شرکت های وارد کننده خودرو

لیست شرکت های وارد کننده خودرو اعلام شد؛ همه خودروساز هستند!

با تصویب آیین‌نامه واردات سرانجام لیست شرکت های وارد کننده خودرو اعلام شد. عدم حضور یک خودروساز بزرگ کشور در این لیست عجیب به نظر می‌رسد.

اخیرا سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تصویب آیین‌نامه واردات خودرو پس از رفع ایرادها خبر داد و گفت به زودی فرایند ثبت سفارش خودروهای خارجی آغاز خواهد شد. در همین راستا به تازگی لیستی از شرکت های وارد کننده خودرو اعلام شد که عدم حضور یک خودروساز بزرگ کشور در آن عجیب به نظر می‌رسد.

انتشار لیست های وارد کننده خودرو

شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت‌های کرمان موتور، هلدینگ آرین موتور، فردا موتورز، مکث موتور، سایپا، پارس خودرو و سایپا-سیتروئن در لیست شرکت های وارد کننده خودرو که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود، جای خواهند داشت.

هرچند لیست شرکت های واردکننده به شکل رسمی اعلام نشده و نمی‌توان این لیست را قطعی دانست، اما چنین لیستی نشان می‌دهد خودروسازانی که دارای خطوط تولید هستند می‌توانند مجوز واردات دریافت کنند. همچنین عدم حضور ایران خودرو در این لیست حاکی از آن است که این خودروساز بزرگ کشور تمایلی به واردات خودرو ندارد و روی تولید محصولات مونتاژی جدید خود تمرکز کرده است.

 شرکت های وارد کننده خودرو

نکته دیگر این که گروه خودروسازی سایپا در قالب سه شرکت عزم جدی برای واردات خودرو دارد و قصد دارد سهم زیادی از واردات را به خود اختصاص دهد. همچنین انتظار می‌رفت مدیران خودرو، کیان موتور وارنا و پرشیا موتور که سابقه واردات خودرو را داشتند نیز در این لیست جای داشته باشند. گفتنی است شرکت های واردکننده ماشین تا سقف 20 هزار دلار و با تمرکز بر واردات خودروهای اقتصادی می‌توانند به زودی فرایند ثبت سفارش را انجام دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*