طراحی آیفون 15 پرو

آیفون 15 پرو احتمالا با این طراحی روانه بازار شود + عکس

زمان زیادی از عرضه آیفون 14 نمی‌گذرد که شایعاتی مبنی‌بر معرفی آیفون 15، آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا به‌گوش می‌رسد. بررسی ویژگی‌های احتمالی طراحی آیفون 15 پرو موضوع مقاله امروز ماست. با گجت نیوز همراه باشید.

گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که سری آیفون 15 با یک زبان طراحی کاملا جدید ارائه خواهد شد. اپل در چند سال اخیر هیچ تغییر اساسی در گوشی‌های آیفون خود ایجاد نکرده است. بنابراین به‌نظر می‌رسد طراحی جدید آیفون 15 باعث سورپرایز کاربران خواهد شد.

در برندسازی و جهانی شدن، کسب رضایت مشتری و درنتیجه وفاداری کاربران اولین و مهم‌ترین گام است. شرکت اپل با پیروی از این اصل رزومه‌ای از خود به‌جای گذشته و به‌خوبی اثبات کرده که می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

طراحی آیفون 15 پرو

پس از شنیدن شایعات رونمایی از محصول جدید اپل در اواخر سال جاری، اولین سوالی که در ذهن همه شکل می‌گیرد به‌طور قطع ویژگی‌‎های جدید طراحی آیفون 15 خواهد بود؛ موضوعی که در ادامه به‌بررسی آن خواهیم پرداخت.

البته توجه به‌این نکته حائز اهمیت است که شایعه‌های منتشر شده مربوط به طراحی آیفون 15 پرو قطعی نیستند و همگی در هاله‌ای از ابهام و حدس قرار دارند.

رندرهای اولیه آیفون ۱۵ پرو طراحی احتمالی آن را مشخص می‌کند

طراحی آیفون 15 پرو

یکی از سازندگان کیس‌های محافظ، فایل‌های CAD مربوط به این گوشی را ارائه کرده و بر اساس همین فایل‌ها، رندرهای اولیه آماده شده است. رندرها تغییرات قابل توجهی را در طراحی و ویژگی‌های گوشی هوشمند پرچمدار اپل نشان می‌دهد که انتظار می‌رود اواخر امسال عرضه شود.

فایل‌های CAD (نرم افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر) مانند مواردی که این رندرها بر اساس آن‌ها ساخته شده‌اند، توسط اپل به کارخانه‌های آسیایی داده می‌شوند تا قاب‌های گوشی را قبل از عرضه آماده کنند. این برای اطمینان از در دسترس بودن کیس هنگام راه اندازی دستگاه است.

این فایل‌های CAD از طرف یکی از کارخانه‌های چینی منتشر شده که ظاهراً اولین کارخانه‌ای است که توانسته به این فایل‌ها دسترسی پیدا کند. فایل‌های CAD از نظر ابعاد و طراحی بسیار دقیق هستند؛ زیرا داشتن فایل‌های نادرست برای طراحان و کارخانه‌ها گران تمام می‌شود.

تغییرات اصلی در طراحی جدید پرچمدار اپل

طراحی آیفون 15 پرو

قابل توجه‌ترین تغییر در طراحی آیفون 15 پرو جایگزینی پورت لایتنینگ به پورت USB-C می‌باشد. این تغییر که پس‌از سال‌ها انتظار ایجاد شده، نشان دهنده انحراف بزرگ از کانکتور اختصاصی اپل است که از سال 2012 در آیفون‌ها و اکثر لوازم جانبی اپل استفاده می‌شد.

این تغییر می‌تواند به‌دلیل فشارهای گسترده اتحادیه اروپا صورت گرفته باشد که برای یک استاندارد شارژ مشترک برای همه تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌ها فشار آورده است. در غیر این صورت، اپل احتمالا تا سال‌ها به‌استفاده از پورت لایتنینگ در محصولات خود ادامه می‌داد.

متأسفانه، اپل قصد دارد امکانات این پورت را محدود کند تا کاربران برای استفاده‌از نهایت سرعت شارژ و انتقال اطلاعات، از کابل‌های دارای تاییدیه این شرکت استفاده کنند.

طراحی آیفون 15 پرو

تغییر دیگر انحنای لبه‌ها هم روی شیشه و هم روی فریم فلزی است. پنل پشتی شیشه‌ای در طراحی جدید انحنای بیشتری در لبه‌ها پیدا کرده و خود فریم گوشی هم نسبت به قبل منحنی‌تر شده که شبیه طراحی مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی و مک بوک ایر جدید M2 است. این تغییر باعث خوش‌دستی آیفون ۱۵ پرو شده و لمس‌های تصادفی را کاهش می‌دهد.

از دیگر تغییرات صورت گرفته می‌توانیم به‌برجسنگی بیشتر ماژول دوربین پشتی اشاره کنیم که نشان می‌دهد اپل احتمالاً سیستم دوربین را با سنسورها یا لنزهای جدید ارتقا داده است.

البته چیدمان دوربین تغییر نکرده و مانند آیفون 14 پرو با سه لنز و اسکنر LiDAR که در یک ماژول مربع چیده شده، باقی مانده است. لنزهای دوربین در این نسل ضخیم‌تر هستند که احتمالاً به سنسورهای تصویر بزرگ‌تر اشاره دارد.

طراحی آیفون 15 پرو

همانطور که در پست‌های قبل اشاره شد، آیفون 15 احتمالاً با طراحی بدون دکمه در لبه‌ها عرضه خواهد شد. دو مدل رده بالای آیفون ۱۵ (آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس) ممکن است از طراحی دکمه حالت جامد استفاده کنند. در این طراحی، به جای فشار دادن دکمه‌های مکانیکی، ورودی‌های حالت جامد اصلاً حرکت نمی‌کنند؛ به این معنی که فقط سطوح حساس به‌لمس هستند.

علاوه‌براین، به‌نظر می‌رسد در طراحی آیفون 15 پرو دکمه‌ی میوت از نو طراحی شده و از ظاهر گرد‌تر و کوچک‌تری استفاده می‌کند.

رندرهای اولیه جزئیاتی در مورد رزولوشن آیفون 15 پرو نشان نمی‌دهند، اما انتظار می‌رود که مشابه آیفون 14 پرو باشد. بدنه دستگاه چند میلی‌متر کوچک‌تر شده و حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم باریک‌تر هستند. بنابراین احتمالاً همان صفحه نمایش ۶.۱ اینچی را در بدنه کمی کوچک‌تر شاهد خواهیم بود.

طراحی آیفون 15 پرو

جزیره دینامیک هنوز در این گوشی وجود دارد و به نظر می‌رسد تقریباً هم اندازه آیفون 14 پرو باشد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، بدنه مدل‌های سری آیفون 15 از جنس تیتانیومی خواهد بود که باعث کاهش وزن این ‌گوشی‌ها می‌شود. البته این تغییر احتمالا فقط در طراحی آیفون 15 پرو دیده خواهد شد و سایر مدل‌ها کماکان از بدنه آلومینیومی استفاده خواهند کرد.

این رندرها بر اساس مدل اولیه CAD هستند و ممکن است تمام جنبه های طراحی نهایی اپل را منعکس نکنند. با این حال، آن‌ها ایده‌ای را در مورد شکل ظاهری یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های هوشمند امسال به‌ ما می‌دهند.