ارزانترین دوربین های بدون آینه

ارزانترین دوربین های بدون آینه که می‌توانید در سال ۲۰۲۲ بخرید

اگر به دنبال خرید یک دوربین Mirorless خوش قیمت می‌گردید، در اینجا فهرستی از بهترین دوربین های بدون آینه سال ۲۰۲۲ را گردآوری کرده‌ایم.

چه بخواهید اولین دوربین حرفه‌ای خودتان را بخرید یا دوربین قدیمی DSLR خودتان را ارتقا دهید، دوربین های بدون آینه با لنزهای قابل تعویض گزینه‌ی بسیار جذابی هستند. آن‌ها عملکرد متفاوتی با دوربین‌های SLR معمولی دارند. دوربین‌های میرورلس برای نشان دادن عکس ثبت شده توسط حسگر به جای منظره‌یاب الکترونیکی یا یک نمایشگر زنده،‌ از یک جعبه آینه و منظره‌یاب اپتیکال استفاده می‌کنند. همین قضیه به آن‌ها کمک می‌کند ابعاد کوچکتر و وزن کمتری نسبت به دوربین‌های DSLR داشته باشند. آن‌ها همچنین از قابلیت‌های پیشرفته فیلمبرداری مثل ضبط 4K و لرزشگیر اپتیکال تصویر داخل بدنه نیز برخوردارند.

با استفاده از آداپتورهای ارزان قیمتی، دوربین‌های میرورلس می‌توانند از لنزهای دستی قدیمی که قدمت چند دهه‌ای دارند هم سازگار شوند. این سازگاری، امکان اتصال بی‌نهایت لنز را به شما می‌دهد تا با هر استفاده‌ای که دارید بتوانید یک لنز خوب را هم برای آن داشته باشید.

ما در ادامه به معرفی بهترین دوربین های بدون آینه بازار خواهیم پرداخت که اگر به دنبال ورود به دنیای عکاسی دوربین‌های میرورلس هستید و در عین حال می‌خواهید در سفرهای خود کمی هم فیلمبرداری کنید، ارزان‌ترین گزینه‌های موجود هستند. هر یک از این دوربین‌ها دارای تنظیمات دستی بوده و امکان عکسبرداری خام RAW را ارائه می‌کنند.

گزینه جمع و جور: پاناسونیک لومیکس GX85

پاناسونیک لومیکس GX85

دوربین لومیکس GX85، جمع‌و‌جورترین گزینه‌ای است که پاناسونیک ارائه می‌کند. در عین حال بسیاری از ویژگی‌های دوربین‌های سایز بزرگ را هم ارائه می‌کند. سنسور MFT (میکرو چهار سوم) آن نصف یک سنسور فول فریم است که اجازه می‌دهد بدنه کوچک بماند. این سنسور کوچک‌تر همچنین اجازه ارائه لرزشگیر تصویر فعال پنج جهته را برای کمک به کاهش لرزش دست در حالت عکاسی و فیلمبرداری می‌دهد. سنسور این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است که می‌تواند برای مصرف‌کنندگان عادی، کافی باشد.

این دوربین قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ ۲۴ یا ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای است. در حالت 4K، کمی تصویر کراپ می‌شود، در حالی که حالت 1080p به شما اجازه ضبط با کل عرض سنسور را می‌دهد. فیلمبرداری HD نیز می تواند با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای انجام شود. در اینجا اما خبری از جک میکروفون یا پشتیبانی از نمایشگر اکسترنال نیست. قیمت این دوربین با لنز کیت نیز زیر ۸۰۰ دلار است و خرید آن امکان ارتقا به یک سنسور میکرو چهار سوم را برای سطح حرفه‌ای‌تر دوربین‌ها فراهم می‌کند.

دوربین پاناسونیک لومیکس GX85

یکی از رقبای قابل احترام برای GX85، دوربین سونی A6000 است که از طراحی کامپکت و قیمت مشابهی برخوردار است. سونی یک سنسور بزرگ‌تر APS-C را روی آن استفاده کرده، اما عملکرد لرزشگیر تصویر آن به اندازه دوربین پاناسونیک خوب نیست. با این حال با ۲۴.۳ مگاپیکسل، رزولوشن بهتری از مدل لومیکس دارد. فیلمبرداری HD با این دوربین تا ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. با این حال فاقد پشتیبانی از فیلمبرداری 4K است.

بدنه نیمه حرفه‌ای: کانن M50 II

کانن M50 II

دوربین M50 Mark II طراحی زیبایی دارد که با یک گریپ ارگونومیک و منظره‌یاب الکترونیکی افست ظاهری شبیه به دوربین‌های DSLR دارد. این دوربین یک سنسور APS-C را از دوربین‌های SLR به ارث برده است و می‌تواند با رزولوشن ۲۴.۱ مگاپیکسل عکاسی کند. شما در این دوربین فناوری جذاب فوکوس خودکار دوال پیکسل کانن را دریافت خواهید کرد که یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین سیستم‌های اتوفوکوس در جهان است. با ردیابی چهره و چشم به علاوه عکاسی متوالی تا ۱۰ فریم بر ثانیه، به راحتی توسط این دوربین یک سوژه متحرک ردیابی می‌شود.

عملکرد فیلمبرداری با این دوربین هم خوب است، اما فاقد برخی از موارد است. به طور مثال این دوربین در حالی که می‌تواند با رزولوشن 4K فیلمبرداری کند، اما دارای یک برش سنسور چشمگیر است. همچنین روی فیلمبرداری ۲۴ فریم بر ثانیه محدود شده و بازگشت به فوکوس خودکار تشخیص کنتراست در آن به دشواری انجام می‌شود.

کانن M50 II

فیلمبرداری HD به صورت فول فریم انجام می‌شود و به کاربران امکان دسترسی به فهرست کاملی از نرخ فریم‌ها تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه را می‌دهد. نمایشگر LCD جلویی آن نیز تا ۱۸۰ درجه می‌چرخد که از آن گزینه خوبی برای عکاسی سلفی و ولاگینگ ساخته است. به خاطر داشته باشید که این بدنه از مانت قدیمی EOS M کانن استفاده می‌کند و این یعنی پشتیبانی از آن در‌ آینده به اندازه دوربین های بدون آینه جدید RF نخواهد بود. با این حال M50 با قیمت ۷۰۰ دلاری و یک لنز کیت، گزینه اقتصادی خوبی است.

دوربین زیبای سفری: المپوس E-PL10

المپوس E-PL10

دوربین‌های سری E-PL المپوس از مانت انطباق‌پذیر میکرو چهار سوم  با ظاهر و بدنه‌ای کلاسیک برخوردارند. به خاطر این طراحی کلاسیک، سازنده روی برخی موارد خط قرمز کشیده است که یکی از آن‌ها فقدان منظره‌یاب است. شما برای عکسبرداری یک نمای زنده را در اختیار خواهید داشت که می‌تواند به طرف عقب برگردد تا از دوربین برای عکاسی سلفی هم استفاده کنید. با این حال رزولوشن این دوربین ۱۶.۱ مگاپیکسل است و از یک سنسور MFT با لرزشگیر تصویر داینامیک سه محور استفاده می‌کند. این در مقایسه با سیستم پنج محور به کار رفته در مدل‌های بالارده‌تر لومیکس و المپوس چند گام عقب‌تر است؛ با این حال گزینه سودمندی محسوب می‌شود.

دوربین E-PL10 قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه با سنسور کراپ است. فیلمبرداری HD نیز با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و فول فریم ضبط می‌شود، در حالی که اگر رزولوشن به 720p کاهش پیدا کند امکان فیلمبرداری ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای نیز وجود دارد. نمایشگر تاشو از زیر این دوربین هنگامی که قصد داشته باشید از خودتان روی یک سه‌پایه فیلمبرداری کنید، مشکل‌ساز می‌شود. خبری هم از ورودی میکروفون روی این دوربین نیست. بنابراین اگر به دنبال یک دوربین مناسب فیلمبرداری هستید، المپوس E-PL10 گزینه خوبی برای شما نیست. این دوربین را می‌توانید همراه یک لنز کیت ۱۴-۴۲ میلی‌متری، با قیمت ۶۵۰ دلار بخرید.

المپوس E-PL10

اگر به دوربین‌هایی با ظاهر کلاسیک علاقه دارید، اما بودجه بیشتری دارید، به شما دوربین فوجی‌فیلم X-E4 را پیشنهاد می‌کنیم. این مدل هم شبیه دوربین المپوس است، اما یک منظره‌یاب الکترونیکی، رزولوشن بالاتر ۲۶.۱ مگاپیکسلی و امکانات بیشتری را برای فیلمبرداری ارائه می‌کند. البته دوربین فوجی‌فیلم از مانت اختصاصی X که به اندازه میکرو چهار سوم رایج نیست.

بهترین مشخصات برای فیلمبرداری: پاناسونیک لومیکس GH5

پاناسونیک لومیکس GH5

اگرچه دوربین لومیکس GH6 به تازگی عرضه شده، اما پاناسونیک GH5 همچنان گزینه قدرتمندی برای فیلمبرداری است. این یکی از بهترین دوربین‌ها بازار است که می‌تواند با قیمت مناسب، امکانات پیشرفته فیلمبرداری مثل ضبط ویدیوهای 4K تا ۶۰ فریم بر ثانیه و ویدیوهای اسلوموشن HD تا ۱۸۰ فریم بر ثانیه را در اختیار شما بگذارد.

این دوربین با تمام عرض سنسور خود در تمام رزولوشن‌ها فیلمبرداری می‌کند. میکروفون‌های روی دوربین با استفاده از یک جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند و یک پورت HDMI می‌تواند برای خروجی ویدیویی با تمام رزولوشن به عنوان یک مانیتور ثانویه یا ریکوردر اکسترنال مورد استفاده قرار بگیرد. لنزهای MFT دو شرکت المپوس و پاناسونیک از فوکوس خودکار برخوردارند و انواع لنزهای دستی سینمایی را هم می‌توان متناسب با آن‌ها تنظیم کرد. همچنین سیستم لرزشگیر ۵ محور به شما اجازه می‌دهد در هر شرایطی، فیلم‌های بدون لرزش و صافی بگیرید.

پاناسونیک لومیکس GH5

دوربین لومیکس GH5 با قابلیت ثبت تصاویر خام ۲۰ مگاپیکسلی و عکاسی پیاپی تا سرعت ۱۲ فریم در ثانیه، برای عکاسی هم گزینه خوبی محسوب می‌شود. فقط به خاطر داشته باشید که فوکوس خودکار کنتراست در این مدل به اندازه آنچه در دوربین‌های کانن و سونی ارائه می‌شود، سریع نیست. شروع قیمت بدنه این مدل حدود ۱۶۰۰ دلار است که با افزایش تولید مدل GH6 قطعاً کاهش پیدا خواهد کرد.

بهترین دوربین فول فریم اقتصادی: نیکون Z5

دوربین بدون آینه نیکون Z5

Z5، دوربین فول فریم رده ابتدایی نیکون است که با وجود پلتفرم بدون آینه، در بدنه‌ای شبیه به یک دوربین حرفه‌ای DSLR ظاهر شده است. یک دوربین فول فریم در مقایسه با سنسورهای APS-C و MFT، زاویه دید گسترده‌تری را ارائه می‌کند، عملکرد آن در محیط‌های کم نور بهتر است و با دیافراگم بازتر می‌تواند پس‌زمینه را بهتر از سوژه تفکیک کند.

این دوربین عکس‌هایی با رزولوشن ۲۴.۳ مگاپیکسلی، فوکوس خودکار تشخیص چشم پیشرفته می‌گیرد و قادر به ارائه عکاسی پیاپی ۴.۵ فریم بر ثانیه‌ای است. نیکون همچنین یک لرزشگیر پنج محوره را هم در داخل بدنه دوربین Z5 قرار داده است. این بدنه از لنزهای سری Z استفاده می‌کند، اما نیکون مدت‌هاست که آداپتور FTZ را برای سازگاری کامل دوربین‌های فول فریم با لنزهای DSLR خود ارائه کرده است. یک نمایشگر LCD با پخش زنده نیز روی این دوربین قرار دارد که به بالا و پایین خم می‌شود، اما به طرف جلو نمی‌توان آن را برگرداند.

دوربین بدون آینه نیکون Z5

امکانات فیلمبرداری دوربین Nikon Z5 به خوبی عکاسی آن نیست. فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌کند، اما کراپ سنگین ۱.۷ برابری روی آن اعمال می‌شود. فیلمبرداری با تمام عرض سنسور با رزولوشن 1080 و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود. Z5 فاقد جکی برای اتصال میکروفون خارجی است، اما یک خروجی مانیتور را ارائه می‌کند. بدنه مدل Z5 با قیمتی حدود ۱۴۰۰ دلار ارائه می‌شود. اگر فیلمبرداری اولویت اول شما است، باید مدل گران قیمت‌تر نیکون Z6 را تهیه کنید

اگر هم بیشتر به دوربین‌های کانن علاقه دارید، دوربین کانن EOS RP امکان عکاسی فول فریم رزولوشن بالا را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند، اما درست مثل دوربین نیکون هنگام فیلمبرداری 4K کراپ سنگینی را اعمال می‌کند.

دوربینی با رزولوشن بالا: کانن M6 II

دوربین بدون آینه Canon M6 II

کانن M6 Mark II یکی از بالاترین رزولوشن‌های را روی یک دوربین APS-C ارائه می‌کند و در عین حال بدنه‌ی جمع و جوری هم دارد. البته بدیهی است که برای تولید محصولی با این ویژگی‌ها، در برخی نقاط کاستی‌هایی وجود دارد.

دوربین بدون آینه کانن M6 II

دوربین کانن M6 II قادر به ثبت عکس‌های خام با رزولوشن جذاب ۳۲.۵ مگاپیکسلی است که عکاس‌ها انعطاف‌پذیری خوبی برای کراپ و ویرایش تصاویر با فرمت‌های دلخواه می‌دهد. شما می‌توانید به خوبی از فوکوس خودکار چهره، چشم و ردیابی اشیاء روی این دوربین استفاده کنید. M6 فاقد یک منظره‌یاب است، اگرچه می‌توانید یک مانیتور اکسترنال را روی آن نصب کنید. در عوض یک نمایشگر LCD بزرگ که تمام بخش پشتی دوربین را تشکیل داده، نبود منظره‌یاب را جبران می‌کند. صفحه نمایش این دوربین درست مثل مدل M50 II می‌چرخد و از کنار به خارج از بدنه می‌آید تا بتوانید برای عکاسی و فیلمبرداری سلفی از آن استفاده کنید. علاوه بر این از لنزهای سری EOS M کانن استفاده می‌کند.

قابلیت‌های فیلمبرداری M6 هم بسیار مناسب است. این دوربین قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای، بدون نیاز به کراپ است. البته از فیلمبرداری ۲۴ فریمی پشتیبانی نمی‌کند. اگر این ویژگی برای شما مهم است، می‌توانید دوربین دیگری مثل GH5 را تهیه کنید. فیلمبرداری HD نیز توسط این دوربین با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود.

دوربین بدون آینه کانن M6 II

در اینجا خبری از لرزشگیر مکانیکی سنسور نیست که می‌تواند گرفتن عکس در برخی شرایط را چالش برانگیز کند. با این حال از میکروفون، مانیتور و ریکوردر اکسترنال پشتیبانی می‌شود. خروجی ویدیویی نیز به یک کابل micro HDMI نیاز خواهد داشت. در نهایت باید به قیمت ۸۰۰ دلاری برای بدنه خالی و ۱۰۰۰ دلاری برای یک لنز کیت و منظره‌یاب متصل شونده اشاره کرد.