مدیرعامل FTX

مدیرعامل صرافی FTX بازداشت شد

سم بنکمن-فرید، مدیرعامل صرافی FTX که قرار بود فردا در مقابل کنگره آمریکا شهادت دهد، به‌دلیل طرح اتهامات جنایی علیه او، توسط مقامات باهاما بازداشت شد.

سم بنکمن-فرید، به‌درخواست دولت آمریکا و توسط مقامات باهاما، کشور محل اقامت او، درست یک روز پیش از شهادت در کنگره، بازداشت شد. براساس بیانیه دادستان کل باهاما و رایان پیندر، وزیر امور حقوقی این کشور که در روز گذشته منتشر شد، بنکمن-فرید توسط پلیس سلطنتی باهاما، بلافاصله پس از اطلاعیه رسمی دولت ایالات متحده مبنی بر طرح اتهامات جنایی علیه وی دستگیر شد.

به‌گزارش نیویورک تایمز به‌نقل از یک فرد مطلع، اتهامات جاری علیه بنکمن-فرید، شامل توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری با استفاده از سهام و اوراق بهادار و پولشویی آنها است. ایالات متحده احتمالا درخواست استرداد بنکمن-فرید را ارائه خواهد داد، با توجه به آنکه پیندر نیز اعلام کرده بود که باهاما به‌سرعت هرگونه درخواست استرداد را بررسی می‌کند.

فیلیپ دیویس، نخست‌وزیر باهاما در بیانیه‌ای گفت که هر دو کشور، در پاسخ‌گویی به همه افراد مرتبط با صرافی FTX نفع مشترک دارند، زیرا آنها که ممکن است به اعتماد عمومی خیانت کرده و قانون‌شکنی کرده باشند.

در توییتی که امروز توسط دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه نیویورک منتشر شده است، اشاره شده که مقامات باهاما، بنکمن-فرید را براساس کیفرخواست مهر و موم‌ شده‌ای که به‌ او ارائه شده بود، در ساعت‌های ابتدایی صبح بازداشت کردند.

توییت دادستانی ایالات متحده

هم‌چنین بلومبرگ نیز در تاریخ 19 آذر گزارش داده بود که دادستان‌های نیویورک و ماموران FBI با وکلای FTX ملاقات کردند تا درباره اسنادی که بازرسان می‌خواهند به‌دست آورند، تبادل نظر کنند.

حکم بازداشت مدیرعامل ftx

تصویری از حکم بازداشت مدیرعامل FTX

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی این ادعا است که آیا اقدام FTX در انتقال صدها میلیون دلار، هم‌زمان با اعلام ورشکستگی این صرافی در تاریخ 11 نوامبر (19 آبان)، قانونی بوده است یا خیر.

مقامات باهاما نیز تحقیقات مشابهی را در مورد فعالیت‌های FTX انجام دادند و به‌نقل از پیندر، تاکنون همه دستگاه‌ها از جمله کمیسیون اوراق بهادار، واحد اطلاعات مالی و واجد جرایم پلیس، همگی درگیر ماجرا هستند.

دستگیری سم بنکمن-فرید مدیرعامل FTX، در حالی اتفاق افتاد که وی قرار بود فردا برای شهادت در مقابل کمیته خدمات مالی کنگره آمریکا، در جلسه رسیدگی به سقوط صرافی FTX، از راه دور حاضر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*