کراس اوور ملی

ایران خودرو “ری را” اولین کراس اوور ملی به زودی رونمایی می‌شود + مشخصات و قیمت احتمالی

نخستین کراس اوور ملی با نام ری را به زودی توسط ایران خودرو رونمایی خواهد شد. در ادامه به معرفی مشخصات و قیمت احتمالی خودرو شاسی بلند ریرا می‌پردازیم.

گروه صنعتی ایران خودرو به زودی از نخستین کراس اوور ملی با نام ری را رونمایی خواهد کرد. این محصول روی پلتفرم IKP1 توسعه پیدا کرده است که نمونه داخلی‌سازی شده پلتفرم PF1 گروه پژو بوده و ریرا نیز نمونه ایرانیزه شده پژو ۲۰۰۸ محسوب می‌شود.

نام ری را که برای نخستین کراس اوور ملی برگزیده شده است، در حقیقت نام بانویی در شمال کشور بوده که باعث زیبایی جنگل‌ها می‌شده و البته این نام به معنای باران نیز بوده و همچنین نام قدیمی شهر بابل نیز محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که ایران خودرو قصد دارد این محصول را در سایت مازندران خود به تولید برساند.

مشخصات و امکانات نخستین کراس اوور ملی

گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد ابتدا این خودرو را با دو پیشرانه TC7 پلاس و TU5 پلاس به تولید برساند. پیشرانه TC7 توانی برابر با ۱۶۵ اسب بخار را به تولید می‌رساند و وظیفه انتقال این قدرت بر عهده یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک گذاشته خواهد شد. پیشرانه TU5 پلاس نیز حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار را به تولید می‌رساند و این قدرت به وسیله یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی انتقال پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که نخستین کراس اوور ملی از نظر ابعاد و اندازه همانند پژو ۲۰۰۸ خواهد بود.

ری را با امکانات نسبتا متنوعی روانه بازار کشور خواهد شد که تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو،‌ ترمز پارک برقی، تریم چرم کابین،‌ پشت آمپر دیجیتال،‌ سقف پانورامیک،‌ استارت دکمه‌ای، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار نقطه کور (BSD) و سنسور نور و باران از جمله آن‌ها هستند.

قیمت ایران خودرو ریرا

با توجه به این که ری را یک کراس اوور کامپکت محسوب می‌شود،‌ در صورت ورود به بازار کشور باید با سایپا آریا به رقابت بپردازد. از نظر قیمتی نیز تخمین زده می‌شود که ری را حدود ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان در بازار کشور قیمت‌گذاری شود.