گوشی گیمینگ رد مجیک ۸ پرو

گوشی گیمینگ رد مجیک ۸ پرو با مشخصات فنی شگفت‌انگیز رونمایی شد

نوبیا از گوشی گیمینگ رد مجیک ۸ پرو – Red Magic 8 Pro با مشخصات فنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲، باتری غول پیکر، شارژ‌ ۱۶۵ وات و قیمت مناسب رونمایی کرد.

برند چینی نوبیا از نسل جدید گوشی‌های گیمینگ خودش رونمایی کرد. این خانواده دو عضو به نام‌های رد مجیک ۸ پرو و ۸ پرو پلاس دارد. اولی به یک باتری غول پیکر ۶،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ ۸۰ واتی مجهز است. در حالی که نسخه پرو پلاس از یک باتری کوچک‌تر ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، ولی سرعت شارژ دو برابری ۱۶۵ وات نیرو می‌گیرد.

نسخه پلاس این خانواده همچنین ظرفیت رم بیشتری را ارائه می‌کند. به غیر از این موارد، دو گوشی گیمینگ جدید Red Magic 8 Pro در طراحی و سایر مشخصات فنی شبیه به هم هستند. حتی می‌توانید آن‌ها را در دو نسخه با قاب شفاف یا معمولی تهیه کنید.

تعریف جدیدی از دنیای گیمینگ با گوشی‌های Red Magic 8 Pro

نوبیا در قلب تپنده آن‌ها از چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرده است. در کنار آن چیپ سفارشی Red Magic R2 نیز برای بهبود جلوه‌های ویژه بازی‌ها، جزئیات صدا، رنگ‌ها، حساسیت لمس و بازخوردهای لرزشی حضور دارد. یک نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس در جلوی قاب این گوشی‌ها دیده می‌شود که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمس ۹۶۰ هرتزی دارد. و درست مثل نسل قبلی، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در زیر نمایشگر سری Red Magic 8 Pro قرار گرفته است.

گوشی گیمینگ رد مجیک ۸ پرو

در پشت قاب گوشی سه دوربین قرار گرفته که اولی یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به نام Samsung ISOCELL GN5 با ابعاد ۱/۱.۵۷ اینچی و اندازه پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری است. در کنار آن یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم حضور دارد.

اما تجربه عکاسی و فیلمبرداری خیلی برای گیمرها مهم نیست. چیزی که برای گیمرها مهم‌تر از هر چیزی است، عملکرد فنی دستگاه خواهد بود و این بدون یک سیستم خنک‌کننده قوی حاصل نمی‌شود. گوشی‌های گیمینگ جدید نوبیا از سیستم خنک کننده مدرن ICE 11.0 بهره می‌برند که شامل چندین لایه ورق گرافیتی و یک محفظه بخار سه‌بعدی با حجم ۲،۰۶۸ میلی‌متر مکعب است. فن به‌کار رفته در این دستگاه هم با سرعت ۲۰ هزار دور در دقیقه می‌چرخد و یک ورق گرافیتی از کل نمایشگر محافظت خواهد کرد که پیشرفت چشمگیری در دنیای گوشی‌های گیمینگ محسوب می‌شود.

گوشی گیمینگ رد مجیک ۸ پرو

گوشی‌ساز چینی طراحی موبایل خودش را هم تغییر داده تا اتصالات بهتری برای ارائه با ۶ آنتن در اطراف بدنه داشته باشد. یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در بالای دستگاه و یک پورت USB-C برای شارژ در زیر گوشی رد مجیک ۸ پرو نهفته است. دو ماشه در بالای دستگاه (در واقع روی فریم راست آن) با سرعت ۵۲۰ هرتزی از لمس شما پذیرا هستند که قابلیت جذابی برای گیمرها محسوب می‌شود.

نسخه پرو این خانواده به یک باتری غول پیکر ۶،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با طراحی 8C (هشت سلول مختلف برای مدیریت حرارت) مجهز است. یک شارژر ۸۰ واتی نیز به‌صورت پیش‌فرض در داخل بسته‌بندی گوشی قرار گرفته که گوشی را در عرض ۳۵ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند. این بزرگ‌ترین باتری به‌حساب می‌آید که رد مجیک تاکنون زیر قاب گوشی‌هایش به کار برده است.

گوشی گیمینگ رد مجیک ۸ پرو

در آن سمت مدل پرو پلاس این خانواده از باتری کوچک‌تر ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد، ولی در عوض از فست شارژ ۱۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند که سریع‌ترین زمان شارژ در بین گوشی‌های رد مجیک را ارائه می‌کند. در داخل جعبه این گوشی یک شارژر ۱۶۵ واتی GaN نیز قرار دارد.

قیمت گوشی‌های سری رد مجیک ۸ پرو

مدل پرو این خانواده در سه نسخه مختلف با پیکربندی حافظه و رم ۸/۱۲۸ گیگ، ۸/۲۵۶ گیگ و ۱۲/۲۵۶ گیگ عرضه می‌شود. قیمت این محصول از حدود ۵۷۴ دلار آغاز می‌شود. در حالی که مدل پرو پلاس این سری با پیکربندی متفاوت ۱۲/۲۵۶ گیگ ۱۶/۵۱۲ گیگ و ۱ ترابایت/ ۱۶ گیگ و قیمت پایه حدود ۷۴۶ دلاری به‌فروش می‌رسد. شما می‌توانید این گوشی‌ها را در دو مدل با قاب پشتی مشکی یا شفاف سفارش دهید.