فیلترشکن ترکیه

در پی فیلتر کردن توییتر، دانلود فیلترشکن در ترکیه به اوج خود رسید؛ خاطرات ما، حال امروز آن‌ها

دولت رجب طیب اردوغان در اقدامی عجیب، توییتر را فیلتر کرد. پس از این اقدام، مردم ترکیه مجبور شدند سراغ دانلود فیلترشکن بروند تا آمار دانلود وی پی ان در این کشور، به اوج برسد.

پس از وقوع زلزله‌ای بزرگ در ترکیه، دولت این کشور به جای کنترل بحران و شرایط سراغ ساده‌ترین راه حل ممکن رفت؛ فیلتر کردن یک شبکه اجتماعی معروف! دولت ترکیه توییتر را فیلتر کرد و مردم این کشور مجبور شدند حالا مثل اکثر ما، برای دسترسی به اینترنت آزاد سراغ استفاده از فیلترشکن‌ها بروند. بررسی‌ها نشان می‌دهند آمار دانلود وی پی ان در این کشور افزایش معناداری داشته است.

استفاده از فیلترشکن

آمار منتشر شده نشان می‌دهد مردم کشور همسایه ما بیشتر سراغ دانلود پروتون وی پی ان رفته‌اند و این وی پی ان توانسته در مدتی کوتاه، رشدی ۳۰ هزار درصدی را در این کشور تجربه کند. هر چند در ابتدا دلیل این افزایش عجیب کاربران مشخص نبود اما پس از مدتی کوتاه مشخص شد فیلتر کردن توییتر دلیل اصلی افزایش سی هزار درصدی کاربران این فیلترشکن بوده است. البته ترکیه هنوز سراغ روش‌های پیشرفته فیلترینگ نرفته و کاربران نگرانی درباره فیلتر شدن فیلترشکن‌ها ندارند!

اعتراض مردم ترکیه، فیلتر شدن توییتر و افزایش دانلود فیلترشکن ها!

پس از آثار ترسناک زلزله ترکیه، بسیاری از شهروندان این کشور به روش مدیریت بحران دولت اردوغان انتقاد کردند. مانند بسیاری دیگر از نقاط جهان، توییتر به پلتفرم اصلی انتقادات تبدیل شد و هر ساعت توییت‌های اعتراضی بیشتری را شاهد بودیم.

در کنار این مورد، تعدادی از افرادی که زیر آوار مانده بودند با توییت کردن موقعیت مکانی‌شان نیروهای امدادی را آگاه می‌کردند. همچنین بسیاری از کاربران با به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئوهایی، مردم جهان را از عمق فاجعه‌ای که در ترکیه در حال رخ دادن بود مطلع می‌کردند.

فیلترشکن ترکیه

نمودار افزایش کاربران پروتون وی پی ان در ترکیه

دولت ترکیه به دلایلی، این پلتفرم را فیلتر کرد اما ایلان ماسک اعلام کرد فیلتر شدن این پلتفرم همیشگی نیست و به زودی Twitter در ترکیه بدون نیاز به فیلترشکن در دسترس خواهد بود. بر اساس آخرین شنیده‌ها، از بعد از ظهر روز پنج شنبه دوباره دسترسی بسیاری از کاربران ترک به توییتر مانند گذشته شده است.

در هر حال مردم ترکیه نیز مجبور شدند مانند بسیاری از ما برای دسترسی به شبکه اجتماعی مورد علاقشان، سراغ وی پی ان ها یا همان فیلترشکن ها بروند تا حال و روز آن‌ها، شبیه به خاطرات ما شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*