تصادف

عراقی ها حدود 4 برابر ایرانی ها تصادف می‌کنند اما نصف ما مرگ و میر دارند!

رئیس پلیس راهور با اشاره به فوت سالانه 17 هزار نفر در تصادفات کشور، گفت عراقی‌ها حدود 3.5 برابر ایرانی‌ها تصادف می‌کنند، اما نصف ما مرگ و میر دارند.

سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور عنوان کرد همه بر این باورند سه عامل انسان، راه و وسیله در تصادفات تاثیر گذارند؛ اما در واقع 5 عامل در تصادفات دخیل بوده و به همین دلیل باید به این عوامل مدیریت و آموزش را نیز اضافه شود. وی افزود سیاست‌گذاری‌ها، نقش‌ها و تامین منابع در قانون لحاظ شده، اما کافی نخواهد بود؛ در قانون پیش‌بینی شده شورای عالی ایمنی به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

دلیل پایین بودن مرگ و میر ناشی از تصادف در عراق

رئیس پلیس راه در ادامه با اعلام این‌که در عراق اصلا گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هر فردی که رانندگی بلد باشد می‌تواند از خودرو استفاده کند، گفت آمار تصادفات در کشور عراق حدود 3.5 برابر از ایران بیشتر است، اما کشته‌های تصادفات در عراق نصف ایران بوده و دلیل آن نیز فقط به خودروهای ایمنی مربوط می‌شود که در کشور عراق وجود دارد.

هادیانفر تاکید کرد در ایران سالانه بیشتر از 17 هزار نفر به دلیل تصادفات در کشور فوت می‌کنند؛ این در حالی است که فوت یک نفر در تصادفات برای کشور 8.3 میلیارد تومان خسارت به همراه دارد.