برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022 Nature TTL را تماشا کنید + مجموعه تصاویر

در مجموعه تصاویر برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022 – Nature TTL می‌توانید نماهایی نفس‌گیر و استثنایی را تماشا کنید. این تصاویر فوق‌العاده زیبا از میان ۸۰۰۰ تصویر انتخاب شده‌اند.

یک فیل که گرد و خاک به پا می‌کند، یک خرس گریزلی به لنز دوربین تکیه می‌دهد و یک پروانه مانند شبح در آسمان شب بال می‌زند. اینها چند نمونه از برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022 Nature TTL هستند که زیبایی‌های سیاره ما را به نمایش گذاشتند. در این رقابت ۸۰۰۰ تصویر ارسال شد و در اینجا عکس برخی از فینالیست‌ها و برندگان منتخب این رقابت را آورده‌ایم.

نگاهی به مجموعه تصاویر برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

فیل آفریقایی و گرد و خاک

فیل

یک فیل آفریقایی در دهانه آتشفشان انگورونگورو در تانزانیا با استفاده از خرطوم خود گردوغبار به هوا پرت می‌کند. بنا به گفته موسسه بین‌المللی حفاظت از فیل‌ها، این جانوران مانند انسان عرق نمی‌کنند بنابراین برای خنک ماندن، خود را در حمام‌های گلی و گرد و غبار غوطه‌ور می‌کنند.

سیاه‌گوش و جایزه‌اش

سیاه گوش

این تصویر نفس‌گیر یک سیاه‌گوش را نشان می‌دهد و یکی از برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022 است. سیاه‌گوش در ساحل دریاچه Ndutu تانزانیا یک فلامینگو را در ساحل شکار می‌کند و سپس تصویری زیبا از او با غذایش ثبت می‌شود. این عکس جایزه کلی مسابقه را دریافت کرد و برنده دسته رفتار حیوانات شد.

خرس یخی

خرس

این عکس از خرس گریزلی خسته و درمانده برنده دسته تله دوربین در رقابت عکاسی طبیعت 2022 شد. این عکس خودش گویای شرایط سخت عکاس است. در این عکس می‌بینیم که به دلیل هوای بسیار سرد یوکان کانادا در ماه دسامبر موهای خرس شروع به یخ زدن کرده است.

بام دنیا

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

این تصویر دومین برنده تله دوربین است و از یک پلنگ برفی در ارتفاعات رشته‌کوه هند گرفته شده است. این عکس انقدر نزدیک به نظر می‌رسد که بیننده تصور می‌کند می‌تواند پلنگ را لمس کند. کاملا مشخص است که عکاس برای این ثبت این تصویر بسیار تلاش کرده و برای کاشت تله دوربین از کوه برفی بالا رفته است.

گدازه‌های آتشفشانی

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

این گدازه‌ها مربوط به آتشفشان Fagradalsfjall در ایسلند هستند. دلیل شکوه و زیبایی خارق‌العاده‌اش آتشفشان سبب شده که این تصویر در زمره برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022 قرار گیرد. در این عکس می‌توان چشم‌اندازی رویایی از جریان گدازه و طرحی انتزاعی از مسیر سنگ مذاب را مشاهده کرد.

برنده شدن طبیعت

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

این تصویر برنده دسته مناظر طبیعی در رقابت عکاسی طبیعت 2022 شد. در این تصویر یک گل آفتابگردان را می‌بینید که از زباله‌دانی در لاکستون آفریقای جنوبی سربرآورده است. در دوردست نیز صاعقه‌ای در آسمان دیده می‌شود.

زیبایی غرق در گرده

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

این عکس خارق‌العاده که در دوون انگلستان گرفته شده است، توانسته در میان برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022 قرار گیرد. در این تصویر یک پروانه ریز را می‌بینیم که با دانه‌های ریز و طلایی گرده گل خود را تزئین کرده است. این تصویر مجموعه‌ای از عکس‌های انباشت است که هرکدام عنصر متفاوتی از این حشره را به تصویر می‌کشد.

سفر یک پروانه

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

این تصویر درواقع توسط نوردهی چندگانه گرفته شده است و یک پروانه را نشان می‌دهد که در یک عصر تابستانی در آسمان مجارستان پرواز می‌کند. مسیر پروانه چندین شبح از آن را خلق کرده که توسط درختان تاریک جنگل قاب شده‌اند.

شگفتی طبیعت

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

این عکس چندین پدیده بسیار باعظمت را به تصویر می‌کشد و توانسته یکی از برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022 شود. شفق قطبی یک خط سبز ملکوتی را در آسمان ایجاد کرده و افق به زمین‌های بزرگ و یخی متصل شده است. یک رنگین‌کمان هم در این تصویر می‌بینیم که از آبشار عظیم بالایی می‌آید. البته رنگین‌کمان در قسمت بالا بر اثر نور شدید آسمان محو شده است.

بام استرالیا

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

این عکس که برنده بخش آسمان شب شده است، ساختمان کوچکی را در نواحی بادگیر شمال Kosciusko در استرالیا (یعنی بلندترین نقطه قاره) نشان می‌دهد. در بالای ساختمان، قوس وسیع کهکشان راه شیری به وضوح قابل مشاهده است.

کشیم کاکلی بزرگ

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

در این عکس یک کشیم کاکلی بزرگ را می‌بینیم که در حال شنا بر روی تالابی در نزدیکی پوزنان لهستان است. حالت تار که در اکثر قسمت‌های عکس وجود دارد توجه بیننده را به قسمت فوکوس عکس یعنی سطحی که پرنده بر روی آن شنا کرده، جلب می‌کند.

جدال

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

این عکس که دو طوطی مالابار را در حال جدال نشان می‌دهد توانست برنده بخش زیر ۱۶ سال شود. پرندگان بر سر کنده‌ای چوبی در Hosanagara هند با هم نزاع می‌کردند.

ماهی خاویار

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

این تصویر شگفت‌انگیز از یک گوبل گاتس شرقی نر است که تخم‌ها را در دهان خود نگه می‌دارد. این یک مرحله طبیعی از فرآیند تولیدمثل گوبل گاتس‌هاست. نرها تخم‌ها را تا زمانی که بچه‌ها آمده بیرون آمدن شوند در دهان خود نگه می‌دارند . این تصویر در خلیج Chowder در سواحل سیدنی استرالیا گرفته شده است.

پرتوهای غروب آفتاب

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

این تصویر هم در دسته‌بندی عکس‌های زیر آب یکی از برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022 شد. در این عکس اشعه صورتی رنگ غروب آفتاب در سواحل مالدیو بر روی پروانه ماهی‌ها افتاده است. طرز قرار گرفتن پروانه ماهی‌ها حسی از عمق اقیانوس را القا می‌کند.

متروپلیس کرم شب‌تاب

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

در این عکس رویایی تصویر یک ایستگاه قطار قدیمی در هلنزبرو استرالیا را می‌بینیم. این ایستگاه مملو از کرم‌های شب‌تابی است که از خود نور آبی مایل به سفید ساطع می‌کنند. میلیون‌ها کرم شب‌تاب در این عکس وجود دارد که در طی طوفان آنجا جمع شده‌اند تا در نهایت چنین عکس زیبایی خلق شود. آبشار کوچکی که در سمت راست تصویر می‌بینید در واقع آبشار نیست و در پی همین طوفان پدید آمده است.

خرگوش شهری

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

یک خرگوش تنها در شب از خیابانی در کاسل آلمان در حال عبور است که عکاس این تصویر زیبا را شکار می کند. در طول روز، بسیاری از حیوانات وحشی پا به خیابان‌های پرهیایو و شلوغ نمی‌گذارند؛ اما در شب، حیوانات آزادی بیشتری برای حرکت در محیط اطرافشان دارند.

لحظه‌ای با روباه

روباه

در این تصویر یک روباه را می‌بینیم که در کوه‌های سوئیس قدم می‌زند. البته ظاهرا روباه کمی دیر متوجه حضور عکاس شده است و صرفا با تعجب به عقب نگاه می‌کند. ترکیب نارنجی تیره روباه با قهوه‌ای روشن درختان نیز منظره زیبایی را به وجود آورده است.

چشم در چشم

برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022

این عکس که یک شیر نر را از نمایی بسیار نزدیک به تصویر می‌کشد، توانست جایزه بخش پرتره وحشی را از آن خود کند. شیری که در تصویر مشاهده می‌کنید، مشغول خوردن یک بوفالو جوان بود؛ اما لحظه‌ای مستقیم به دوربین نگاه کرد. همین یک لحظه نیز به خوبی خشونت و قدرت شیر را نشان می‌دهد.

نظر شما درباره برندگان رقابت عکاسی طبیعت 2022 چیست؟ کدام عکس را بیشتر می‌پسندید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*