گلکسی S21 FE آیفون SE 2022

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE با آیفون SE 2022

اوایل امسال بود که سامسونگ پس از مدت‌ها انتظار، گوشی گلکسی S21 FE را معرفی و روانه بازار کرد. دو ماه بعد، اپل گوشی میان‌رده جدید خود یعنی آیفون SE 2022 را معرفی کرد.

هر دو این دستگاه‌ها گوشی‌هایی میان‌رده با برخی امکانات مدل‌های پرچمدار هستند. درست است که این دو گوشی آیفون و سامسونگ تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ اما در بازار ایران قیمت تقریبا یکسانی دارند و همین امر موجب سردرگمی خریدار هنگام انتخاب گوشی مناسب می‌شود. در این مطلب، مقایسه گوشی گلکسی S21 FE با آیفون SE 2022 را آماده کرده‌ایم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد و می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

مقایسه طراحی و صفحه نمایش دو گوشی

گلکسی S21 FE آیفون SE 2022

هر دو گوشی از نظر ظاهری با یکدیگر کاملا تفاوت دارند. برخی صفحه نمایش بزرگ و تمام صفحه نمایش دهنده سامسونگ را ترجیح می‌دهند و برخی نیز صفحه کوچک و کلاسیک میان‌رده اپل را می‌پسندند. پنل صفحه نمایش اپل ۴.۷ اینچ است و از نظر طراحی از آیفون ۸ پیروی می‌کند؛ در حالی که گوشی سازنده کره‌ای صفحه‌ای ۶.۴ اینچی دارد.

تکنولوژی صفحه نمایش نیز متفاوت است. گلکسی S21 FE وضوح +FHD و فناوری مدرن Dynamic AMOLED 2X مانند گلکسی S22 ارائه می‌کند که رنگ‌های زنده و کنتراست بالا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در طرف دیگر، آیفون SE 2022 مجهز به پنل Retina IPS LCD با رزولوشن HD است.

گلکسی S21 FE آیفون SE 2022

هر دو گوشی در برابر خط‌وخش مقاوم هستند. با این حال، آیفون SE 2022 احتمالا دوام بیشتری خواهد داشت؛ چون اپل دستگاه را به همان شیشه موجود در گوشی آیفون 13 پرومکس مجهز می‌کند. به گفته این شرکت، SE نسل سوم سخت‌ترین گوشی موجود در بازار است. در طرف دیگر، گلکسی اس ۲۱ FE شیشه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس دارد که مقاومت خوبی نیز به محصول می‌دهد.

نماینده کره‌ای‌ها بر خلاف SE 2022 که پنل پشتی شیشه‌ای دارد، از پنل پلاستیکی استفاده می‌کند. گفتنی است که هر دو گوشی دارای فریم آلومینیومی و پنل جلوی شیشه‌ای هستند.

مقایسه دوربین‌های گلکسی S21 FE با آیفون SE 2022

گلکسی S21 FE آیفون SE 2022

سامسونگ گلکسی S21 Fe به دوربین سه گانه پشتی مجهز شده است؛ در حالی که رقیب اپلی آن تنها یک دوربین دارد. به همین دلیل، اس 21 FE ویژگی‌ها ارائه می‌دهد که SE 2022 امکان‌پذیر نیست. از ویژگی‌ها عکاسی اولترا واید و زوم اپتیکال سه برابری هستند.

دوربین‌های به کار رفته در آیفون SE 2022 به ترتیب زیر هستند:

  • ۱۲ مگاپیکسل اصلی با f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز و OIS
  • ۷ مگاپیکسل سلفی با f/2.2

در طرف دیگر، سامسونگ گلکسی S21 FE از دوربین‌های زیر استفاده می‌کند:

  • ۱۲ مگاپیکسل اصلی با f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل و OIS
  • ۸ مگاپیکسل تله‌فوتو با f/2.4، فوکوس خودکار تشخیص فاز، OIS و زوم اپتیکال سه برابری
  • ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید ۱۲۳ درجه با f/2.2
  • ۳۲ مگاپیکسل سلفی با f/2.2

همانطور که مشخص است، سامسونگ از تنظیمات دوربین قوی‌تری استفاده می‌کند. با این حال، دوربین‌های آیفون SE 2022 با این که ساده به نظر می‌رسد، اما نتایج خوبی ثبت می‌کند. گفتنی است که دوربین تکی این گوشی حتی بدون داشتن دوربین تشخیص عمق نیز می‌تواند عکس‌های پرتره با حالت بوکه (که پس زمینه را تار می‌کند) خوبی ارائه دهد.

گلکسی S21 FE آیفون SE 2022

آیفون SE 2022 حتی در نور کم نیز می‌تواند عکس‌هایی عالی ثبت کند. هر دو گوشی عکس‌های نهایی خوبی ارائه می‌دهند؛ اما فقط سامسونگ از دوربین جداگانه اولترا واید و تله‌فوتو برخوردار است. همچنین، دوربین سلفی گوشی S21 FE وضوح بالاتری دارد؛ اما این مسئله همیشه به معنی سلفی‌های باکیفیت‌تر نیست.

هر دو گوشی می‌توانند حداکثر با کیفیت 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری كنند، اما ضبط اسلوموشن آن‌ها متفاوت است. Galaxy S21 FE حداکثر با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه فیلم ضبط می‌کند؛ در حالی که SE 2022 به ۲۴۰ فریم بر ثانیه محدود شده است.

مقایسه عملکرد و فضای ذخیره سازی گلکسی S21 FE با آیفون SE 2022

گلکسی S21 FE آیفون SE 2022

سامسونگ گلکسی S21 FE در نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ به فروش می‌رسد که هر دو آن‌ها فرایند ۵ نانومتری دارند و از هشت هسته استفاده می‌کنند. هر دو تراشه این گوشی در سری گلکسی S21 نیز به کار رفته‌اند. همین امر نشان می‌دهد که این گوشی می‌توانند سخت‌ترین کارها را به خوبی مدیریت کند و همچنین توان اجرای بازی‌های سنگین را نیز دارد.

آیفون SE 2022 از نظر عملکرد عقب‌تر از اس ۲۱ اف ای نیست. اپل همان تراشه به کار رفته در آیفون ۱۳، یعنی A15 Bionic را در این کار گذاشته است. این بدان معنی است که گوشی میان رده اپل می‌تواند به همان قدرت بالا و عملکرد سریع پرچمداران سری آیفون ۱۳ دست پیدا کند.

گلکسی S21 FE آیفون SE 2022

برای مولتی تسکینگ، گلکسی اس 21 FE از ۶ یا ۸ گیگابایت استفاده می‌کند. در طرف دیگر، با این که اپل مقدار رم عضو کوچک خانواده خود را اعلام نکرده، اما این گوشی از رم ۴ گیگابایتی برخوردار است. به علاوه این که سیستم عامل iOS موجود در گوشی‌های اپل به منابع کمتری نسبت به اندروید احتیاج دارد؛ بنابراین، گوشی‌هایی که از سیستم عامل گوگل استفاده می‌کنند مجبورند تا از رم بیشتری بهره ببرند.

مقایسه باتری دو گوشی

گلکسی S21 FE آیفون SE 2022

در بخش انرژی، گلکسی S21 FE از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد. اپل مشخصات باتری SE 2022 را فاش نکرده، اما به نظر می‌رسد که این گوشی باتری با حجم ۲۰۱۸ میلی‌آمپر ساعت دارد. مانند بخش رم، سیستم عامل اپل مصرف انرژی کمتری نسبت به اندروید گوگل دارد. به همین دلیل، می‌توان انتظار داشت که هر دو گوشی بتوانند با مصرف متوسط، حداقل تا یک روز دوام داشته باشند.

هر دو گوشی از شارژ سریع باسیم و بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند؛ اما فقط گلکسی S21 FE قابلیت پشتیبانی Wireless Power Share دارد و می‌تواند دستگاه‌های مختلف را به صورت معکوس و وایرلس شارژ کند. این ویژگی قادر به شارژ هدفون‌های بلوتوثی و حتی گوشی‌های هوشمند از برندهای دیگری است که از فناوری شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه سیستم عامل دو گوشی

گلکسی S21 FE آیفون SE 2022

گلکسی S21 FE به جدیدترین سیستم‌عامل گوگل یعنی اندروید ۱۲ به همراه رابط کاربری One UI 4 استفاده می‌کند. همچنین، بخش امنیت و حریم خصوصی نیز اصلاحات زیادی را تجربه کرده است.

آیفون SE 2022 با iOS 15 معرفی شد که مانند اندروید ۱۲ ویژگی‌های جدیدی در بخش امنیتی دارد. یکی از ویژگی‌های این سیستم‌عامل سیستم Live Text است که می‌تواند متن را از عکس‌های استخراج کند و آن‌ها را در نوت‌پد گوشی ذخیره کند؛ دقیقا مانند برنامه Google Lens.

نظر خریداران گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G

گلکسی S21 FE آیفون SE 2022

کاربران پس از خرید گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G در اکثر مواقع اعلام کرده‌اند که از خرید به شدت راضی هستند و خوشحال هستند که توانسته‌اند با قیمتی کمتر از یک گوشی پرچمدار، سخت‌افزار و امکانات یک گران قیمت را داشته باشند.

با این حال، خریداران مشکلاتی را نیز گزارش کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داغ شدن دستگاه هنگام شارژ
  • نبود شارژر در جعبه
  • عمر باتری نسبتا کم

نظر خریداران گوشی موبایل آیفون مدل SE 2022

گلکسی S21 FE آیفون SE 2022

خریداران آیفون SE 2022 می‌توانند با پرداخت مبلغ کمتری نسبت به دیگر مدل‌های آیفون می‌توانند آیفونی با قیمت میان‌رده و تراشه عالی داشته باشند. همین مسئله در نظرات خرید آن‌ها نیز دیده می‌شود. این کاربران از تراشه و تضمین به‌روزرسانی ۵ تا ۶ ساله اپل به شدت راضی هستند و روانی و سرعت کار با گوشی حس خوشایندی به آن‌ها منتقل می‌کند.

خریداران این گوشی نیز مانند Galaxy S21 FE 5G از برخی موارد ناراضی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمر و ظرفیت نسبتا پایین باتری
  • محدودیت‌های نصب برنامه‌های iOS در ایران
  • نداشتن حالت Night Mode دوربین
  • صفحه نمایش کوچک

خرید و قیمت سامسونگ گلکسی S21 FE و آیفون SE 2022

هر دو این گوشی‌ها از نظر قیمتی در بازه میان‌‌رده رو به بالا قرار می‌گیرند و در بازار نیز قیمتی بالاتر از ۱۵ میلیون تومان دارند. با این حال، در بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون گلکسی اس ۲۱ FE و آیفون SE 2022 بهترین انتخاب‌های موجود محسوب می‌شوند. شما می‌توانید این دو گوشی را از فروشگاه‌های معتبر موبایل مانند کالاتیک خریداری کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*