بولیگر بی 35

بولیگر بی 35 ، یک شاسی بلند چینی بدترکیب و کپی ناشیانه از پورشه کاین + عکس

خودروسازان چینی اغلب تقلیدکار هستند. در ادامه به بررسی مشخصات کلی بولیگر بی 35 می‌پردازیم که کپی ناشیانه‌ای از پورشه کاین به حساب می‌آید.

خودروسازان چینی تقلیدکاران خوبی هستند و از هر چیزی که تصورش را بکنید یک نمونه کپی برابر اصل می‌سازند. البته گاهی اوقات موفق نمی‌شوند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند و نتیجه می‌شود خودرویی مثل بولیگر بی 35 که هم بدترکیب از آب درآمده و هم کپی ناشیانه‌ای از خودروی محبوبی نظیر پورشه کاین است.

مشخصات کلی بولیگر بی 35

نخستین نسل از پورشه کاین بین سال‌های 2002 تا 2010 میلادی روی خط تولید این کمپانی بود. هاوتای از آن شرکت‌های چینی نه چندان معروف است که به واسطه تقلیدی ناموفق از خودروی پورشه بر سر زبان‌ها افتاده است. این شرکت چینی فعالیت‌های جدی خود را از سال 2000 میلادی آغاز کرد و می‌توان در کارنامه آن محصولاتی در کلاس بدنه شاسی بلند، سدان و خودروهای برقی دید.

گفتیم که هیچ‌یک از خودروهای برند هاوتای معروف یا مطرح نیستند، ولی از جمله فرصت‌های خوبی که برای مدیران این شرکت در سال 2002 تا 2010 به وجود آمد، همکاری با هیوندای بود. اوایل سال 2017 بود که هاوتای از جدیدترین خودروی خود با نام بولیگر بی 35 رونمایی کرد و متاسفانه جامعه خودروسازان نقدهای شدیدی بر پیکره این خودرو وارد کردند.

یکی از مهم‌ترین لقب‌هایی که کارشناسان و مردم به بولیگر بی 35 داده‌اند، زشت‌ترین شاسی بلند است و القاب دیگری نیز دارد که از حوصله بحث خارج است. خودروسازان چینی این شرکت بولیگر را با الهام از خودروی محبوب و معروف پورشه کاین توسعه و ارتقا دادند، اما به نظر می‌رسد موفق نشده‌اند آنچه می‌خواستند را عملیاتی کنند.

در سالی که هاوتای تازه بولیگر بی 35 را رونمایی کرد، کمپانی پورشه در حال عرضه نسل سوم این خودرو بود. سومین نسل از کاین پیشرفته‌تر و مدرن‌تر از قبل بود و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای با خود به همراه داشت. شاید نیازی به توضیح نباشد، زیرا به محض دیدن خودروی چینی بولیگر و مقایسه آن با کاین، متوجه وخامت اوضاع خواهید شد.

از دیگر المان‌های طراحی که در ترکیب سایر عناصر این خودرو زیبا به نظر نمی‌رسد، شیب ناموفقی است که تا قسمت چراغ‌های عقب امتداد می‌یابد و کمی افتاده و رو به پایین به چشم می‌آید که البته در قیاس با ظاهر اسپرت پورشه باز هم کم می‌آورد. به فضای داخلی کابین نیز وارد می‌شویم و طرحی عجیب و غریب روی فرمان و قسمت‌هایی از کنسول دیده می‌شود.

بولیگر بی 35

متاسفانه متریال و مواد به کار رفته در کابین بد و از جنس پلاستیک سخت است. کمپانی پورشه برای خودروی کاین از بهترین مواد و متریال موجود در جهان استفاده کرده و تفاوت بین یک خودروی چینی و آلمانی اینجا معلوم می‌شود. تمامی این موارد تک تک و جزئی روی هم رفته حرفی برای بولیگر باقی نمی‌گذارد.

ارزیابی ما از این خودرو در دو کلمه بدترکیب و تقلیدی خلاصه خواهد شد. گفتنی است که ابعاد این خودرو به ترتیب طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری 4618 میلی‌متر، 1858 میلی‌متر، 1573 میلی‌متر و 2620 میلی‌متر است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندری خوابیده که می‌تواند حداکثر قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر ر تولید کند. مصرف سوخت بولیگر بی 35 در هر 100 کیلومتر تقریباً 11 لیتر سوخت مصرف می‌کند و نهایت سرعتی که دارد 180 کیلومتر بر ساعت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*