محصولات رنو

مدیرعامل سایپا: محصولات رنو، سیتروئن و چانگان را به کشور وارد می‌کنیم + لیست خودروها

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام این که تیبا از هفته آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد گفت قصد داریم محصولات رنو، سیتروئن و چانگان را به کشور وارد کنیم.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مشترکان خود به دلیل عدم شماره‌گذاری و تاخیر در تحویل خودرو تیبا طی ماه‌های اخیر عذرخواهی کرد و گفت این خودروها طی یک سال قبل در قالب پیش فروش به مشتریان عرضه شدند، اما سازمان استاندارد شماره‌گذاری آنها را در خردادماه متوقف کرده بود که البته اکنون مجوز شماره‌گذاری آنها صادر شده و در همین راستا از هفته آینده فرایند تحویل آنها آغاز خواهد شد.

سطح کیفیت محصولات سایپا افزایش پیدا کرد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه گفته‌های خود بیان کرد گزارش‌ها حاکی از آن است که با اقدامات انجام شده توانستیم سطح کیفی محصولات این گروه را طی ماه‌های گذشته افزایش دهیم. وی افزود طی سال‌های گذشته لوازم یدکی خارج از رویه استاندارد به مردم عرضه شد و همین موضوع کاهش ایمنی خودروهای موجود در بازار را به همراه داشت؛ اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانستیم عرضه قطعات استاندارد را افزایش دهیم.

تیموری با اعلام این که عرضه قطعا استاندارد طی 5 ماه گذشته نسبت به قبل افزایش پیدا کرده گفت این موضوع از ورود قطعات قاچاق و غیر استاندارد در بازار جلوگیری کرد. وی تاکید کرد در حوزه محصولات جدید به هیچ عنوان خودروها را با مشکلات قبلی به بازار عرضه نخواهیم کرد و تضمین خواهیم داد که خودروها با کیفیت مناسب روانه بازار خواهند شد.

آخرین وضعیت تولید اطلس و سهند

محصولات رنو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه بیان کرد دو خودرو جدید سایپا یعنی اطلس و سهند که روی پلتفرم X200 توسعه پیدا کردند کلیه مراحل طراحی را پشت سر گذاشتند و در مرحله تست استانداردها قرار دارند. وی افزود البته برخی از این تست‌ها می‌بایست در خارج از کشور به انجام برسد. در پلتفرم SP100 نیز خودروهای شاهین اتوماتیک، آریا و آریا اتوماتیک در حال آماده‌سازی هستند.

محصولات رنو

تیموری در مورد خودرو اطلس نیز بیان کرد خط تولید این خودرو آماده شده و توانستیم چند نمونه از آن را به تولید برسانیم. ضمن این که این خودرو در حال حاضر در مرحله مونتاژ و تست قرار دارد. همچنین 80 درصد از فرایند ساخت قالب‌های خودرو آریا انجام شده و انتظار می‌رود قالب‌های این خودرو طی ماه آینده تکمیل شود. از این رو در سال 1402 شاهد عرضه این خودرو به بازار خواهیم بود.

مدیرعامل سایپا در مورد خودروهای تجاری نیز بیان کرد تولید دو وانت تک کابین، دو کابین و ون نیز در دستور کار این گروه خودروسازی قرار گرفته است. ضمن این که تولید خودرو ون که در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت خواهد کرد نیز تا آخر سال آغاز خواهد شد.

جزئیات واردات محصولات رنو، سیتروئن و چانگان

تیموری با اشاره به مذاکره با شرکت‌های رنو، سیتروئن و چانگان گفت در همین راستا دو محصول چانگان سی اس 35 پلاس و چانگان یونی تی در حال گذراندن تست‌های ضروری هستند و طبق آیین‌نامه واردات خودرو نیز فرایند ثبت سفارش آنها را انجام خواهیم داد.

محصولات رنو

مدیرعامل سایپا در مورد همکاری با شرکت سیتروئن نیز بیان کرد خودرو سیتروئن سی 3 که در گذشته نیز در ایران به شکل مونتاژی به بازار عرضه شد، توانسته بود نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کند. از این رو با توجه به اینکه به زیرساخت این خودرو در شرکت سایپا سیتروئن دسترسی داریم، برای تولید مشترک آن مذاکراتی را آغاز کردیم. همچنین در کشور به زیرساخت 70 درصدی شاسی بلند C3HR دسترسی داریم و برای تولید آن اقدامات لازم در حال انجام است.

تیموری با اعلام این که شرکت رنو نیز به عنوان شریک تجاری سایپا محسوب می‌شود، گفت از آنجایی که سایپا در شرکت رنو پارس سهامدار است و طی سال‌های قبل با شرکت رنو همکاری داشتیم، سایپا دارای مجوز واردات محصولات رنو نظیر ساندرو، سیمبل و مگان 2022 بوده و در همین راستا مذاکراتی را انجام دادیم تا خودروهایی در این رنج قیمتی به بازار ایران راه پیدا کنند.

مدیرعامل سایپا در مورد قوای محرکه نیز بیان کرد پس از 10 سال توانستیم خط تولید موتور M16 را راه‌اندازی کنیم که این پیشرانه روی خودروهای P90 و آریا به کار گرفته خواهد شد. وی در مورد پیشرانه دیگر این گروه خودروسازی یعنی M15 پلاس نیز بیان کرد توسعه این پیشرانه که از ویژگی‌هایی چون مصرف سوخت 6.4 لیتری، توربو با راندمان بالا و صدای کمتر بهره می‌برد، در دستور کار قرار گرفته است.