200 هزار خودرو

تا پایان خرداد سال آینده، 200 هزار خودرو به کشور وارد خواهد شد

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت طبق برنامه‌ریزی‌هایی که این وزارتخانه انجام داده تا پایان خرداد سال آینده حدود 200 هزار خودرو به کشور وارد خواهد شد.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود 200 هزار دستگاه خودرو طی 6 ماه آینده به کشور وارد خواهند شد که 100 در سه ماهه پایانی سال 1401 و 100 هزار دیگر نیز تا پایان سه ماهه ابتدایی سال 1402 به ایران خواهند آمد.

جزئیات فروش 200 هزار خودرو وارداتی

سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد تحویل خودروهای وارداتی نیز در دو بازه 3 و 6 ماهه به انجام خواهد رسید. از این رو مشتریانی که این خودروها را از بورس خریداری کنند، ممکن است خودروی مورد نظر را 3 تا 6 ماه بعد از خرید تحویل بگیرند. ضمن این که طولانی بودن مدت تحویل این خودرو با توجه به عواملی چون ساخت خودرو، حمل آنها از مبدا به ایران و همچنین فرایند واردات و ترخیص طبیعی است.

قالیباف در ادامه با اعلام این که حدود 10 درصد از خودروهای وارداتی سال 1401 با تحویل فوری به مشتریان عرضه خواهد شد، گفت هرچند در آیین‌نامه واردات خودرو روش‌های مختلفی برای تامین ارز در نظر گرفته شده است، اما تامین ارز از منشا خارج کشور خواهد بود.

سخنگوی وزارت صمت با اعلام این که در حال حاضر فقط قیمت خودروها در بازار آزاد افزایش پیدا کرده و خودروسازان قیمت کارخانه‌ای محصولات خود را افزایش ندادند، گفت این وزارتخانه برای تنظیم بازار چندین برنامه ویژه را در نظر گرفته که جزئیات آنها به‌زودی اعلام می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*