نحوه قیمت گذاری زیره سیاه پاک شده ایرانی اصل چگونه است؟

زیره سیاه یکی از گیاهان دارویی  پر خاصیت است که در طب سنتی و آشپزی به صورت دم نوش یا به عنوان ادویه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. به دلیل طبع گرم این گیاه برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است.

زیره ایرانی دارای درخچه ای در اندازه ی حدودا پنجاه سانتی متر می باشد، دارای غده هایی در قسمت پایینی گیاه بوده که در طی زمستان این غده ها شروع به رشد و تکثیر می نمایند و همچنین شامل ساقه ای تو خالی و برگ های بریده شکل می باشند.

در طب سنتی از این گیاه برای برطرف کردن نفخ، اسهال، تشنج، دیابت، آسم، اسپاسم عضلات، صرع، کلسترول خون، آلرژی و موارد بسیار دیگری استفاده می شود، با این حال نباید از خواص بی نظیری که برای درمان اختلالات گوارش، هاضمه و ادرار، باد و ورم معده، دردهای عصبی به کار گرفته می شود نیز غافل شد.

اگر به دنبال یک ادویه و یک داروی واقعی برای رفع بیماریها و مشکلات بدنتان هستید می توانید روی زیره سیاه ایرانی و دمنوش زیره سبز حساب باز کنید، این گیاه به طور وحشی رشد می کند و بیشترین میزان تولید زیره ی ایرانی مربوط به مناطقی است که دارای  آب و هوایی خشک است، بنابراین در استانهای: اصفهان، کرمان، فارس و یزد، به وفور دیده می شود.

زیره ی ایرانی دوره ی رشد هفتاد و پنج روزه دارد، از طریق خود بذر تکثیر شده و به مدت سه یا چهار ماه به سرما نیاز داشته و بعد از گذر سرما میوه های زیره پراکنده می شود و بعد از طی دوره ی زمستانی گلدهی و جوانه زدن زیره شکل می گیرد، البته در سال اول فقط شما شاهد رشد ساقه و برگ گیاه خواهی بود و بعد از طی دو سال میوه زیره تولید شده و برای استفاده آماده می شود، تا زمانی که حدودا چهار سال از سن گیاه بگذرد بعد از آن زیره در فصل های اردیبهشت و خرداد نیز عمل زایش و تولید میوه را انجام خواهد داد.

زیره سیاه اصل

دمنوش زیره عطر و بوی فراوانی دارد که اگر کهنه شود به مرور زمان این عطر را از دست می دهد پس راه اول بوییدن زیره می باشد، همچنین دقت به رنگ آن بسیار مهم است زیرا زیره مانده رنگ براق خود را از دست می دهد به اصطلاح عامیانه کدر می شود پس راه دوم نیز دقت کردن به رنگ آن است البته باید به این نکته نیز توجه شود که زیره کوهی خواص بیشتری از زیره پرورشی دارد اما نمی توان گفت که زیره پرورشی بی خاصیت یا به اصطلاح تقلبی است.

خواص اسانس زیره سیاه اصل بسیار زیاد است و موارد بالا خود شامل توضیحات فراوانی هستند که با مطالعه و آشنایی با آنها بی شک شما نیز از علاقه مندان به استفاده از این داروی معجزه آسا می شوید به عنوان مثال شاید برای شماهم جالب باشد که بدانید زیره سیاه قابلیت از بین بردن و نابودی عفونت پوست سر و از بین بردن شپش را دارد! بله همان شپشی که درمان آن بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد و با وجود بالا رفتن سطح بهداشتی مردم باز هم در بین افراد زیادی دیده می شود البته خاصیت این معجزه گر گیاهی برای پوست سر فقط به همین خلاصه نمی شود بلکه در درمان شوره سر، ریزش مو، تقویت تارهای مو و خارش سر نیز می تواند به ما کمک کند.

زیره سیاه پاک شده

گیاهان دارویی بسیاری هستند که همزمان با خاصیت دارویی که دارند به دلیل عطر خاص خود در غذاهای ایرانی استفاده می شوند مانند زیره سیاه که به اشکال مختلف کوهی و پرورش یافته و به فرمهای آسیاب شده و پاک شده و در برندندهای مختلف مانند سحر خیز و گلستان به فروش می رسد.

برند های مختلفی در زمینه ی فروش و بسته بندی گیاهان دارویی فعالیت می کنند، برند سحر خیز یکی از برندهای فروش زیره سیاه به صورت زیره سیاه پاک شده و زیره سیاه آسیاب شده و پاک شده می باشد.

تمامی گیاهان دارویی چه به شکل کوهی و طبیعی و چه به شکل زراعی برداشت شوند در ابتدا باید پاک شده و سپس مورد استفاده قرار گیرند، زیره سیاه پاک شده نیز پس از برداشت و جداسازی دانه ها حاوی مقدار زیادی کلش خشک شده یا همان برگ و ساقه های خشک بوته ی زیره است که در مرحله ی بعد این کلشها باید حتما از دانه جداشوند.

در صورت پاک نشدن درصد زیادی از وزن زیره ی خریداری شده به کلش مربوط می شود یا در صورت آسیاب کردن این زیره، زیره ی آسیاب شده خالص و با کیفیت نخواهد بود، زیره ی سیاه پاک شده به صورت بسته بندی و به صورت فله وجود دارد و مشتریان می توانند به هر دو صورت نیاز خود را تامین کنند.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*