اینترنت ماهواره ای استارلینک

اینترنت ماهواره ای استارلینک به موزامبیک، نیجریه و فیلیپین می‌رود؛ ایران همچنان در لیست انتظار

اینترنت ماهواره ای استارلینک روز به روز به کشورهای قابل پشتیبانی اش اضافه می کند و حالا قصد دارد سه کشور جدید را هم به خانواده خود اضافه کند.

از اوایل سال جاری میلادی، اینترنت ماهواره ای استارلینک که تحت مالکیت ایلان ماسک قرار دارد، در 25 کشور دنیا در دسترس قرار داشت. با این حال در جریان همین ماه بود که مسئولان این شرکت اعلام کردند که 7 کشور دیگر هم به خانواده Starlink اضافه شده اند تا مجموع کشورهای پشتیبانی کننده از آن به 32 برسد.

با وجود اینکه زمان زیادی از انتشار این خبر نمی گذشت، اکنون مسئولان این شرکت آمریکایی تایید کردند که سه کشور جدید هم در محدوده پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک قرار خواهند گرفت. مدیر عامل استارلینک با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که تاییدیه های لازم برای فعالیت در سه کشور نیجریه، موزامبیک و فیلیپین را بدست آورده اند.

دو نفر از مدیران ارشد استارلینک تایید کردند که نیجریه به دنبال رقابت سالم برای پیشرفت است و قول دادند که فضای لازم برای رشد و بقای فناوری های جدید در این کشور محیا خواهد بود. ضمن اینکه برای کسب تاییدیه لازم، تیم Starlink تضمین کرده است که فعالیت اینترنت ماهواره ای مذکور، همراستا با اهداف و آرمان های ملی نیجریه خواهد بود.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

بعد از این که جواز فعالیت در نیجریه به صورت رسمی صادر شد، ایلان ماسک از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و به کمک پلتفرم تازه خریداری شده اش، یعنی توییتر، طرفداران خود را در جریان این خبر مهم قرار داد.

استارلینک توسط نیجریه و موزامبیک تایید شد

اخیرا کمیسیون ملی ارتباطات (NTC) تایید کرده است که اینترنت ماهواره ای استارلینک در فیلیپین می تواند به عنوان یک ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده (VAS) فعالیت کند. شرکت SpaceX مسئول تامین 1500 ماهواره نزدیک به زمین Starlink است. نکته جالب دیگر این است که فیلیپین، اولین کشور آسیای جنوب شرقی است که از استارلینک به عنوان ارائه دهنده سرویس استفاده می کند.

یکی از مزیت های اینترنت ماهواره ای استارلینک، ارائه سرویس اینترنتی در تمام مناطق تحت پوشش، از ناحیه شهری تا ناحیه روستایی است. از آنجایی که Starlink فقط وابسته به ماهواره است، به محض مساعد شدن هوا می توانید از خدمات آن استفاده کنید؛ حتی اگر بالای کوه قرار داشته باشید! سرعت اینترنت ارائه شده هم بین 100 تا 200Mbps است.

در حالی که ایلان ماسک فعلا بر روی سایر کشور ها تمرکز کرده، اما گفته می شود همچنان نیم نگاهی به شبه قاره هند دارد. با این حال وضعیت در هند که دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند را در اختیار دارد، چندان امیدوار کننده به نظر نمی رسد. با وجود اینکه ایلان ماسک از سال 2017 در تلاش برای کسب تاییدیه بوده، اما هنوز هم خبری از جانب مسئولان هندی به گوش نرسیده است.

کاربران ایرانی هم مدتهاست که در انتظار استفاده از استارلینک در کشور هستند اما به نظر می رسد مسئولان Starlink فعلا هیچ برنامه ای برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای در ایران ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*