 اعلام نکرده است. اما موتو ۳۶۰ جدید دارای قیمت ۳۰۰ دلار است که در بالاترین پیکربندی قیمت آن به ۴۳۰ دلار می‌رسد.

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*