محصولات رنو

یک خودروساز خصوصی به دنبال واردات و مونتاژ محصولات رنو در ایران

خبرها حاکی از آن است که یک خودروساز بخش خصوصی قصد دارد محصولات رنو را در قالب واردات و مونتاژ محدود به بازار ایران عرضه کند.

تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو و همچنین تحریم صنعت خودروی کشورمان توسط آمریکا، محصولات رنو توسط شرکت نگین خودرو به شکل وارداتی به بازار ایران عرضه می‌شدند. همچنین ایران خودرو و پارس خودرو (زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا) نیز طی همکاری با رنو برخی از محصولات این خودروساز فرانسوی را مونتاژ و به بازار ایران عرضه می‌کردند. اما اکنون به نظر می‌رسد یک شرکت بخش خصوصی قصد دارد خودروهای رنو را به بازار ایران عرضه کند.

جزئیات عرضه محصولات رنو در ایران

طی هفته‌های گذشته پس از موافقت دولت و مجلس با طرح آزادسازی واردات خودرو، در خصوص این که چه خودروهایی شانس حضور در بازار ایران را خواهند داشت، خبرهای مختلفی منتشر شد. برخی از فعالان بازار پیش‌بینی کردند شرکت‌هایی که در گذشته در حوزه واردات و مونتاژ خودروهای خارجی فعالیت می‌کردند با آزادسازی واردات خودرو مجددا به عرضه خودروهای خارجی روی خواهند آورد.

اما اکنون خبرها حاکی از آن است که یک خودروساز بخش خصوصی به جای ایران خودرو، سایپا و نگین خودرو قصد دارد خودروهای رنو را در قالب واردات و مونتاژ محدود به بازار ایران عرضه کند. همچنین طبق شنیده‌ها این خودروساز بخش خصوصی برای عرضه خودروهای رنو به ایران فرایند ثبت را نیز انجام داده است. با توجه به این که رنو پارس به عنوان نماینده رنو در ایران محسوب می‌شود، ممکن است در شکل‌گیری این همکاری نیز نقش داشته باشد.