تلویزیون های ۴K مصرف انرژی بیشتری نسبت به تلویزیون های اچ دی دارند

با اینکه هنوز میزان محتوی تولید شده با کیفیت ۴K بسیار کمتر از ویدیوهای HD است ، اما دیگر کسی به خرید تلویزیون های اچ دی تمایل زیادی نشان نمی دهد.این خاصیت تکنولوژی است که با ورود یک فناوری جدید ، نسل های قبلی به سرعت فراموش شده و دیگر جذابیتی برای افراد ندارند ( حتی اگر هنوز برای استفاده از آن فناوری کمی زود باشد ! ).

به هر صورت اکنون انواع نمایشگر های ۴K در حال تولید و عرضه بازار هستند و البته میزان محتوی ۴K به شدت در حال افزایش است.با این حساب ، در آینده ای بسیار نزدیک یکی از همین تلویزیون ها را در خانه خود خواهیم داشت.اما شاید جالب باشد بدانید بررسی های انجام شده نشان می دهتد که تلویزیون های ۴K مصرف انرژی بیشتر نسبت به نمونه های اچ دی دارند.

شورای ملی محافظت از منابع (NRDC) به این نتیجه رسید که تلویزیون‌های ۴K معمولی سی درصد انرژی بیشتری را نسبت به تلویزیون‌های اچ‌دی مصرف می‌کنند. این نتیجه از تست ۲۱ تلویزیون (بیست LCD و یک OLED) در اندازه‌های بین ۴۹ تا ۵۵ اینچ ساخته شده توسط کمپانی‌های ال.جی، پاناسونیک، سامسونگ، شارپ و سونی طی دو سال گذشته، بدست آمده است.

این انرژی اضافی به این دلیل نیاز است که پس‌زمینه‌ی این نمایشگرها به منظور ارائه‌ی رنگ‌های پرتحرک، بسیار روشن‌تر می‌باشند. از دیگر دلایل نیاز به انرژی زیاد، قدرت پردازشی مورد نیاز برای هدایت این تصاویر می‌باشد.

می‌توانید به این مساله همانند اجرای بازی‌ها بر روی کامپیوتر فکر کنید. هر چقدر عملکرد تجهیزات بازی سیستم شما بالاتر باشد، می‌توانید بر میزان رزولوشن بازی و افکت‌های تصویری آن بیافزایید. همین اصل هم برای تلویزیون‌های ۴K صدق می‌کند. رزولوشن این تلویزیون‌های بسیار بالا است و تلویزیون باید با تعدادی از افکت‌های تصویری قدرتمند سروکار داشته باشد، به این ترتیب چیپ‌های این دستگاه‌ها عملکرد بیشتری داشته و درنتیجه انرژی بیشتری را مصرف می‌کنند.

انرژی مورد استفاده توسط تلویزیون‌های ۴K مختلف با یک اندازه، دارای تفاوت‌های اساسی هستند. مدل‌های آینده حتما از مصرف انرژی خود می‌کاهند و درنهایت می‌توان به تلویزیون‌های ۴K خوبی دست یافت.

منبع : geek

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*