چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس بیشتر از قیمت اعلامی در بورس عرضه می‌شود

اخیرا قیمت پایه چانگان CS35 پلاس برای عرضه در بورس اعلام شد که رقم پایینی به‌نظر می‌رسد؛ اما قیمت نهایی این خودروی وارداتی با اضافه شدن هزینه‌ها به‌میزان چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل شرکت بورس کالا ایران قیمت چانگان CS35 پلاس مدل 2023 را برای عرضه در بورس 583 میلیون تومان اعلام کرد. هرچند این قیمت برای یک خودرو وارداتی مناسب به نظر می‌رسد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به قیمت پایه این شاسی بلند چینی هزینه‌های متعددی اضافه می‌شود و سرانجام قیمت نهایی آن را برای خریداران به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد.

جزئیات افزایش قیمت نهایی چانگان CS35 پلاس

قیمت تمام خودروهایی که در بورس کالا عرضه می‌شود در یک فضای رقابتی توسط پیشنهاد خریداران تعیین خواهد شد و به همین دلیل ممکن است یک خودرو با چند برابر قیمت پایه خود مورد معامله قرار گیرد. ضمن این‌که به قیمت پاین این خودروها هزینه‌هایی نظیر هزینه مالیات نقل و انتقال، مالیات ارزش افزوده، عوارض شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث نیز اضافه می‌شود که نتیجه آن افزایش قیمت نهایی این خودروها خواهد بود.

چانگان CS35 پلاس

علاوه بر این هزینه‌ها، به قیمت نهایی خودروهای وارداتی از جمله چانگان CS35 پلاس، دو هزینه اسقاط و هزینه 15 درصدی سود شرکت واردکننده نیز اضافه خواهد شد که همین دو هزینه، قیمت آنها  را به‌میزان چشمگیری افزایش خواهد داد.

البته هنوز دستورالعمل اسقاط خودروهای وارداتی منتشر نشده، اما اگر دولت سیزدهم از رویه قبلی اسقاط خودروهای وارداتی استفاده کند، خریداران خودروهای وارداتی باید طبق حجم موتور، تعدادی خودروهای فرسوده را از رده خارج کرده یا معادل ریالی آن را پرداخت کنند. همچنین هزینه 15 درصدی نیز به قیمت نهایی خودرو اضافه می‌شود که برای خودرو چانگان CS35 پلاس حدود 87 میلیون تومان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*