پژو 2008 GT

پژو 2008 GT گذر موقت در تهران؛ آیا منتظر واردات انبوه باشیم؟

پژو 2008 GT گذر موقت اخیرا در تهران مشاهده شد تا احتمال واردات این خودرو به بازار ایران قوت بگیرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند فرانسوی آشنا می‌شویم.

مدتی قبل طرح آزادسازی واردات خودرو به تصویب رسید و تمام مردم و فعالان بازار منتظرند تا وزارت صمت جزئیات واردات خودرو به کشور را اعلام کند. البته در خصوص این که چه خودروهایی وارد کشور خواهند شد نیز خبرهای متعددی به گوش می‌رسد و بسیاری احتمال می‌دهند وزارت صمت فقط به واردات خودروهای اقتصادی با موتور کم حجم مجوز دهد. در همین راستا اخیرا پژو 2008 GT گذر موقت در تهران مشاهده شد تا احتمال واردات این خودرو به بازار ایران قوت بگیرد.

حضور پژو 2008 GT گذر موقت در ایران

پژو 2008 GT

اخیرا خودروبانک تصویری از یک دستگاه پژو 2008 GT مدل 2022 را با پلاک موقت در تهران منتشر کرد که نوع پلاک نصب شده روی آن حاکی از آن است یک خودروساز ایرانی آن را برای انجام آزمایش‌های اولیه به ایران آورده است؛ چرا که ایران خودرو و پژو دیگر همانند دوران برجام همکاری ندارند و این خودرو فقط از راه واردات و از طریق بخشنامه جدید به شکل CBU می‌تواند به بازار ایران راه پیدا کند.

مشخصات

پژو 2008 GT

پژو 2008 مدل GT از یک موتور ۱.۲ لیتری 3 سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند با سیستم پرخوران توربوشارژ قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار را به تولید برساند. طبق اعلام پژو، این شاسی بلند فرانسوی ظرف مدت 9 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت از این پیشرانه به چرخ‌ها را بر عهده دارد. از آنجایی که پژو برای این شاسی بلند موتور کم حجمی را در نظر گرفته است، این خودرو به دلیل تعرفه‌های کمتری که برای واردات خودرو وضع خواهد شد، می‌تواند با قیمت رقابتی روانه بازار ایران شود. از این رو پژو 2008 GT برای واردات به ایران یک گزینه بسیار مناسب محسوب می‌شود.

قیمت

پژو این شاسی بلند را بسته به مدل با قیمت بین 20 تا 28 هزار پوند به بازار عرضه می‌کند و نسخه GT آن به عنوان یکی از گران‌ترین مدل‌های این خودرو محسوب می‌شود و مشتریان برای خرید آن باید حدود 25 هزار دلار پرداخت کنند. هرچند وزارت صمت هنوز بخشنامه واردات خودرو را اعلام نکرده، اما خبرها حاکی از آن است که سقف واردات خودرو بین 20 تا 25 هزار دلار خواهد بود. از این رو احتمالا واردکننده این خودرو برنامه دارد با خرید تعداد بالا و کاهش هزینه تمام شده این خودرو را روانه بازار کند.

گفتنی است وزارت صمت هنوز در خصوص شرایط واردات خودرو بخشنامه‌ای را منتشر نکرده و مشخص نیست چه خودروهایی اجازه واردات به بازار ایران را خواهند شد. از این رو واردات این شاسی بلند فرانسوی به بازار ایران فقط یک احتمال بوده و تا انتشار جزئیات واردات خودرو باید منتظر بمانیم.