حذف برنامه های بی مصرفی در گوشی

برنامه های بی مصرفی که بهتر است همین حالا از گوشی خود حذف کنید

برنامه های بی مصرفی در گوشی های هوشمند وجود دارند که بهتر است به دلایل متعدد آنها را حذف کرد. در ادامه برخی از این برنامه‌ها معرفی می‌شوند.

همه ما روی گوشی های هوشمند خود برنامه‌های زیادی نصب می‌کنیم، ولی باید دانست که همواره باید هر برنامه یا اپلیکیشنی را به صورت فله‌ای نصب نکرد و راجع به دانلود و نصب آن تحقیق نمود. از طرفی برخی از برنامه‌ها هستند که باید هر چه سریع‌تر از روی تلفن هوشمند خود پاک کنید، وگرنه به دستگاه شما آسیب جدی وارد خواهد شد.

برنامه های بی مصرفی در گوشی هوشمند که باید سریعاً حذف شوند

همان‌طور که می‌دانیم، اغلب اوقات دانلود و نصب یک برنامه باعث می‌شود تا کارایی گوشی ارتقا یابد و کار با آن آسان‌تر شود. گاهی اوقات نمی‌دانید که برنامه‌ای که نصب کرده‌اید اصلا در کدام حوزه فعالیت می‌کند، اما مهم این است که سرانجام آن اپلیکیشن را می‌توانید در پلی استور پیدا کنید.

پیش‌تر گفتیم که نصب برخی از اپلیکیشن‌ها می‌تواند باعث کندی گوشی شما شود و در برخی موارد حاد نیز گوشی شما را دچار هنگی‌های موقت و دائم نماید. هر چه زمان بیشتری از روزی که گوشی خود را می‌خرید می‌گذرد، برنامه‌های بیشتری را روی آن نصب می‌کنید. روز اول یا حتی ماه‌های اولی که گوشی خود را خریدید به یاد دارید؟ مطمئناً سعی می‌کردید که با نصب نرم افزارهای مختلف آن را خراب نکنید، اما بعد از مدتی این مراقبت از وسیله هوشمندتان را فراموش می‌کنید.

مشکل اینجاست که برخی از این برنامه‌ها اصلا استفاده نمی‌شوند و گوشه‌ای از گوشی شما می‌مانند و روی آنها را خاک می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم 8 نوع برنامه اندرویدی که نصب آنها اشتباه و پاک کردنشان از ضروریات است را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1. برنامه‌های بلااستفاده را حذف کنید

برنامه های بی مصرفی در گوشی

آیا روی گوشی هوشمندتان برنامه‌ای نصب کرده‌اید که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید و کارایی‌اش را برایتان از دست داده است؟ در صورتی که پاسخ شما به این سوال مثبت است باید فورا اقدام به حذف آن اپلیکیشن از تلفن همراه خود کنید، چرا که هم فضای زیادی از دستگاه شما را اشغال می‌کند و هم منجر به کندی آن می‌شود.

در هر حالت ممکن است در گذر زمان برنامه‌هایی را نصب کنید که کارایی موقت دارند و پس از رفع شدن آن مشکل دیگر نیازی به آنها نیست. در این حالت باید آنها را پاک کرد. برخی از این برنامه‌ها در دسته بندی ذیل قرار می‌گیرند:

  • برنامه‌های دوست یابی: حتما تاکنون چشمتان به این قبیل برنامه‌ها خورده و شاید هم هم‌اکنون یکی از آنها را روی دستگاه خود نصب کرده‌اید و مدت زیادی است از آن استفاده نمی‌کنید. باید بدانید که این اپلیکیشن‌ها برای هر کسی ثمره ندارند و بسیاری از افراد نمی‌توانند از طریق آن به جایی برسند. بنابراین در صورتی که در این برنامه‌ها پیشرفتی نکرده‌اید بهتر است آن را حذف کنید و به جای ارتباط آنلاین به سمت دوستی‌های سنتی و اصولی و پایدار بروید.
  • برنامه‌های مدیتیشن: عده زیادی از افراد روی کره زمین وجود دارند که به دنبال آرامش ذهنی می‌گردند و آن را در مدیتیشن جستجو می‌کنند. از همین روی سعی می‌کنند با نصب اپلیکیشن‌های مختلف به این هدف دست یابند، اما اگر پس از مدتی استفاده موفق به برقراری ارتباط با آن نکردید باید آن را حذف کنید و به جای آن به سراغ کلاس‌های آفلاین و حضوری بروید.
  • برنامه‌های ورزشی: اغلب کسانی که به سراغ برنامه‌های ورزشی می‌روند، خیلی زود آن را ترک می‌کنند؛ چرا که در محیط خانه قصد ورزش کردن دارند و این اقدام بسیار دشوار است. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که این قبیل برنامه‌ها را نصب کرده‌اید، ولی مدت‌ها است به سمت آنها نرفته‌اید، بهتر است آنها را پاک کنید و در یک باشگاه ورزشی نام‌نویسی نمایید.

2. حذف بازی‌های قدیمی که دیگر بازی نمی‌کنید

حذف برنامه های بی مصرف

در گذشته که طیف بازی‌های موبایلی به وسعت اکنون نبود، مردم با همان بازی‌های معروف قدیمی مانند انگری بردز و گیاهان زامبی سر می‌کردند و هم‌اکنون نیز افراد زیادی وجود دارند که بازی می‌کنند. در صورتی که شما هم به سمت بازی‌های مدرن‌تر و پیشرفته‌تر رفته‌اید و نمی‌خواهید از آنها استفاده کنید، بهتر است اقدام به حذف آنها کنید.

متاسفانه در گذشته‌ای نه چندان دور، صنعت بازی های موبایلی به وسعت و قدرت امروزه نبود و شاهد عملکرد ضعیفی در این زمینه بودیم، ولی امروزه ورق برگشته و می‌توان نسبت به آینده این صنعت امیدوار بود. امروزه گوشی های گیمینگ و پیشرفته‌ای وارد بازار شده‌اند که می‌توانند بهتر از قبل عمل کنند.

همچنین با روی کار آمدن ابزارهایی نظیر واقعیت افزوده، اینترنت فایوجی یا AR مشخص است که این صنعت تا کجا پیش خواهد رفت. در حال حاضر بازی‌های گرافیکی قدرتمند و بهتری روانه بازار شده‌اند که می‌توانید با زدن چند دکمه آنها را روی گوشی خود نصب کنید. بنابراین وقت آن است که بازی‌های قدیمی را حذف کنید و فضای کافی برای بازی‌ها و برنامه‌های جدید در تلفن هوشمند خود آزاد نمایید.

3. برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی فوق العاده جذاب

برنامه های بی مصرفی در گوشی

بخش زیادی از زمان ما در طول روز صرف کار با شبکه های اجتماعی مختلف می‌شود. طبق آنچه به تازگی تخمین زده‌اند، هر کاربر آمریکایی به طور متوسط روزانه 2 ساعت از زمان خود را در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن‌های این چنینی صرف می‌کند. ناگفته نماند که این آمار روز به روز در حال افزایش است.

همان‌طور که می‌دانید پرداختن بیش از حد و گذراندن اوقات آزاد در شبکه های اجتماعی همواره تبعات منفی برای فرد به همراه خواهد داشت. البته گاهی شغل کاربر این‌طور ایجاب می‌کند که در طول روز ساعت‌ها صرف آن کند. سعی کنید برنامه‌هایی که این گونه وقت شما را هدر می‌دهند حذف کنید و اگر دوست ندارید این کار را کنید می‌توانید تایمری تنظیم کنید و مدت زمان حضور خودتان در این شبکه‌ها را کنترل نمایید.

4. حذف برنامه‌هایی که کاربرد یکسانی دارند

برنامه های از پیش نصب شده

حتما برای شما هم پیش آمده که اپلیکیشن‌هایی را نصب می‌کنید که کاربرد یکسان و مشترکی دارند. در این صورت عاقلانه نیست که به این رفتار ادامه دهید و بهتر است یکی از آنها را که کامل‌تر و یا کار با آن آسان‌تر است، انتخاب کرده و دیگری را به سرعت حذف کنید.

برای مثال ممکن است روی گوشی هوشمند خود چندین مرورگر مختلف نصب کرده باشید یا از برنامه‌های یادداشت برداری مختلفی استفاده کنید. همچنین نرم افزارهای پشتیبان‌گیری از دیگر برنامه‌هایی هستند که به طور مشابه و مکرر مورد نصب واقع می‌شوند. گاهی اوقات هر دوی این اپلیکیشن‌ها یک ماهیت دارند، ولی چون هر دوی آنها ویژگی‌های مختلفی دارند، هر دو را نگاه می‌داریم.

اگر دقت کنید و وسواس به خرج ندهید مطمئنا قادر به انتخاب یکی از این برنامه‌ها و حذف دیگری خواهید بود. بنابراین بیایید منصفانه نگاه کنید و آن برنامه‌ای را که کارایی کمتر و یا نقاط ضعف بیشتری دارد را پاک کنید. مثال بارز این مسئله این است که اگر گوشی شما سامسونگ گلکسی است باید بین استفاده از دو مرورگر گوگل کروم و سامسونگ اینترنت یکی را انتخاب کنید.

5. برنامه‌های افزایش سرعت گوشی به سرعت حذف شود

حذف برنامه های افزایش سرعت

یکی از منابع ضرر و خرابی برای گوشی های اندرویدی، نصب برنامه‌های افزایش سرعت گوشی است. این اپلیکیشن‌ها اصلا خوب نیستند و کارایی مناسبی ندارند. در کل هر برنامه‌ای که تبلیغ می‌کند می‌تواند سرعت گوشی شما را بالا ببرد باید پاک کنید. برای مثال ممکن است برنامه‌هایی نظیر پاک کننده‌های رم، ذخیره کننده‌های باتری و بهینه ساز بازی وجود داشته باشند، ولی بد نیست بدانید که هیچ از آنها کاربردی ندارد.

این قبیل برنامه‌ها به جای این که منجر به کارایی بهتر گوشی هوشمند شما شوند، به آن ضرر می‌زنند. از همه مهم‌تر پاک کننده‌های رم هستند که به شدت اضافی به نظر می‌رسند. در واقع این‌گونه برنامه‌ها باعث می‌شوند برخی از برنامه‌های دیگر از کار بازایستند؛ ولی باید بدانیم که این برنامه‌های متوقف شده پس از مدتی دوباره شروع به کار می‌کنند، چرا که گوشی برای این که بتواند به درستی عمل کند به آنها احتیاج دارد.

حال وقتی با برنامه‌های جانبی اقدام به متوقف کردن آنها کنید، بعد از این که بخواهید مجددا همان را باز کنید متوجه خواهید شد مدت زمان بیشتی برای لود شدن و بالا آمدن آن نیاز است. از طرف دیگر آن دسته از برنامه‌هایی که عنوان می‌کنند باتری را مدت زمان بیشتری ذخیره می‌کنند، به شدت ناکارآمد و به درد نخور و اضافی هستند.

علت حذف چنین برنامه‌هایی این است که خود گوشی های هوشمند دارای برنامه‌هایی برای ذخیره باتری هستند که عملکرد بسیار بهتری نسبت به اپلیکیشن‌های شخص ثالث دارند. بنابراین بیایید به حال خود و گوشی‌تان رحم کنید و هر چه سریع‌تر اقدام به حذف این برنامه‌ها کنید.

6. حذف برنامه‌های کاری و بهره وری تاریخ گذشته

حذف برنامه های بهره وری

ممکن است برای شما نیز پیش بیاید که از برنامه‌های بهره‌وری و کاری استفاده کنید و آنها را روی گوشی خود داشته باشید. بد نیست بدانید که امروزه دیگر نیازی به این برنامه‌ها ندارید، چرا که خوشبختانه به کمک اپلیکیشن‌هایی نظیر گوگل ورک اسپیس، گوگل میت، اسلایدز، شیتز، داک و گوگل کیپ دیگر نیازمند این برنامه‌های جانبی نیستید.

در واقع در خود گوگل برنامه‌های بهره‌وری بسیار مناسبی قرار دارند که کاربران را بی نیاز از نصب هرگونه برنامه بهره وری شخص ثالث دیگر می‌کنند. خوشبختانه این اپلیکیشن‌ها به صورت پیش فرض روی تمام گوشی های اندرویدی قرار دارند و نیازی به اقدام اضافی توسط کاربر نیست. بنابراین جهت جلوگیری از کند شدن گوشی و هنگ کردن آن حتما آنها را پاک کنید.

7. حذف برنامه‌های قدیمی که هم اکنون در گوشی‌های اندرویدی قرار دارند

برنامه های بی مصرفی در گوشی

سیستم عامل اندروید از روزی که در سال 2008 آغاز به کار کرده تا به امروز دچار تغییرات بسیاری شده و ارتقا یافته است. آن اوایل که اندروید تازه وارد گوشی های هوشمند شده بود، برای داشتن هر ابزار کمکی باید یک برنامه جداگانه نصب می‌کردید و این هم آزاردهنده بود و هم این که به گوشی هوشمند شما آسیب می‌رساند.

برای مثال چراغ قوه، اسکنر QR، ضبط ویدیو از نمایشگر، مدیا پلیر و کم کردن نور صفحه برخی از این موارد بودند که بعدا در نسخه‌های بعدی اندروید در بطن آن قرار گرفتند. البته اگر هنوز هم از گوشی‌های قدیمی اندرویدی استفاده می‌کنید، باید بدانید که ممکن است نیاز به نصب این اپلیکیشن‌های جانبی داشته باشید، ولی گوشی‌های امروزی دیگر نیازی به چنین چیزی ندارند. بنابراین بهتر است همین حالا نسبت به حذف آنها اقدام کنید تا هم فضای ذخیره‌سازی حافظه شما بهبود یابد و هم خیال خودتان آسوده شود.

8. اپلیکیشن‌های بلااستفاده از قبل نصب شده را حذف کنید

برنامه های بی مصرفی در گوشی

زمانی که یک گوشی جدید اندرویدی خریداری می‌کنید ممکن است چندین برنامه روی آن وجود داشته باشد که شما طی یک سال از آنها استفاده نمی‌کنید. در واقع امروزه در بیشتر گوشی‌ها و خصوصا گوشی های شیائومی این اتفاق بسیار رخ می‌دهد که بازی‌ها و برنامه‌های دیگری قرار داشته باشد که عملا کاربردی ندارند.

به چنین برنامه‌هایی اصطلاحا بلوت ور می‌گویند و معنای آن شناور بودن آنها است. البته به یاد داشته باشید که همه این برنامه‌های از قبل نصب شده بلااستفاده نیستند و خیلی از آنها نیز کاربردی و مفید واقع می‌شوند. توجه داشته باشید که برنامه‌هایی را حذف کنید که واقعا کاربردی برایتان ندارند.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که پوسته‌های مختلف اندروید بلوت ورهای مختلفی نیز دارد که برخی از آنها رابط‌های کاربری سبک و برخی پیچیده و سنگین هستند. از طرفی برخی از این برنامه‌ها قابلیت حذف شدن ندارند زیرا جزء جدایی‌ناپذیر پوسته سیستم عامل هستند.

سخن پایانی : برنامه‌های غیرضروری را پاک کنید

یکی از راه و روش‌های سالم سازی گوشی های اندرویدی این است که برنامه‌های بلااستفاده یا قدیمی را از روی آنها حذف کنید و به گوشی هوشمند خود فضای استراحت کردن بدهید. با این کار درخواهید یافت که تا چه اندازه گوشی اندرویدی شما حس تر و تازه بودن به خود می‌گیرد.

خوشبختانه بد نیست بدانید که با این کار حافظه دستگاه شما نفس راحتی می‌کشد و ذخیره باتری بیشتری در دسترستان قرار خواهد گرفت. نکته مهم و جالب این است که اگر بخواهید می‌توانید همواره برنامه‌های حذف شده را دوباره نصب و راه‌اندازی کنید. بنابراین ترسی از این بابت نداشته باشید. نکته مهم‌تر این که در صورتی که برنامه‌هایی که قصد حذف کردن آنها را دارید حاوی اطلاعات مهم هستند حتما قبل از پاک کردن از آنها بکاپ تهیه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*