نسل دوم دستبند هوشمند مایکروسافت بند معرفی شد

مایکروسافت امروز در جریان مراسم خود در نیویورک در کنار لومیاهای جدید و تبلتن سرفیس پرو ۴ ، از نسل دوم دستبند هوشمند خود موسوم به مایکروسافتبند ۲  ( Microsoft Band 2 ) رونمایی کرد و با این کار نشان داد که هنوز به بازار در حال رشد ابزار های پوشیدنی امیدوار است.

این دستبند جدید اندکی شیک تر از دستبندی است که سال گذشته معرفی شد و اکنون همراه با کرتانا عرضه می شود. این دستبند یک صفحه خمیده OLED لمسی دارد و پوشش گوریلا گلس ۳ از آن محافظت به عمل می آورد. مانند دستبندی که سال گذشته به طور گسترده عرضه نشد این دستبند جدید نیز از جی پی اس، پیمایش خواب و کالری، راهنمایی برای تمرین و اعلانات هوشمند بهره می برد. مایکروسافت بند جدید از سنسور فشار سنج بهره می برد تا بتواند هنگام پیاده روی و بالا رفتن از پله ها شیب را اندازه گیری کند. از امروز می توانید این دستبند را با قیمت ۲۴۹ دلار پیش خرید کنید، ۵۰ دلار گران تر از مایکروسافت بندی که سال گذشته معرفی شد.

Microsoft-band-2-1مایکروسافت بند قدیمی همراه با پلتفرم نرم افزاری Microsoft Health که همه داده های فعالیت شما را ثبت می کرد در پاییز گذشته معرفی شد. این دستبند از سنسور های زیادی بهره می برد، با آن می توانید به خرید از استار باکس بپردازید و حتی وقتی که به موبایلی متصل نبود کارایی خود را از دست نمی دهد ( به دلیل برخورداری از جی پی اس داخلی، چیزی که کمتر دستبندی به همراه خود دارد).

اما این شکوه فقط به سخت افزار محدود می شد. مایکروسافت بند قدیمی چندان جذاب نبود و وزن بالایی داشت. از این رو مایکروسافت مجوز استفاده از از پلتفرم خود را به دیگر تولید کنندگان سخت افزار داد. برای مثال، شما می توانستید به جای مایکروسافت بند از دستبند Jawbone UP استفاده کنید و هنوز از پلتفرم مایکروسافت هلث استفاده کنید.

مایکروسافت می گوید این دستبند جدید هم برای ورزش کاران حرفه ای و هم افرادی که به دنبال بهبود سلامت روزانه و تناسب اندام هستند مناسب است. مایکروسافت بند جدید مانند ساعت های ورزش کاران حرفه ای VO2 Max را ثبت می کند و حتی ضربات گلف را به طور خودکار تشخیص می دهد. اما با در نظر گرفتن پشتیبانی از برنامه هایی نظیر Uber، ران کیپر، استار باکس، مترو و توییتر می توان گفت این یک دستگاه هیبریدی است و مایکروسافت تمام سعی خود را برای موفقیت مایکروسافت بند جدید کرده است.

مایکروسافت بند جدید قابلیت های زیادی دارد اما مانند همه ابزار های پیمایش سلامتی، ارزش واقعی این دستگاه ها داده هایی که پیگیری می کنند نیست، بلکه ارزش آن ها توانایی کمک به شما برای شناخت خودتان و آن چه برای بهبود سلامتی خود نیاز دارید است.

منبع :THE VERGE

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*