سامسونگ دعوی حقوقی خود با اپل را به دیوان عالی ایالات متحده کشاند

اوایل ماه جاری بود که سرانجام پس از ۵ سال کشمکش قضایی ، کمپانی سامسونگ به خاطر نقص برخی اختراعات اپل محکوم به پرداخت ۵۴۸ میلیون دلار غرامت به این شرکت شد و متعهد گردید تا قبل از تاریخ ۱۴ دسامبر مبلغ مذکور را به اپل پرداخت کند.اما به نظر می رسد که سامسونگ قرار نیست به این راحتی ها از خیر پولی که به اپل پرداخت کرده بگذرد ؛چرا که وکلای این شرکت ، پرونده دعوی حقوقی سامسونگ و اپل را به دیوان عالی ایالات متحده که بالاترین مرجع قضایی در آمریکا می باشند کشانده و خواستار لغو حکم صادره شده اند.

این کمپانی کره‌ای ادعا کرده است که هیئت منصفه اطلاعات کافی برای درک مسائل مربوط به حق اختراع طراحی را دریافت نکرده است. سامسونگ همچنین گفته است که قوانین منسوخی که برای حق اختراع وجود دارد باید در موردشان تجدید نظر شود!همچنین سامسونگ نسبت به نحوه خسارت حق اختراع اعتراض داشته است. این دادخواست در ۲۱۹ صفحه تنظیم و تسلیم دادگاه شده است که می‌توانید با مراجعه به این لینک متن آن را به صورت کامل مشاهده نمایید.

این کمپانی گفته است که قوانین فعلی با دوران مدرن همگام نیست و باعث کاهش نوآوری، از بین بردن رقابت، هموار کردن راه برای دادخواهی پتنت ترول‌ها و در نهایت تاثیر منفی بر اقتصاد و مصرف کنندگان خواهد داشت.

در حالی که سامسونگ ۵۴۸ میلیون دلار خسارت را پرداخت کرده، حق خود را برای به دست آوردن دوباره پول در صورتی که رای مخالفی داده شود، لحاظ کرده است. در سال گذشته سامسونگ و اپل با یکدیگر توافق کردند که تمامی دادخواهی‌های خارج از ایالات متحده آمریکا را پایان دهند و همه چیز درون این کشور صورت بگیرد. اگر دیوان عالی این درخواست سامسونگ را رد کند، رای دادگاه قبلی محفوظ می‌ماند و این کمپانی کره‌ای قادر نخواهد بود خسارت پرداختی خود از اپل را پس بگیرد.

منبع : ۹to5mac