تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک

قاچاق تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک به ایران با قیمت نجومی

برخی گزارش‌ها از ورود تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک به ایران به صورت قاچاق و با قیمت نجومی خبر می‌دهند. در ادامه، جزئیات این ماجرا را بررسی می‌کنیم.

به تازگی گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک به صورت قاچاق به ایران وارد شده است. تجارت نیوز با انتشار گزارشی، مدعی شد برخی افراد می‌گویند می‌توانند تجهیزات اینترنت استارلینک را به کشور وارد کنند. بر اساس گزارش این رسانه، تعداد محدودی از این تجهیزات به صورت قاچاق وارد ایران شده و در بازارهای مرزی مثل بانه با قیمت نجومی به فروش می‌رسند.

هزینه خرید تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک

ظاهرا یکی از این افراد که ادعای وارد کردن تجهیزات استارلینک را دارد، گفته است برای وارد کردن این تجهیزات در ابتدا مبلغ 350 دلار یعنی حدود 11 میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت از مشتری دریافت می‌کند و محموله را پس از 15 روز به او تحویل می‌دهد. تحویل تجهیزات هم به صورت حضوری در شهر بانه و هم به صورت ارسالی به وسیله تاکسی و اتوبوس‌های برون‌شهری و البته درون بسته‌بندی‌های جعلی انجام می‌شود.

البته مبلغ 350 دلاری که در ابتدا دریافت می‌شود، همه‌ی هزینه‌ها نیست، بلکه مشتریان باید برای دریافت تجهیزات مبلغ 1500 دلار یعنی حدود 49 میلیون تومان دیگر نیز در ادامه پرداخت کنند. به این ترتیب هزینه کل خرید این تجهیزات قاچاق، حدود 60 میلیون تومان می‌شود. این فرد ادعا می‌کند که هزینه اشتراک ماهانه اینترنت استارلینک برای خریداران در ایران تا دو ماه رایگان خواهد بود.

تجارت نیوز ساعاتی پس از انتشار این گزارش، آن را از صفحه خود حذف کرد. برخی منابع دیگر نیز این خبر ر ا تایید کرده‌اند، اما افرادی هم هستند که فروش قاچاق تجهیزات استارلینک با قیمت‌های نجومی در شهرهای مرزی را تکذیب می‌کنند. دیاکو افخم، عضو سابق اتاق ایران و عراق به تجارت نیوز گفت در شهرهای مرزی کشور، تجهیزات استارلینک با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد و فروشندگان ادعا می‌کنند که تجهیزات را طی ۱۵ روز به دست مشتریان در سراسر کشور می‌رسانند. آن‌طور که می‌گویند هر یک دستگاه مودم می‌تواند به ۲۰۰ دستگاه تلفن همراه به طور همزمان اینترنت ارائه دهد. همچنین این مودم‌‌ها تا شعاع ۴۰۰ متری نیز قابل استفاده هستند.

فعلا باید منتظر اخبار و گزارش‌های جدیدتر بمانیم تا ببینیم آیا واقعا تجهیزات استارلینک به صورت قاچاق، آن هم با چنین قیمت‌هایی در ایران و به خصوص در شهرهای مرزی به فروش می‌رسد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*