خودروهای وارداتی

اولین محموله خودروهای وارداتی قیمتی بالاتر از واقعیت خواهند داشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت اولین محموله خودروهای وارداتی به بازار ایران قیمتی بالاتر از انتظار مشتریان خواهند داشت.

منوچهر منطقی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص این که ماشین های وارداتی اقتصادی با چه قیمتی به بازار ایران عرضه خواهند شد، گفت خودروی اقتصادی، خودرویی با قیمت 7 تا 10 هزار دلار است و تغییرات ارز نیز روی قیمت پایه آنها تاثیر خواهد گذاشت.

خودروهای وارداتی چه قیمتی خواهند داشت؟

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در ادامه بیان کرد در واردات ماشین های خارجی اولویت با واردات خودروهای زیر 10 هزار یورو بوده و در محموله نخست که وارد ایران می‌شوند نیز شاهد واردات خودروهای زیر 10 هزار یورو و محدوده 10 تا 20 هزار یورو خواهیم بود.

منطقی در ادامه بیان کرد نخستین محموله از ماشین های وارداتی نسبت به قیمت مورد انتظار مردم گران‌تر خواهند بود؛ اما با توجه به این که عرضه‌های خوبی انجام خواهد شد، قیمت آنها نیز در سه ماهه نخست سال 1402 به تعادل نسبی خواهد رسید.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در پایان خاطرنشان کرد انتظار می‌رود که یک خودرو 10 هزار یورویی مثلا با قیمت بین 450 تا 550 میلیون تومان وارد ایران شود که البته به تدریج به این قیمت‌ها خواهیم رسید.